Skip to main content
Beantwoord

Status upgrade Glasvezel abonnement

  • January 20, 2021
  • 19 reacties
  • 243 keer bekeken

Rawe
Topper
Forum|alt.badge.img

Goedemorgen. Twee weken geleden heb ik gebeld met KPN om mijn thuis abonnement te upgraden naar 1Gb. Heb het zelf geprobeerd via mijnkpn maar daar krijg ik de melding na het bevestigen van mijn upgrade dat er een technische storing is ontstaan. Ik kreeg toen te horen dat backoffice er mee aan de slag moest. Vanochtend weer gebeld met KPN over de status. De medewerker kon geen foutmelding vinden en begreep niet waarom backoffice ingeschakeld moest worden. Hij heeft de order er nu wel doorgekregen. Toch vrees ik met grote vreze dat het weer niet goed is gegaan. Raak er een beetje erg moedeloos van en weet niet meer goed wat ik moet doen. Wellicht helpt dit kanaal om mij meer op weg te helpen?

*Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

Beste antwoord door Shyrin van KPN

Ik heb een terugkoppeling ontvangen dat de systeemfout verholpen is en de upgrade uitgevoerd is! Eindelijk, maar toch! :sweat_smile:

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

19 reacties

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • January 27, 2021

Hoi @Rawe en welkom! We reageren later dan gewenst, excuses hiervoor. Moedeloos worden moet ook maar niet, toch? :wink: Ik begrijp dat mijn collega de wijziging alsnog voor je heeft kunnen verwerken, dan heb je daar ook een bevestiging van ontvangen, toch? Is het abonnement intussen al upgrade? Ik hoor graag van je!


Rawe
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • January 27, 2021

Hoi Shyrin! Dank voor je (late) reactie. Maar excuses aanvaard.

Helaas. Ik wacht nog steeds op een emailbevestiging en het doorvoeren van de internet snelheid naar 1Gb. 

Het is al bijna 4 weken geleden dat ik hier om heb gevraagd…

Groet,

Ray


Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • January 27, 2021

Hmmm, dan wil ik graag met je meekijken. Wil jij jouw klantgegevens invullen in jouw forumprofiel? Graag het klantnummer, postcode en huisnummer, geboortedatum van de contractant en de laatste 3 cijfers van het rekeningnummer wat bij ons bekend is (dit laatste kun je noteren in het vakje ‘Persoonlijke opmerkingen’). Deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en de KPN moderators. Geef je hier een seintje zodra de gegevens ingevuld zijn? Dan kijk ik na wat de status is.


Rawe
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • January 27, 2021

Ik heb de gegevens ingevuld.


Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • January 27, 2021

Dank! Op de één of andere manier lukt het inderdaad nu niet om de door jou gewenste wijziging te verwerken: ligt aan onze kant. Ik heb bij deze een achterliggende afdeling gevraagd om met mij mee te kijken en het op te lossen. Het ligt nu bij de juiste afdeling: nu wachten op een terugkoppeling vanuit hen. Zodra ik een update heb, laat ik het je hier weten!


Rawe
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • February 1, 2021

Goedemorgen @Shyrin_ . Ik vroeg me af of je misschien al meer kunt zien omtrent de status van het verhogen van de internet snelheid naar 1Gb? Hoop gauw iets van je te mogen vernemen. Bij voorbaat dank!


Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • February 3, 2021

Nee, heb nog geen update voor je: staat nog in behandeling bij de betreffende afdeling.


Rawe
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • February 3, 2021

Dank voor de reactie @Shyrin_ . Helaas moeten we nog steeds blijven wachten… :-|


Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • February 3, 2021

Yes! Ik hou het ook in de gaten, hoor. Vroeg of laat komt het goed! Ik ben al wel blij om te lezen dat KPN Glasvezel jou bevalt. Ik stap binnenkort zelf ook over: ben benieuwd!


Rawe
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • February 4, 2021

Goedemorgen @Shyrin_ ! Dank je. Daar vertrouw ik op. Overstappen naar glasvezel schrijf je? Doen! Je zult er geen spijt van hebben. Zelf ben ik overgestapt naar 4k glasvezel abo. Met de experiabox v12 is de draadloze verbinding nog stabieler!!


Rawe
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • February 10, 2021

Goedemorgen @Shyrin_ .

