Skip to main content
Beantwoord

Spontaan Extra WiFi netwerken na update Experia box V10

• December 26, 2025
  • 4 reacties
  • 49 keer bekeken

na update van experiabox v10 zijn er naast de gebruikelijke SSID twee SSID's door KPN aangemaakt met de toevoeging Extra netwerk WiFi 5G, en een met Extra Wifi 2,4G. Wat is de functie van dit twee Extra SSDI's?

Beste antwoord door JanD

Beste ​@jwaard dat is gedaan omdat sommige apparatuur, meestal van twijfelachtige ‘ali-baba’ kwaliteit, niet automatisch een onderscheid kan maken tussen de 2.4- en de 5.0-band.

Daarvoor is de wifi extra 2.4- en 5.0-band aangemaakt, zodat je zo'n apparaat direct kunt toewijzen aan de specifiek benodigde band.

Duidelijk zo?

4 reacties

JanD
Superuser
  • Antwoord
  • December 26, 2025

Beste ​@jwaard dat is gedaan omdat sommige apparatuur, meestal van twijfelachtige ‘ali-baba’ kwaliteit, niet automatisch een onderscheid kan maken tussen de 2.4- en de 5.0-band.

Daarvoor is de wifi extra 2.4- en 5.0-band aangemaakt, zodat je zo'n apparaat direct kunt toewijzen aan de specifiek benodigde band.

Duidelijk zo?

• December 26, 2025

Die netwerken zou niet zomaar spontaan moeten verschijnen als dat nooit ingesteld is. Via http://192.168.2.254 kun je ze weer uitzetten. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 26, 2025

JanD: dit is wat ik wilde weten, omdat ik op de 5.0 band meer stabiliteit (minder time-outs) hoop te vonden. Sinds is MacOSTahoe op mijn Mac mini heb geïnstalleerd heb ik problemen met de netwerkverbinding. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@jwaard. Welkom op de KPN Community! Gezien je eerste bericht en reactie op JanD ga ik er vanuit dat je na het inloggen op de webinterface de Extra Wifi-netwerken hebt gevonden. Je kunt dan zelf bepalen of ze je aanzet om eventueel wat apparaten in je netwerk te helpen een goede verbinding te maken. Hopelijk helpt het voor je Mac Mini! 

Als je nog ergens tegenaan loopt of wat hulp nodig hebt, laat het dan maar weten. We helpen je graag verder!