Skip to main content

Beste KPN,

 

Uit technische belangstelling:  Er wordt al zo lang geroepen dat de IPv4 adressen op zijn en dat IPv6 dit moet oplossen, maar de Experiabox v10 alhier toont nog steeds vier blanko velden voor IPv6 op de status pagina.

Met een Hurricane Electric tunnel is dit prima te omzeilen, maar toch was ik benieuwd wat de status van de uitrol is voor bestaande DSL klanten (Alkmaar), het proces loopt al zoveel jaren… 

 

Bedankt en met vriendelijke groeten,

 

Hoi @hmmsjan_2,

Bedankt voor je reactie op het KPN Forum. IPv6 wordt gefaseerd uitgerold bij abonnementen. Dat staat los van een woonadres. Je kunt op deze pagina kijken of je al een IPv6 verbinding hebt. Als je het niet hebt, is ook niet bekend wanneer je het krijgt, de uitrol is niet zichtbaar maar uiteindelijk zal iedereen het krijgen. Je Experia Box ondersteunt in ieder geval al wel IPv6. Op onze website kan je alle beschikbare informatie over IPv6 vinden. 


Beste Heine,

Dank voor het antwoord. Ik wacht rustig af, en via de HE tunnel kan ik de techniek uitproberen. Gelukkig laat de Experia box het vreemde protocol 41 door, zij het maar voor een systeem tegelijkertijd.

 

Bedankt en met vriendelijke groeten,

 


Graag gedaan, hoor! Bij eventuele toekomstige vragen zien we je graag weer terug op het Forum. :slight_smile:


Ineens een vreemd IPv6 adres in de netwerk configuratie naast het adres van de 6in4 tunnel… Nee, niet gehackt, ook in de V10 experiabox stond nieuwe info. Dus ook hier nu een werkende IPv6 via KPN DSL…

 

KPN, bedankt! .