Skip to main content

Hallo,

 

Mijn Wifi wordt aangevallen. Ik zou graag mijn IP adres willen laten veranderen. Nou heb ik contact gehad met iemand van de klantenservice en zij heeft mij verteld dat dit niet kan. Ik wil toch vragen of er een andere manier is om mijn IP adres te veranderen, want anders moet ik helaas overstappen naar een nieuwe provider. Mijn IP wordt aangevallen door een hacker en hij gaat er mee door. Daarom is het van belang dat mijn IP adres zo snel mogelijk wordt veranderd.

 

Ook vraag ik me af of er een mogelijkheid is om diegene’s IP te traceren van de persoon die deze aanvallen op mij uitvoert. 

 

Alvast bedankt

Hallo @nietbelangrijk, welkom op ons forum!

Heel vervelend dat je dit ervaart. Hoe weet je dat het daadwerkelijk gaat om een (D)DOS aanval?

Als je problemen ondervindt met de internetverbinding, die door andere internetgebruikers worden veroorzaakt, zal je uit moeten zoeken welk IP-adres daarvoor verantwoordelijk is. Zodra het IP-adres bekend is, kun je op RIPE ( https://www.ripe.net/ ) het bewuste IP-adres opzoeken en het bijhorende abuse@ adres vinden. Daarna kan je de desbetreffende provider (voorzien van de nodige bewijslast zoals logbestanden) kunnen informeren. Ons abuse team kan alleen actie ondernemen tegen IP-adressen van ons netwerk namelijk.

Wij kunnen jouw IP-adres inderdaad niet wijzigen. Er is geen andere manier om dit alsnog te veranderen. Een nieuw IP-adres zal ook niet de oplossing zijn aangezien ze dan het nieuwe IP-adres zouden kunnen gaan DDOS’sen.


Waarschijnlijk zijn het heel veel verschillende ip adressen. Als je iemand wilt dossen, dan kan je dat op internet via dark web ofzo gewoon laten doen tegen betaling. Zo iemand heeft dan een heel netwerk van computers tot zn beschikking. Voor een paar euro haal je zo je tegenstander in een game voor een paar weken uit de lucht.

Oplossing is simpel: niet gamen. Dan gaat het vanzelf weer over. Over een paar maanden als je weer gaat gamen gebruik je een VPN en een nieuwe username.