Skip to main content
Beantwoord

Sticker en handleiding spreken elkaar tegen bij KPN glasvezel

• February 5, 2026
  • 2 reacties
  • 54 keer bekeken

Ik ben enkele weken geleden overgestapt naar KPN glasvezel. In het installatiepakket zat een nieuw glasvezelkastje, met op de doos een sticker met als tekst iets van “Heeft u al een glasvezelaansluiting in uw meterkast, dan hoeft u dit kastje niet te installeren en kunt u het aan ons terugsturen".

Omdat ik het abonnement niet aan de praat kreeg dacht ik laat ik toch eigenwijs zijn en het nieuwe glasvezelkastje aansluiten op het punt waar de glasvezelkabel de woning binnenkomt. En toen werkte het meteen. Maar nog verbazingwekkender was het om te lezen dat in de doos een tegenovergestelde instructie te lezen was: “Heeft u nog een oud glasvezelkastje, vervang die dan door deze nieuwe. Anders kunnen er storingen optreden”.

Dit is voor veel klanten denk ik erg verwarrend en zal ongetwijfeld resulteren in een heleboel mensen die zelf hun nieuwe abonnement niet aangesloten krijgen. Die sticker die op het glasvezeldoosje zit moet dus worden aangepast.

Groet,

Peter

Beste antwoord door Arjan van B

Ter info: het gaat er blijkbaar om welke van de kastjes bij KPN geregistreerd is. En als KPN een nieuw kastje opstuurt, dan vervangt dat nieuwe kastje volgens mij altijd het vorige kastje in die administratie?

Ik heb dat ook meegemaakt, en het connection lampje bleef knipperen. De telefonische helpdesk wist toen niet dat registratie van de kastjes belangrijk is. Maar de uitleg hier in het forum was

Bij actieve glasvezel [...] wordt toch de serienummer gebruikt voor encryptie.

2 reacties

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • February 5, 2026

Ter info: het gaat er blijkbaar om welke van de kastjes bij KPN geregistreerd is. En als KPN een nieuw kastje opstuurt, dan vervangt dat nieuwe kastje volgens mij altijd het vorige kastje in die administratie?

Ik heb dat ook meegemaakt, en het connection lampje bleef knipperen. De telefonische helpdesk wist toen niet dat registratie van de kastjes belangrijk is. Maar de uitleg hier in het forum was

Bij actieve glasvezel [...] wordt toch de serienummer gebruikt voor encryptie.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

@PetervM82 Fijn dat je dit meldt! Ik wil dit graag nog doorgeven, dus zou je hier ook een foto kunnen plaatsen van de sticker waar het om gaat? 🙂