Skip to main content

Steeds wegvallende wifi sinds 2 jaar

• January 26, 2025
  • 4 reacties
  • 36 keer bekeken

Sinds dat wij hier wonen (mei 2023) problemen met wegvallende wifi. 3 monteurs gehad, duizend en 1 keer KPN moeten bellen, de modem moeten resetten en daarna alles weer overnieuw moeten instellen. Wij hebben veel op wifi en we horen elke keer dat wifi niet alleen van ons is, dat we dat met heel veel mensen in de buurt moeten delen en dat er andere dingen kunnen zijn die kunnen storen op de wifi, zodat deze uitvalt.

Heb nu bijna 2 jaar geduld, uren aan de telefoon gezeten en heel veel tijd gestoken in het thuisblijven en opnieuw instellen van apparaten.

Krijg het idee dat stabiele wifi niet bestaat en dat we er maar mee moeten dealen. Helaas is KPN ons niet tegemoet gekomen door bv een verrekening van de telefoonkosten. Bij het aangaan van een abonnement zeggen ze dat er makkelijk tot 72 apparaten op de wifi kunnen, terwijl een monteur aangeeft dat ze die garantie niet kunnen geven en dat we er wel veel hebben. (32)

Voel me bij de neus genomen en ben teleurgesteld in de klantenservice.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

4 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • January 26, 2025

Dag ​@Katinka48 , dat gaat dus niet zoals het zou moeten. Is het alleen wifi wat uitvalt of een bekabelde pc of laptop of tv ook? Welk type modem heb je? Gebruik je wifiversterkers? 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 27, 2025

We hebben niets bekabeld. Modem 12 en 3 versterkers.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • January 27, 2025

Als je echt een goed wifinetwerk wil hebben met zoveel apparaten die daar gebruik van maken dan ontkom je eigenlijk aan het bekabelen van de wifipunten. Dat is een hele klus maar succes gegarandeerd. Mooier kan ik het niet maken. 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • January 28, 2025

Hoi Katinka, welkom op de KPN Community. Ik snap dat dit een hele lastige situatie voor je is. Ik zie ook dat ​@Joep1965 je van goed advies heeft voorzien. Wat gezegd is klopt, Wifi blijft in essentie een type radiosignaal wat onderhevig is aan omgevingsfactoren zoals de bouw van je huis, aantal aangesloten Wifi-apparaten en andere netwerken in je omgeving.

Voor meer informatie over Wifi zou ik je onze kennisbank willen adviseren. Daar kan je informatie en tips vinden om alles te optimaliseren. En verder is het inderdaad zoals Joep aangeeft het aan te raden om waar mogelijk zoveel mogelijk bekabeld aan te sluiten.