Skip to main content

Waar kan ik zien of mijn bestelling onder weg is

Hallo @PETRA 1968 ,


Heb je hier al gekeken: Bekijk de status van je bestelling bij KPN  ? 

 


Ja dat dacht ik ook. Maar daar staat niks. Heel apart  ze innen geld en verder niks. Niemand die kan vertellen of het onder weg is


Het duurt van ongeveer 24 uur voordat jouw bestelling behandeld is en jouw kant op gaat. Zeker bij een telefoon. Dan moeten er wat procedures gedaan worden. Denk b.v. aan een BKR-registratie.

 


De Bestelling staat al vanaf  7 juli. Ik heb geen telefoon besteld. Internet en tv


OK, dat verandert de zaak. Dat is al een tijdje terug.. Ik adviseer jou dan om morgen even te bellen met 0800-0402.  


Ik heb al zovaak gebeld. Zeggen allemaal wat anders. Ze

maken geen notities.  Om gek van te worden.  krijg ik een sms we zie dat u het paket heeft geïnstalleerd.  Heb geen pakket ontvangen. Sterker nog de grond werkzaamheden waren nog niet eens gedaan. Wordt tijd om stappen te ondernemen.  


Ik stel voor dat een moderator voor jou in het dossier gaat kijken. 

Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en eventueel (als je dat al hebt) klantnummer? Deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 


De gegevens zijn bekend. 


Ben zeer benieuwd of ik hier respons van kpn op krijg. 


Jawel, er komt hier zeker een moderator langs. Maar er is meestal een wachttijd van enkele dagen. 

 

 


Wat is een moderator?  En waarom moet die langs komen 


Een moderator is een KPN-medewerker hier op dit forum. En wees maar niet bang.:nauseated_face: Ze komen niet bij jou thuis langs, maar gewoon in dit topic. :wink:  


Een moderator is een KPN-medewerker hier op dit forum. En wees maar niet bang.:nauseated_face: Ze komen niet bij jou thuis langs, maar gewoon in dit topic. :wink:  

Een kleine aanvulling op @Noordzee enkele voorbeelden van moderators en beschrijving.

https://forum.kpn.com/uitleg-over-het-forum-nieuws-3/het-kpn-team-stelt-zich-voor-en-helpt-je-graag-428803


Heeft allemaal weinig zin gehad. Maar mag wel betalen. Dat vergeet kpn niet 


Hallo @PETRA 1968, welkom op het forum! Het is wat druk op het forum vandaar dat het wat langer duurt voor we aan topics toekomen. Maar, hier ben ik nu 🙂 Dank voor het invullen van je profiel. Daarmee heb ik gekeken wat er aan de hand is, en het loopt inderdaad niet vloeiend.

In het kort komt het erop neer dat je een lastig adres hebt waarbij er nog geen aderpaar richting jouw huis loopt. Eerste bestelling is geplaatst op 17 juni. Vanuit die bestelling bleek dat er dus aanvullende werkzaamheden nodig waren. We hebben toen een aantal keren contact proberen op te nemen maar dit is niet gelukt. Hierdoor is de bestelling op 23 juni automatisch geannuleerd. De bestelling is vervolgens opnieuw geplaatst op 30 juni. Van daaruit gold nog steeds dat er aanvullende werkzaamheden nodig waren. Ik zie hier staan dat jij hebt aangegeven dat er al grondwerkzaamheden verricht zijn. Dat is mooi. Maar naast grondwerkzaamheden moet er ook in de centrale nog wat gebeuren. Daarvan hebben wij nog niet het bericht gekregen van KPN NetwerkNL dat dit al gedaan is. Wij kunnen pas het daadwerkelijke signaal activeren als wij dat bericht binnen hebben. De verwachting is op dit moment dat dit op 4 augustus gaat gebeuren. Zodra wij vervolgens het signaal geactiveerd hebben krijg je een sms dat je spullen kunt aansluiten.

 

Wat betreft de factuur, dat is automatisch gegaan. Normaal gaat de facturatie lopen zodra je diensten actief zijn. Alleen, als dat wat langer duurt zal een openstaande bestelling automatisch op gereed springen. Waardoor de facturatie ook begint. Dat is bij jou op de 20e gebeurd. Dat gaan we corrigeren. Maar dat kan pas nadat je daadwerkelijk bent aangesloten. Dan kunnen we namelijk de hele periode die je onterecht betaalt hebt in een keer vergoeden.

 

Ik zie hier verder dat vandaag het installatiepakket is verzonden. Die ga je dan ook morgen of overmorgen krijgen. Zodra je dan de sms hebt gekregen vanuit de backoffice kun je de spullen aansluiten. Laat dan hier even weten als dat allemaal gelukt is, dan regel ik de vergoeding. Of als je tegen andere problemen aanloopt of verdere vragen hebt, geef het ook vooral aan.

Volgens de notities heb je een noodpakket gekregen, heb je nog voldoende data?