Skip to main content
Beantwoord

Status glasvezel: We hebben je woning niet kunnen aansluiten. We kijken met je mee.

• March 26, 2025
  • 2 reacties
  • 76 keer bekeken

De titel van het bericht is wat ik nu krijg bij het controleren van glasvezel op de postcode (appartementencomplex).

Echter is het glasvezelkastje in de meterkast aangesloten, zijn alle kabels doorgetrokken in de appartementen (er zijn geen werkzaamheden meer), en heb ik bij eerdere postcode controle gezien dat alles op groen stond. Dus ik kon eerder wel superfiber aanvragen, wat nu dus niet meer kan (alleen standaard snelheid). Bij controle van andere nummers in hetzelfde appartementencomplex zie ik hetzelfde verschijnsel

Betekent dit dat er ergens een aansluiting mist?

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@RareVogel, welkom bij onze community. 

Ik gok dat je je postcode en huisnummer hebt ingevuld op deze pagina om de status van glasvezel te controleren. Klopt dit? Zo ja, zie je daar ook de optie om een haalbaarheidsonderzoek aan te vragen? Doe dit in dit geval, hier zitten geen kosten aan verbonden. Het kan namelijk zijn dat het glasvezelkastje wel is aangesloten maar dat er ergens in de wijk iets niet goed gaat. Wij kunnen als provider dit helaas niet zien, dat mogen wij overigens ook niet. Vandaar het verzoek om dit onderzoek te laten starten. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

2 reacties

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • Antwoord
  • March 27, 2025

Hi ​@RareVogel, welkom bij onze community. 

Ik gok dat je je postcode en huisnummer hebt ingevuld op deze pagina om de status van glasvezel te controleren. Klopt dit? Zo ja, zie je daar ook de optie om een haalbaarheidsonderzoek aan te vragen? Doe dit in dit geval, hier zitten geen kosten aan verbonden. Het kan namelijk zijn dat het glasvezelkastje wel is aangesloten maar dat er ergens in de wijk iets niet goed gaat. Wij kunnen als provider dit helaas niet zien, dat mogen wij overigens ook niet. Vandaar het verzoek om dit onderzoek te laten starten. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 28, 2025

@Alex van KPN Ik heb inderdaad gegevens ingevuld op de door jou genoemde pagina. Er wordt gemeld dat haalbaarheidsonderzoek niet aangevraagd kan worden omdat de aannemer glazvezel aanlegt in de buurt met een KPN Netwerk telefoonnummer erbij. Dus ik wacht het nog wel even af.