Skip to main content
Vraag

Steeds nieuwe Wifi-namen duiken op

• June 22, 2025
  • 30 reacties
  • 435 keer bekeken

Heb me jaren geleden laten overhalen internet met buren te delen, totdat ik (dacht ik) De overeenkomst beëindigde . Steeds duiken er nieuwe wifi namen op, nieuwe modems helpen niks, zojuist de stekker er uit en weer erin, nieuwe wifi naam duikt op: Geen bereik.

wat nu?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

30 reacties

• Auteur
  • Topper
  • June 22, 2025

P.s. krijg geen toegang tot 192.168.2.254.

’kpntools’ werken niet.

nieuw modem werkt niet, als ik wifi aanzet kan ik inloggen op de gegevens van mijn vorige modem……

zou het helpen als ik een andere provider kies?

JanD
Superuser
  • Superuser
  • June 22, 2025

Beste ​@Ouwe Taaie welk merk en type modem heb je van KPN?

Dat je bij je nieuwe modem dezelfde wifinaam (SSID) en wachtwoord ziet hoort zo.

KPN onthoud dat en slaat dat weer bij een vervangend modem.

Internet moet je nooit met je buren willen delen, het mag niet en kan gevaarlijk zijn, want degene waar het abo bij hoort is verantwoordelijk voor hetgeen er op internet gebeurt.

Stel dat het abo van jou is, je deelt het met de buren en de buren maken misbruik van die verbinding, wordt jij er verantwoordelijk voor gehouden en op aangesproken.

• Auteur
  • Topper
  • June 22, 2025

Kan de KPN die gegevens wissen? Graag.

• Auteur
  • Topper
  • June 23, 2025

Heeft het in dit geval zin om op een andere provider over te stappen

Forum|alt.badge.img+7
  • KPN Monteur
  • June 23, 2025

In principe zou het voldoende moeten zijn om door in te loggen op je modem of afhankelijk van de software versie van je modem met de KPN thuis app of de mijnKPN app je wifinaam en wachtwoord te wijzigen.

Als dat niet lukt kan je het beste even bellen met de KPN collega's op 0800-0402.

• Auteur
  • Topper
  • June 23, 2025

Beste Eagle, dat dacht ik dus ook,maar op de een of andere manier lukt dat helemaal niet. Heb herhaalde malen telefonisch contact gehad met zeer geduldige en aardige medewerkers maar dat leidde niet tot het beoogde resultaat.

Forum|alt.badge.img+7
  • KPN Monteur
  • June 23, 2025

Als het met telefonische hulp ook niet lukt dan is de volgende stap een monteur op locatie. 

Je kan via https://www.kpn.com/service/monteur.htm een monteurs afspraak plannen.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • June 23, 2025

Die wifi namen, maken die ook gebruik van jouw wifi of zijn deze te zien in beschikbare netwerken?  

*dat ziet er dan ongeveer zo uit (afbeelding van internet geplukt) 

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • June 23, 2025

Beste Eagle, dat dacht ik dus ook,maar op de een of andere manier lukt dat helemaal niet. Heb herhaalde malen telefonisch contact gehad met zeer geduldige en aardige medewerkers maar dat leidde niet tot het beoogde resultaat.

Ik denk heel eerlijk gezegd dat die wifinamen de wifi is van beschikbare wifi in de straat/buurt is, dus van andere mensen en niet van jouw huishouden. 

Als jij het wachtwoord van de wifi wijzigt dan kan er niet zo maar iemand mee liften op jouw wifi, dan moet men wel veel moeite doen.

Is het wachtwoord van jouw wifi al eens gewijzigd al dan niet samen met de helpdesk van KPN?  

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@Ouwe Taaie, ik ben net als Anneke-Anna benieuwd wat voor netwerknamen het precies zijn. Het kunnen netwerken uit de buurt zijn, die niets te maken hebben met jouw verbinding. Ik ken jouw situatie natuurlijk niet, stel dat je in een flat woont zal je de Wifi netwerken van de woningen om je heen ook zien.

Kan je er meer over vertellen, zodat we verder met je mee kunnen denken?

