Skip to main content
Bij onze nieuwe woning, waar we nog niet de sleutel van hebben, staat een kast die als wij de gevels gaan vernieuwen erg in de weg zit. Kan hij weg?



*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy, toegevoegd aan forumprofiel
Welkom Dietrich! Ik kan me voorstellen dat deze straatkast in de weg staat. Op het eerste gezicht lijkt deze straatkast niet meer in gebruik te zijn maar om dit zeker te weten heb ik navraag gedaan bij ons Infra support team. Zodra ik reactie krijg laat ik het hier direct weten.
Dankjewel Joran. Ik wacht het even af.
@Dietrichvanroest: Ik begrijp dat ze al voor je bezig zijn na een melding bij Facebook (of Twitter), kan dat kloppen? 🙂 Infra support wil graag contact met je opnemen, kun je een bereikbaarheidsnummer toevoegen aan je profiel? Als je een reactie stuurt zodra dat is gebeurd geef ik het aan hun door en nemen zij contact met je op.
Nee hoor. Dit is de eerste keer dat ik dit vraag. Ik zal een nummer toevoegen bij mijn profiel.
Hm sorry daarvoor. Ik werd gisteren benaderd door een collega van webcare die dit topic zag en die het bekend voorkwam. Los van dat, er wordt vandaag contact met je opgenomen. Ik ben benieuwd wat er uit komt 🙂
@Dietrichvanroest: Ik word helaas niet op de hoogte gehouden van de voortgang. Kun je aangeven of de afhandeling naar wens verloopt? Indien nodig neem ik opnieuw contact op met mijn collega's.
Vvandaag zijn de mannen geweest en hebben hem keurig verwijderd. Erg tevreden of de handelswijze en duidelijkheid ook met betrekking de (gewijzigde) afspraak! 😀
Dat is mooi, en interessant, wat hebben ze met de kabels gedaan ?

Een verbinding in de grond gemaakt nu ? Of ?
Hij bleek niet meer in gebruik te zijn.
Dat is mooi, en interessant, wat hebben ze met de kabels gedaan ?

Een verbinding in de grond gemaakt nu ? Of ?Hij bleek niet meer in gebruik te zijn.


De oude ongebruikte koperleidingen blijven dus als oud vuil in de grond achter!! Dat gaat KPN een flink bos ter compensatie kosten. (Wat is de huidige koperprijs met isolatie💸💸💸 bij de opkopers)
(Wat is de huidige koperprijs met isolatie bij de opkopers)

Waarschijnlijk minder dan de kosten van uitgraven, manuren en vergunningen etc. 😁

Maar in de grond laten zitten, milieuvriendelijk is anders...
Mooie klus voor de taakstraf jeugd 😜 inderdaad die bijkomende kosten wegen zwaarder dan het rooien van de oude kabels. Plus de overlast niet alleen de kosten de overlast die het gaat geven. Jammer dat ze dit nooit meteen doen glas erin koper eruit. Ook daar gaat het eerder genoemde op.



Niet teveel afdwalen kast is weg zand er over.
Mag ik hier toch nog even op door gaan ayb.

Hoe kan het zijn dat deze kast geen functie meer had ?

Voor zo ver ik weet dienen deze kasten voor een lokale onderverdeling, voor een blok huizen oid.

Waarom dit in sommige gevallen op deze manier werd gedaan en in ander gevallen niet daar heb ik geen idee van.

Maar, deze kast is dus blijkbaar al een keer overbodig gemaakt (waarom, hoe ?) en waarom dan niet direct weggehaald ?

Zijn al deze kasten nu overbodig, of kunnen die (eenvoudig) ook overbodig worden gemaakt.



( geheel niet in eigen belang, gewoon uit interesse )



( de vraagsteller kan de meldingen per email uitzetten evt )
Bij mij staat er ook één in de straat, maar ik waag het maar niet om hem te slopen, krijg ik misschien ruzie met de buren die KPN hebben.
De meeste van deze kasten zijn nog in gebruik. Dit is (voor mij in ieder geval) het eerste topic met een vraag over Stap 58 waar de kast daadwerkelijk is weggehaald omdat 'ie niet in gebruik was. Bij alle andere gevallen die ik heb gezien was de kast steeds nog wel in gebruik.



Het kan zijn, als we ergens groots gaan upgraden, dat dan een oude kast als deze niet meer nodig is. Het fijne van hoe en wat dat wordt bepaald weet ik ook niet. Maar, als het binnen de vergunning en geplande werkzaamheden past, zullen we hem dan ook gelijk verwijderen.
Dank je wel Erik, je verwoordt wat ik ook al vermoedde.

Ik hoopte dat er een iemand uit de praktijk meer zou kunen vertellen over het hoe en waarom van deze kasten. Naar mijn idee zijn deze kasten alleen in bepaalde periode en/of in bepaalde delen vh land toegepast, maar daar weet eigenlijk niets van verder.

Ik vind er ook geen artikel over op het www, wel plaatjes van de binnenkant, een klein soort steekveld.

Nu ja, tot ver dan maar.
Bedacht ik me net, kan @RobinFlikkema hier iets over vertellen, vast wel.

Ik zie dat je weer een beetje actief bent op het forum.
@KeesYagi als ik me niet vergis was dit voor de draadomroep/radiodistributie.(kerkomroep)

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Draadomroep



Behalve als historisch onderzoek zal Robin van na die periode zijn 😁

Fimpje



Naast stapN 58 is er ook stapN 68

https://blafhert.wordpress.com/2008/12/27/isra-punt-en-stap-opa-vertelt/



En norm 88

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/N88_(kabel)

Reageer