Skip to main content

Weet iemand toevallig op welke poort een Starlink aangesloten moet worden om zo de internetsnelheid te kunnen verhogen?

Dat kan helemaal niet. Waar haalt u de gedachte vandaan dat dit zou kunnen? 

Nee, dit kunt u echt wel vergeten. 


Ik lees dat er veel mensen een Starlink hebben en deze hebben gekoppeld aan hun bestaande netwerk via de bestaande router.

 

Wij hebben nu internet van KPN met een kpn 4g modem (buitengebied)met verschillende versterkers voor de gehele woning.

Mijn gedachte is kpn 4G modem uit de router en op deze aansluiting de Starlink aansluiten. Uiteraard via de Ethernetadapter van Starlink.


Mijn gedachte is kpn 4G modem uit de router en op deze aansluiting de Starlink aansluiten. Uiteraard via de Ethernetadapter van Starlink.

Dat kan gewoon niet. U kunt prima Starlink gebruiken. Maar dan wel gescheiden naast het netwerk van KPN. U kunt ze niet koppelen tot 1 netwerk. 


Dank voor de reactie dan ga ik het ook niet proberen.


@Bill H Je kan starlink integreren met ISP router met een extra Dual WAN router, maar idR kan je de snelheid niet verhogen. Dat kan meestal alleen met meerderen lijnen van een provider. Met 2 verschillende provider werken wel "load balancing” of "fall over” maar niet "bonding”


Om het maximale uit sneller internet buitengebied te halen is een buitenantenne echt aan te raden of heeft u die al?


Om het maximale uit sneller internet  . . .

Dan is altijd weer DE (mijn) vraag, wat is het probleem, de reactie snelheid ( de PING en de reactie van de site die je oproept of spelletje ) of de tijd die het die het neemt om een groot bestand binnen te halen.


@Bill H Je kan starlink integreren met ISP router met een extra Dual WAN router, maar idR kan je de snelheid niet verhogen. Dat kan meestal alleen met meerderen lijnen van een provider. Met 2 verschillende provider werken wel "load balancing” of "fall over” maar niet "bonding”

dank voor het delen.

 


Om het maximale uit sneller internet buitengebied te halen is een buitenantenne echt aan te raden of heeft u die al?

We hebben nog geen buitenantenne dit is inderdaad ook nog het proberen waard.


Om het maximale uit sneller internet  . . .

Dan is altijd weer DE (mijn) vraag, wat is het probleem, de reactie snelheid ( de PING en de reactie van de site die je oproept of spelletje ) of de tijd die het die het neemt om een groot bestand binnen te halen.

De grootste uitdaging is dat het internet niet altijd stabiel is en dat bij het bekijken van YouTube op de tv het via de KPN ontvanger eigenlijk niet werkt. YouTube via de AppleTV iets beter maar niet goed.

 

Ik heb de Starlink gekocht om deze thuis te testen thuis en te testen als we met de camper op pad zijn.

Uiteindelijk is het doel om thuis een stabiel en iets hogere internet snelheid te krijgen zodat we ook op de tv YouTube normaal kunnen kijken.

Als het testen in de camper positief is dan de Starlink op de camper te laten bouwen. Hier al veel positieve dingen over gehoord.


Psja, als starlink goed werkt dan kun je die thuis ook gebruiken ?
Maar het zal altijd minder zijn tov een (glas) kabel verbinding.

NB, Voor bij de camper, altijd leuk voor er bij een DVB-T2 ontvanger ( merknaam van KPN : digitenne ).
Voor een paar 10-tjes, welke @Noordzee  ?
Om  te zien wat voor lokale zenders er in de lucht zijn, vind ik altijd wel leuk, ook al versta ik er soms geen moer van.


De uitdaging is dat wij voorlopig nog geen glasvezelverbinding zullen krijgen omdat we in het buitengebied zitten.


Hier idem.ik heb uiteindelijk de bijbehorende buitenantenne gekocht. Het was even zoeken naar de juiste plek en om goed uit te richten maar heb nu wel de volledige snelheid die haalbaar is.


Dan ga ik dat als eerste even proberen.

dankjewel


. . .voorlopig nog geen glasvezelverbinding zullen krijgen omdat we in het buitengebied zitten.

Dat is het nadeel van buitenaf wonen, OF anders gezegd :
Ja, daar zeg je wat, en in de binnensteden heeft men tot wel 3 glasvezelverbindingen + een coax.
En dat hebben de toezichthouders cq de politiek laten gebeuren, het overlaten aan commerciële partijen die vervolgens laaghangend fruit gaan plukken. En dat is uiteindelijk weer terug te voeren op “ons” stemgedrag.


En staat jou buitenantenne goed uitgericht van KPN en heb je nou beter internet op je boederij of woning? 

Want glasvezel in het buitengebied komt voorlopig nog niet. 

Want in de binnensteden en dorpen leggen drie glasvezelaanbieders 3 glasvezelkabels in de grond terwijl maar 1 glasvezelnetwerk voor nodig is. En in alle dorpen en steden liggen ook een coaxnetwerk van Ziggo, Kabelnoord, SKV Veendam, Delta en SKP Pijnacker. En in buitengebieden ligt een aloude kopernetwerk van KPN zelf die allang afgeschreven is. 


Reageer