Skip to main content
Vraag

Steeds foutmelding, alleen op Macbook: ERR_INTERNET_DISCONNECTED

• 16 juni 2025
  • 5 reacties
  • 19 keer bekeken

Ik heb sinds enkele weken een vervelend probleem. De browser op mijn Macbook (Google Chrome) werkt gewoon maar als ik een site zoek, krijg ik 9 van de 10 keer bovenstaande tekst op het scherm. Als ik dan op tab druk of in het zoekscherm dan komt de gevraagde site op. Dit gebeurt niet op mijn telefoon of IPad. Ik heb een WiFi versterker die vlak naast de computer staat. Wie herkent dit en beter nog weet wat er aan te doen is?
Bij voorbaat dank!
Maria

5 reacties

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1834 reacties
  • 16 juni 2025

Hoi ​@MariavdK , negen van de tien keer is dit toch de wifi. Dat je wifi-versterker ernaast staat is mooi, maar het kan net zo goed zijn dat de versterker zelf eventjes geen signaal heeft.

Kan je de versterker of je computer bedraad aansluiten op het netwerk? En heb je op andere plekken in huis met hetzelfde apparaat ook die problemen?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 16 juni 2025

Dank voor je reactie. Nee, ik kan de computer niet bedraad aansluiten op het internet, dan moet ik het halve appartement door met een draad. Ik probeer hetzelfde te reproduceren in de woonkamer waar ook een versterker staat en daar lijkt het nu niet te gebeuren. Versterker kapot, kan dat??

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1834 reacties
  • 16 juni 2025
MariavdK schreef:

Dank voor je reactie. Nee, ik kan de computer niet bedraad aansluiten op het internet, dan moet ik het halve appartement door met een draad. Ik probeer hetzelfde te reproduceren in de woonkamer waar ook een versterker staat en daar lijkt het nu niet te gebeuren. Versterker kapot, kan dat??

De versterker hoeft niet kapot te zijn, maar het kan wel zo zijn dat deze te ver van de bron af staat. Probeer de versterker eens halverwege te zetten tussen je macbook en de Experiabox.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 16 juni 2025

De versterker in de kamer staat er nog verder vanaf maar ik ga het proberen.
Bedankt voor de hulp zover

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • 7678 reacties
  • 17 juni 2025

Hoi Maria! Welkom op de KPN Community heb je nog vooruitgang kunnen boeken met de tips van ​@XS4-Arjan? Het lijkt dan inderdaad om een specifiek probleem op de Mac te gaan. Als we nog wat kunnen doen laat het dan weten!

Reageer