Skip to main content
Antwoord

Statuslampje "glas" op NTU kastje brandt niet

• July 18, 2025
  • 4 reacties
  • 53 keer bekeken

Ik ben overgestapt van Ziggo naar KPN en sinds vandaag zou mijn nieuwe abonnement geactiveerd worden en ik de apparatuur kunnen aansluiten.

Het “glas” statuslampje brandt echter niet op het NTU kastje. 

Ik heb uiteraard het afdekdopje verwijderd en de unit zit goed vast geklikt.

Ik heb zelfs 2 ‘sockets’ waar de NTU op kan, ik heb beide geprobeerd maar helaas. Ik heb ondertussen al een monteur ingepland, maar dat duurt nog een week 😕

Ik heb gebruik gemaakt van de overstapservice, blijft mijn oude (ziggo) aansluiting actief zolang de nieuwe KPN aansluiting nog niet werkt?

En zou het nog iets aan de KPN zijde kunnen zijn dat op afstand gefixt kan worden?

Foto aansluiting:

Beste antwoord door Jeroen van KPN

Welkom op de KPN Community ​@MrWP en ook binnenkort welkom als klant. Nu er een monteur is ingepland schuift ook de startdatum van het abonnement op. Als het glas lampje niet brandt duidt dat wel vaak op iets dat via een monteur opgelost moet worden. De monteursafspraak annuleren gaat nu helaas ook niet meer de startdatum naar voren halen. 

Gelukkig is het wel zo dat bij de overstapservice het abonnement van de huidige provider (Ziggo) pas stopt als de KPN verbinding volledig geactiveerd en actief is. 

4 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • July 18, 2025

Beste ​@MrWP vandaag duur nog lang.

Als het goed is heb je nig verbindinbg via Ziggo.

Als je een SMS/mail krijgt van KPN dat je verbinding is opgeleverd modet het bij KPN werken en bij Ziggo stoppen.

Gewoon nog even geduld hebben.

Succes.

Laat s.v.p. de (goede) afloop even weten.

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 18, 2025

Ok, wellicht mijn aanname dat dit geautomatiseerd zou gaan is wat te voorbarig dan. Ik wacht het af (kan ook niet veel anders 😁).

[EDIT] Ik krijg net een mail dat de startdatum van mijn abonnement is gewijzigd naar 30 Juli. Dat is ook de dag van mijn monteursafspraak en bij het volgen van mijn bestelling staat het monteursbezoek nu ook als volgende stap.

Echter kreeg ik de mail van de gewijzigde ingangsdatum 10 minuten voordat ik de mail kreeg van de monteursafspraak, dus ik ben nu een beetje in de war.

Is mijn abonnement activatie nou gewoon verplaatst (en kan ik de monteur annuleren) of is de activatie verplaatst omdat t niet werkt en het pas in kan gaan als de monteur komt op 30 Juli.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22
  • Moderator
  • Antwoord
  • July 22, 2025

Welkom op de KPN Community ​@MrWP en ook binnenkort welkom als klant. Nu er een monteur is ingepland schuift ook de startdatum van het abonnement op. Als het glas lampje niet brandt duidt dat wel vaak op iets dat via een monteur opgelost moet worden. De monteursafspraak annuleren gaat nu helaas ook niet meer de startdatum naar voren halen. 

Gelukkig is het wel zo dat bij de overstapservice het abonnement van de huidige provider (Ziggo) pas stopt als de KPN verbinding volledig geactiveerd en actief is. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 13, 2025

De oplossing was simpel, er zat namelijk geen glaspatch in het wijkknooppunt. Was mss wel handig geweest om een monteur zoiets te laten checken in de maand voor mijn activatie. Er is vast wel een monteur in de buurt geweest die dat binnen 30 seconden had kunnen checken en het had iedereen (ook de monteur die nu eerst langs mijn huis moest komen) een hoop tijd gescheeld. Is  maar een idee, maar volgens mij kan je zo efficienter met je monteurs om gaan.