Skip to main content

Hallo,

 

Sinds 2 weken klant bij KPN glasvezel en twee keer in 4 dagen iets vreemds meegemaakt: de experiabox v10a reset zichzelf spontaan naar fabrieksinstellingen. De helpdesk gebeld, maar de helpdesker had dit nog niet meegemaakt.

Ik heb een deco p7 achter mijn experiabox en geconfigureerd volgens het stappenplan zoals hier beschreven: https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/gebruik-een-eigen-router-achter-de-experia-box-164983

Wat zou de reden kunnen zijn dat de experiabox gereset wordt naar fabrieksinstellingen? Doet KPN dit? Of is er iets anders aan de hand?

 

Bij voorbaat dank.

Groet, Lars

Er is nog iets geks. Zoals beschreven in de het artikel https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/gebruik-een-eigen-router-achter-de-experia-box-164983 heb ik mijn router toegevoegd op mac adres en een vast ipadres gegeven. Echter het mac adres wat ik in het overzicht van de experiabox zie komt niet overeen met het echte mac adres van de deco…. :rolling_eyes:

Dit staat in het overzicht.. 8D

 

Dit is het echte mac adres (8C op het eind) (volgens deco, en de deco app) zoals ik hem ook heb toegevoegd aan LAN DHCP

 

 

Wat is hier aan de hand?


Dag @Lars_1. Van harte welkom hier. Het is zeker vreemd dat je modem uit zichzelf reset. Ik heb daar zo snel geen verklaring voor, maar dat hoort hoe dan ook niet te gebeuren (tenzij er sprake is geweest van een upgrade). Dit klinkt als een defect in je modem. Zou je je profiel kunnen aanvullen met je postcode/huisnummer, naam van de contracthouder en klantnummer? Geef me een seintje als je dit hebt gedaan. Dan kan ik je verbinding doormeten en eens kijken of ik nog bijzonderheden tegenkom.

Je andere vraag durf ik zo niet te beantwoorden. Daar heeft iemand als @wjb meer verstand van. @wjb, wil jij eens meekijken? 


Dag @Natasja dank voor je antwoord. Gisteren is er een monteur geweest en het bleek dat ik gekruist zat met mijn buren. Mijn modem stond werd dus gerest door de kpn omdat ze dachten die van de buren te resetten. Dat staat inmiddels weer goed (voor de tweede keer :-))

hopelijk blijft dat nu goed staan.

 

het mac adres staat wel nog steeds “verkeerd”


Hallo @Lars_1. Ah, kijk. Dat is toch een duidelijke verklaring. Fijn dat dit is opgelost. Betreft het MAC-adres: als je de stappen in dit topic van @wjb hebt doorlopen en het MAC-adres van je router in de Experia Box en dat van je eigen router komen niet overeen, dan lijkt het erop dat je een typefout hebt gemaakt bij het maken van een ‘DHCP binding’ bij stap 2. Ik raad je aan om nog even naar die stap te kijken. 


het mac adres staat wel nog steeds “verkeerd”

Is die TP-Link Deco-P7 wellicht zowel met een netwerkkabel als via wifi met de Experia Box verbonden?

Of is het MAC adres eindigend op 8C wellicht het IP adres van de wifi zender van de Deco-P7 terwijl de 8D het MAC adres is van de LAN poort?


Is die TP-Link Deco-P7 wellicht zowel met een netwerkkabel als via wifi met de Experia Box verbonden?

 

Hoi @wjb nee de wifi van de Experia box staat uit.

 

Of is het MAC adres eindigend op 8C wellicht het IP adres van de wifi zender van de Deco-P7 terwijl de 8D het MAC adres is van de LAN poort?

 

Nooit bij stil gestaan eigenlijk dat je hiervoor een ander mac adres hebt. Dit zal het dan zijn, want hij is inderdaad aangesloten via de LAN poort van de Deco-P7.

 

Dank!


Hallo @Lars_1. Ik zie dat je vraag zo is beantwoord door @wjb. Fijn dat het zo duidelijk is. Als je nog andere vragen hebt, stel die dan gerust.


Reageer