Skip to main content
Beantwoord

SSID en WPA wijzigen Experia v10a

  • March 18, 2020
  • 9 reacties
  • 793 keer bekeken

Hallo, vorige week heeft een monteur kpn internet aangesloten. Nu wil ik de SSID en WPA wijzigen van de experia v10. Ik ben naar de site 192.168.2.254 gegaan, daar staat username admin, vervolgens wachtwoord. Hier heb ik mijn huidige WPA ingetypt, dit bleek niet te moeten, het had blanco moeten blijven. 

Nu wil ik het opnieuw proberen, maar nu blijf ik foutmeldingen krijgen en kan er niet in. Hoe kan ik mijn SSID en WPA nu wijzigen ?

 

Ik wil namelijk mijn draadloze printer weer aanmelden, maar die blijft nu aangeven dat er meerdere netwerken zijn en print dan wel, dan niet of heel langzaam. Ik wil daarom een eigen SSID en WPA aanmaken, dan kan ik dat als netwerk opgeven in de hoop dat hij het dan wel goed doet.

Wie kan mij helpen hoe ik nu kan wijzigen ?  ik kan nergens een antwoord vinden, wanneer je het 1x fout hebt gedaan en nu vervolgens alleen maar foutmeldingen krijgt.

Beste antwoord door Erwin van KPN

Hoi @sjj . Je printer doet het wel maar traag, begrijp ik.

Gebruik je windows 10? Wat krijg je te zien bij printer beheer? Als je daar meerdere verbindingen ziet, zou ik daar proberen grote schoonmaak te houden.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

9 reacties

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • March 18, 2020

Het wachtwoord wat u moet gebruik en staat achterop de Experiabox achter het kaartje wat je opzij kunt schuiven.

Hier rood omlijnd dus. Werkt dit wachtwoord niet? Dan zal de Experiabox gereset moeten worden.

Heeft u versterkers? 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • March 18, 2020

Ok, dank je wel. Ik ga het proberen. Ja ik heb versterkers.

 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • March 18, 2020

Ik kon inloggen. Heb de SSID en WPA kunnen veranderen. Maar wanneer ik dan een netwerk zoek op mijn mobiel of printer, dan blijft hij alleen het oude SSID aangeven. De nieuwe die ik dus gemaakt hebt is er niet. Hoe kan dat ?


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • March 18, 2020

Ok. U heeft versterkers. Zwarte vierkante? Zo ja, log dan in op http://192.168.2.150

Het wachtwoord staat onderop het voetje. Op elke versterker staat op het voetje een ander wachtwoord. Tis beetje vogelen om er achter te komen welke je hebben moet :smile: 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • March 18, 2020

Ok, nee ik heb geen zwarte versterkers, ik heb de nieuwst de ronde witte. Vorige week is het allemaal pas bij mij thuis geïnstalleerd door een monteur, maar die heeft alles standaard gelaten. 

Ik ga kijken en verder proberen 


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • March 18, 2020

Ok. Dan is het ip: http://192.168.2.151


  • Auteur
  • Deelnemer
  • March 18, 2020

Dat laatste nummer 192.168.2.151 die pagina kan niet geopend worden. 

 

In principe werkt mijn internet prima, overal in het huis. Het enigste probleem is dat mijn draadloze printer slecht werkt, terwijl hij het eerder perfect deed. Hij blijft zoeken terwijl hij print, daardoor duurt het erg lang. Wanneer ik een testpagina uit draai, dan zegt hij ook dat hij met meerdere netwerken is verbonden. Daarom dacht ik als ik het SSID en WPA verander dan kan ik dat netwerk nemen. Maar wanneer ik de installatie wizard voor draadloos start, vind de printer zelf alleen de originele SSID en wanneer ik dan mijn nieuwe aangemaakte SSID in voer met nieuwe WPA, dan kan hij dat netwerk niet vinden. 


Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • March 21, 2020

Hoi @sjj . Je printer doet het wel maar traag, begrijp ik.

Gebruik je windows 10? Wat krijg je te zien bij printer beheer? Als je daar meerdere verbindingen ziet, zou ik daar proberen grote schoonmaak te houden.


Erwin van KPN
Moderator

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.