• Auteur
  • Topper
  • June 23, 2025

Ja ik woon in een flat. De wifi-netwerken zijn van omwonenden maar of die meeliften op mijn netwerk kan ik niet zien dus.

Weer geprobeerd in het modem om het wachtwoord aan te passen en net als bij de KPN service en zo, verschijnt er steeds de mededeling dat er ‘iets mis is’ ‘probeer het later nog eens’ .mij lijkt het inderdaad het beste er een levensechte persoon bij te roepen .

Jasper van KPN
Moderator

Heb je de huidige Wifi gegevens gedeeld met de buren, of waren dat andere gegevens? Mensen kunnen alleen verbinden met jouw netwerk als ze de huidige gegevens hebben, ze kunnen niet verbinden met oudere gegevens. 

Dus als dat het geval is, zit er niemand anders op jouw netwerk.

• Auteur
  • Topper
  • June 24, 2025

Dankje, dat is inderdaad waar ik eerder naar vroeg.

Intussen mijn wifi ww proberen te veranderen binnen het IP adres. ‘Er ging iets mis’ en nu heb ik geen verbinding meer met wifi. Aangezien wifi nodig is om wifi te herstellen, te verbeteren , leuker te maken etc. , klim ik nu op mijn fietsje op zoek naar hulp.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • June 24, 2025

Dankje, dat is inderdaad waar ik eerder naar vroeg.

Intussen mijn wifi ww proberen te veranderen binnen het IP adres. ‘Er ging iets mis’ en nu heb ik geen verbinding meer met wifi. Aangezien wifi nodig is om wifi te herstellen, te verbeteren , leuker te maken etc. , klim ik nu op mijn fietsje op zoek naar hulp.

Beste ​@Ouwe Taaie je pc even bekabeld aansluiten aan de modem en je kunt weer overal bij.

• Auteur
  • Topper
  • June 24, 2025

Thnx!

• Auteur
  • Topper
  • June 24, 2025

Aanpassingen op bekabelde laptop gelukt!

Op de IPhone is helaas niet eens meer de oorspronkelijke naam te vinden.

Leen59
Wijsgeer
  • June 24, 2025

Maar die heb je toch gewijzigd, dan moet je op de iPhone de nieuwe naam selecteren.

• Auteur
  • Topper
  • June 24, 2025

Dat dacht ik dus ook . Maar zoals gezegd, nergens meer te vinden.

• Auteur
  • Topper
  • June 24, 2025

Dank voor al het meedenken. Ik ga dit topic afsluiten.

Jasper van KPN
Moderator

Je hebt het juiste netwerk toch nog kunnen vinden ​@Ouwe Taaie? Mooi om te zien dat de anderen je al verder op weg hebben kunnen helpen.

Topics sluiten we overigens niet af, maar als er 6 maanden geen nieuwe reacties geplaatst worden sluit het topic zich automatisch af. Als we nog iets voor je kunnen doen weet je ons te vinden.

• Auteur
  • Topper
  • June 25, 2025

Heel langzaamaan begin ik er een klein beetje van te begrijpen , al is het nog niet helemaal rond, bedankt meedenkers. 😀

• Auteur
  • Topper
  • July 6, 2025

Intussen wil ik toch mijn gegevens beheren en aanpassen . Dat zou kunnen met de KPN app ,

maar nee hoor: er gaat iets mis probeer het later nog een keer . Dat is wat op het scherm verschijnt . En wat Dot te melden heeft ken ik nu ook uit mijn hoofd. Evenals de wifi manager  die vertelt dat ik offline ben (maar niet heus).

• Auteur
  • Topper
  • July 6, 2025

Ook kan ik op de zink op van het modem de wifi niet meer uitzetten en het groene lichtje brandt heel zwakjes

• Auteur
  • Topper
  • July 6, 2025

‘Het knopje op de zijkant van het modem…’ 😐

Jasper van KPN
Moderator

Lukt het wel om op het modem zelf in te loggen (door naar 192.168.2.254 of mijnmodem.kpn te gaan in een browser)? Als je daar bent ingelogd kan je de instellingen ook zelf beheren.