Skip to main content

Beste KPN medewerker,

Sinds ik een nieuwe laptop in gebruik heb word ik regelmatig geconfronteerd met de melding "Standaardgateway niet beschikbaar". Het internet is tevens erg traag. Zowel bedraad als draadloos.
Voordien werkte ik met een oudere laptop uit 2009, nooit problemen gehad, doch heb deze
vervangen i.v.m. Windows 10. 
Alles verder gecontroleerd, stuurprogramma's zijn up to date, configuratie nagekeken.
Laptop staat hooguit drie meter van router verwijderd.
Het betreft hier een:
HP Laptop HP 250 G7 Intel I3 7020U 4Gb 256Gb SSDS
Ik werk met een Experia V8.
Met vriendelijke groet.
John 

Hoi @John 1956. Wat vervelend dat je een trage internet verbinding hebt op jouw laptop. Ervaar je dit probleem alleen op jouw HP laptop of ook op andere apparaten? 


De andere hebben wel een trage verbinding maar houden gelukkig wel verbinding met internet. Dit zijn smartphones en een oude PC met Windows XP. Wel oud maar erg stabiel. Ben bang dat de router wat problemen heeft met de nieuwste computers. Heb al een kanaal wissel gedaan. Zit nu op kanaal 6. Hiervoor 1 en 11.


Het zou kunnen dat het aan de ExperiaBox ligt, maar voordat we die gaan vervangen zou ik je willen vragen om de ExperiaBox te resetten. Steek een puntig voorwerp in het gaatje ‘reset’. Je vindt het reset gaatje aan de achterkant van het modem, vaak naast de stroomkabel of aan zij- of achterkant. Wanneer het power lampje rood gaat branden kan je het puntig voorwerp loslaten.

 


Reset gedaan. Alles blijft erg traag. Lange tijd nodig om een website te kunnen bereiken.

Tussendoor toch regelmatig uitval van internet, na ongeveer dertig tot zestig seconden weer verbinding.

Tijdens Speedtest viel ook de verbinding weg. Upload 31,4 / Download 15,6 Mbps  Ping 18 / Jitter 255 ms

 


Wat jammer dat een reset het probleem niet heeft verholpen. Laat je jouw naam, postcode, huisnummer en klantnummer achter op het KPN Forum profiel? Zodra ik jouw gegevens heb ontvangen kan ik uitzoeken of ik een nieuwe ExperiaBox kan toesturen. Laat je een berichtje achter in dit topic wanneer je dit hebt gedaan?


Naw gegevens en klantnummers zijn ingevuld.

Alvast bedankt.


Bedankt voor het achterlaten van je gegevens. Ik heb zojuist een nieuwe ExperiaBox naar een servicepunt verstuurd. In een privebericht vindt je alle informatie over deze omruil. Laat je mij weten of deze nieuwe ExperiaBox het probleem verhelpt?


Zal ik doen.


Zodra alles geïnstalleerd en uitgetest is laat ik het weten.


Nieuwe Experiabox V10a ontvangen. Installeren was erg eenvoudig, vooral als ik dit vergelijk met de eerste draadloze modems vanaf Windows 98 second edition.

Internet gaat nu supersnel en de verbinding blijft gelukkig intact.

Ben hier erg gelukkig mee. Bedankt Vikash en KPN


Wat goed dat de nieuwe ExperiaBox het probleem heeft verholpen. Als je in de toekomst nog andere vragen hebt, dan horen we dat graag van je!


Sinds ik een nieuwe laptop in gebruik heb word ik regelmatig geconfronteerd met de melding "Standaardgateway niet beschikbaar". Het internet is tevens erg traag. Zowel bedraad als draadloos.

 

ik heb hetzelfde probleem, graag ook een oplossing hiervoor

***

van gorp

 

Admin: adres verwijderd i.v.m. prviacy


Andere nieuwe router van KPN V10a was de oplossing. Daarna geen problemen meer.

 


Ja zag ik, dat heb ik ook aangegeven aan de medewerker van kpn en na heeeel veel aandringen heeft die heeft een verzoek ingediend voor vervanging dus ben benieuwd... 


Ik weet niet wat je nu hebt, waarschijnlijk is het de V8.


Heb nu een v10 en gevraagdvoor v10a


Ok, succes. Gaat goed komen.