Ik begrijp maar al te goed dat jij er niets aan kan doen, maar we gaan bijna de zesde week in dat het geleden is dat ik de aanvraag om mijn glasvezel internet te upgraden naar 1Gb.

Toen zei de vrouwelijke collega aan de telefoon dat dit maximaal 1 week duurt. Daarna via chat hier navraag over gedaan dat ik kreeg te horen dat dit a la minute geregeld kon worden en dat had de mannelijke collega ook zo aangevraagd. Daarna via twitter Kpn webcare dat het 3 weken duurde. En nu ben ik bij jou uitgekomen (via het KPN forum).

Ik vraag me af hoelang ik nog moet wachten voordat dit gerealiseerd kan zijn. Zie jij kans om met de achterliggende afdeling contact op te nemen, hoe het kan dat dit zo lang moet duren? Ik ben heel erg benieuwd wat deze zeer lange wachttijd veroorzaakt.

Ik mag wel bijna een vergoeding krijgen vanwege de duur van wachten…

Ik hoop op je bericht.

Vast dank en een vriendelijke groet!

@Rawe 


Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • February 10, 2021

Ik snap dat je staat te popelen om gebruik te kunnen maken van de 1Gbit/s verbinding. Normaliter is een wijziging binnen 15 minuten geregeld, helaas komt er bij het wijzigen van jouw abonnement een foutmelding/ systeemfout naar voren. Op 27 januari heb ik een melding gemaakt bij de achterliggende afdeling om dit op te lossen en die melding staat in nog behandeling. Waarom het zo lang moet duren voordat het opgelost is, weet ik helaas niet. Ik zal tijdens kantoortijden om een update vragen en als er iets concreets te melden is, dan hoor je het van mij. 

Je kunt hier vrij weinig mee, snap ik heel goed; ik had liever ook beter of concreter nieuws voor jou. Ik kan alleen een beroep op jouw geduld doen!


Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • February 17, 2021

Ik heb om een update gevraagd maar nog niet gekregen. Weet wel dat de foutmelding/ systeemfout waar we tegenaan lopen, helaas bij meerdere klanten voorkomt en het een hoge prioriteit heeft om op te lossen!


Rawe
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • February 17, 2021

Hoi @Shyrin_ ! Hier houd ik van: dat ik op de hoogte wordt gehouden door iemand van / namens KPN! Dankjewel!!


Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

:stopwatch: → I’m still on it.

Goedemorgen @Shyrin_ ! Dank je. Daar vertrouw ik op. Overstappen naar glasvezel schrijf je? Doen! Je zult er geen spijt van hebben. Zelf ben ik overgestapt naar 4k glasvezel abo. Met de experiabox v12 is de draadloze verbinding nog stabieler!!

Inderdaad geen spijt van gekregen! Dacht ook Super Wifi punten nodig te hebben, want een heel goed geïsoleerd huis, maar dat was niet nodig. Overal in huis een super snelle verbinding :clap_tone4: .


Rawe
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • March 5, 2021

Hoi @Shyrin_ . Het is inmiddels alweer ruim 14 dagen geleden dat je navraag hebt gedaan omtrent de status en 1 maand geleden dat ik via dit forum contact over de upgrade heb gezocht.

Hoewel je me hebt verzekerd dat het goed gaat komen baal ik best wel dat ik nog steeds moet wachten en het kennelijk nog steeds niet voor elkaar is.

Ik begon nu toch echt te twijfelen of KPN de 1Gb snelheid kan leveren.. Als dit niet het geval is verneem ik dit ook graag.

Hoop op je bericht. Bvd.

 


Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

Ik snap je gevoel! Technisch is de snelheid te leveren, alleen kan de snelheid door een systeemfout nu niet aangevraagd worden. En wanneer deze systeemfout verholpen is, weet ik helaas niet. Zullen we afspreken dat ik het achter de schermen voor je in de gaten hou en hier + per e-mail een seintje geef, zodra de wijziging wèl aan te vragen is?


Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • Antwoord
  • March 25, 2021

Ik heb een terugkoppeling ontvangen dat de systeemfout verholpen is en de upgrade uitgevoerd is! Eindelijk, maar toch! :sweat_smile:


Rawe
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • March 31, 2021

Hoi @Shyrin_ ! Heel hartelijk dank. Ben er erg blij mee dat het uiteindelijk toch nog gelukt is! Dank voor je geduld en jij ook veel succes en plezier met glasvezel verbinding! :wink: