Skip to main content

Hi, recent verhuisd in in mijn nieuwe bestaande woning het KPN 12 modem aangesloten op het glasvezelkastje Genexis Gigabit. Alleen het 1e en 3e ledje van bovenaf branden, de 2e dus niet. Op het KPN 12 modem knippert het groene ledje onder internet als een gek. Wanneer ik een website open (wifi of bedraad) wordt internet niet gevonden. Wat is het probleem?

Welkom op ons forum, @Maartwn GK! Het middelste lampje op het glasvezelkastje brandt niet. Dat is geen goed teken. Wanneer deze brandt, geeft deze aan dat het glasvezelsignaal succesvol omgezet wordt in een bruikbaar internetsignaal. Dat dit lampje niet brandt, betekent dat er geen internet signaal is. De eerste stap is om de kabel tussen het glasvezelkastje en het modem te controleren. Je kunt deze daarvoor het beste opnieuw aansluiten. Werkt dit niet, dan kijk ik graag even met je mee. Kun je je forumprofiel aanvullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef hier even een seintje wanneer je dit gedaan hebt.


Hi Denise, de kabelaansluiting klopt. Ik heb zojuisT mijn profiel aangepast. Dank!


Bedankt! Het lijkt me goed om hiervoor een monteur langs te sturen. De eerst volgende mogelijkheid die ik heb is dinsdag 13 april tussen 13.00 en 15.00 uur. Ik heb dit alvast ingepland voor je. Mocht dit niet onverhoopt niet schikken, dan kan je ons altijd bellen op ons gratis telefoonnummer 0800 0402 om de afspraak te verzetten naar een later moment.


Dank. Word ik kort van te voren gebeld voor de exacte tijd? Ik woon namelijk nog niet op het adres en 2 uur moeten wachten in een leeg huis….?


Sommige monteurs bellen kort van te voren, maar dit is geen standaard procedure. Ik kan je daarom enkel aanraden om tijdens het tijdsvak aanwezig te zijn of de afspraak naar een later moment te verplaatsen.