Skip to main content
Beantwoord

Stap 4 handleiding: PC verbinden met modem. Maar er is toch ook wifi?

• March 11, 2026
  • 2 reacties
  • 33 keer bekeken

Volgende week stap ik over naar KPN internet +TV. In de begeleiding van de installatie staat dat ik in stap-4 mijn PC via een kabel moet verbinden met het modem. Dit begrijp ik niet! Als ik het modem heb aangesloten heb ik toch direct internet via KPN? Dan is er toch Wifi? Mijn PC herkent dan toch het nieuwe netwerk? Wie helpt mij bij deze vragen?

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@Jos HJ ,

Je hoeft jouw PC niet bekabeld aan te sluiten op jouw modem. Dat kan inderdaad gewoon via WiFi. 

Wel zal je eenmalig de WiFi-code moeten invoeren in jouw PC. (En ook in andere apparaten) 

2 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • March 11, 2026

Hallo ​@Jos HJ ,

Je hoeft jouw PC niet bekabeld aan te sluiten op jouw modem. Dat kan inderdaad gewoon via WiFi. 

Wel zal je eenmalig de WiFi-code moeten invoeren in jouw PC. (En ook in andere apparaten) 

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@Jos HJ en welkom bij de KPN Community. Goed dat je je vraag hier stelt en super dat je al hulp hebt gehad. 😄

Is het inmiddels gelukt om de PC te verbinden met het internet? We hebben online ook een aantal stappen voor het verbinden van je apparaat via wifi. 
Mocht het met de tips van Noordzee niet gelukt zijn, dan hopelijk met de stappen op de site wel. 🙂

Ik hoor graag of het gelukt is!