Skip to main content

Ik heb een V10, met dhcp scope 192.168.2.125-175.

ik heb een nvr en daarin een aantal camera’s gekoppeld. Standaard worden ze met dhcp gekoppeld. Echter 1 camera heeft zich zelf een ip adres toebedeeld buiten de dhcp scope en wordt als static gezien. Echter heb ik deze niet als static bestempeld en kan deze dus ook niet verwijderen. 
de camera heb ik al langere tijd van het poe netwerk afgehouden en ook verwijderen en opnieuw toevoegen helpt niet, hij blijft terugkomen met dat oude static adres.

hoe kan ik deze registratie verwijderen?

 

Ook binnen de range zal die als statisch worden gezien (met mogelijke conflicten als gevolg).

IP adres of statisch/DHCP veranderen zal je moeten doen via de web/admin interface (of meegeleverde software) van de camera zelf.

Factory reset van het ding helpt eigenlijk altijd ook wel, dan komt hij via DHCP terug en kan je de instelling Vast IP bij DHCP binding gebruiken. Dat IP adres (uit je range) zal dan niet aan andere apparaten uitgedeeld worden.


Het is me inmiddels gelukt, het lijkt erop dat de NVR deze zelf buiten de range wilde plaatsen. Herstellen naar de fabrieksinstellingen via de camera zelf, zorgde wel dat de camera een DHCP adres kreeg, maar de NVR was eigenwijs genoeg om deze toch weer om te zetten. Uiteindelijk na reset, DHCP binding toekennen en opnieuw een reset, loskoppelen bekabeling en verwijderen van de camera-registratie in de NVR, bleef de  camera zijn dhcp binding adres onthouden en ging de NVR er mee akkoord om deze niet meer aan te passen. Een tussendoor herstart (vanwege stroomadapter verwisseling) van de router bracht geen oplossing, daarmee was het wel duidelijk geworden dat de NVR dus de boosdoener was in het buiten de range plaatsen van de camera's.