Skip to main content

LS.

Sinds 2013 woon  in Spaarndam.

Ik wist toen ik er ging wonen dat er een KPN huisje was. Gezien wij nog niet met pensioen waren hebben we het geluid van de ventilator min of meer voor lief genomen.

Gezien we nu veel vaker thuis zijn vragen wij ons af of er nou geen oplossing is om het dwingende zoemende geluid is te verminderen. het huisje staat ongeveer 5 meter van mijn schutting af.

 

Het huisje heeft donkere stenen, mijn huis heeft witte stenen, er is een enorm verschil van warmte absorptie op een donkere of witte muur. (denk aan een witte of zwarte auto).

 

vraag: is er geen mogelijkheid dit huisje wit te schilderen zodat het niet bij 18 graden meteen gaat koelen. Of een isolerende muurscherm voor te zetten.

We hebben een dichte hoge schutting geplaatst om er zo min mogelijk last van te hebben.

Maar dat helpt maar een beetje..

 

Het zou fijn zijn als er vanuit KPN hier over meegedacht kan worden, het is slechts een klein verzoek, er hoeft niets te worden verplaatst.

 

vriendelijke groet Thelma

 

Hoi @Theo Gr . Welkom op het forum.

Dat kan inderdaad een behoorlijke hinder worden als je aldoor dat gezoem hoort.

Ik wil jou adviseren om 0800-0150  te bellen. Hier kom je in contact met het bedrijf dat voor ons onderhoud van dit soort kasten doet. Laat je weten of dat wat oplevert?


Ik doe een wilde gok en denk dat dit de glasvezelcentrale is aan de Spaarnkade? Zo ja, dan zal wit schilderen nog niet zo snel gedaan zijn. Deze donkere steen is bepaald niet standaard en is dus gekozen op verzoek van de gemeente toen er om een vergunning werd gevraagd voor het plaatsen.

Wellicht dat dit op papier goed paste in de rest van de nieuwbouwwijk maar uiteindelijk niet eens echt (gezien de witte woningen aan de overzijde).

 

Bij je eventuele telefoontje kan je aangeven dat dit de SPD-1A betreft ( mits ik gelijk heb met die Spaarnkade)


Bedankt voor de reactie Erwin en Ward, het is idd het huisje aan de spaarnekade. Ik zal 0800 0150 bellen,en vragen wat er aan te doen is. Bedankt voor de tips, wordt vervolgt


@Theo Gr . Is hier nog iets positief uitgerold?


Via-via bij iemand van Visilicom? terecht gekomen, en die zou afgelopen week langs komen om het geluid te beoordelen, en ons voordien te bellen…….nog niets gehoord.

We wachten nog even af.


Nee... die wacht op een dag waarop het wat koeler is, zodat de ventilator wat minder hard draait en minder geluid maakt. Dan zegt die: ik hoor niks!


Weer gebeld met visilicom, dinsdag of woensdag komen we langs, we laten het weten.

Nou, nu weet ik het ook wel….niemand gehoord, niemand gezien.

Ondertussen met temperaturen boven de 25 graden, staat dat ding de hele dag te bulderen.

En omdat het huisje zoveel warmte op heeft genomen, omdat de stenen bijna zwart zijn, blijft hij 's nachts ook flink doordraaien, dus slaapkamer-raam dicht.

 


Uch. Dat is teleurstellend. Kun je nog een keer met dat nummer bellen en om tekst en uitleg vragen?

Als dit zo blijft doorgaan kan ik proberen het te escaleren maar zou fijn zijn als je zelf nog een keer belt in de hoop dat ze in actie komen. 


Ter info: het bedrijf heet Facilicom en beheert namens KPN alle technische gebouwen.


Vandaag is er iemand van Facilicom geweest, hij heeft iets aan de instellingen gedaan, en we zijn samen wezen luisteren toen de compressor op de hoogste? stand stond.

Het gebrom was een stuk minder.

Nu even wachten tot het warmer wordt, en als het dan toch storend blijft, moet ik weer bellen.

Tot zover; bedankt voor de hulp.


Fijn dat er nu in ieder geval actie is ondernomen. Nu hopen dat het ook effect heeft als de temperatuur weer omhoog gaat.  🙏🏻


Zojuist, woensdag 8 september, 25 graden, en de donkere muur van het kpn huisje is kokend heet door de zon.

Van dichtbij is van het huisje niet veel te horen, en vanaf onze tuin helemaal niet :relaxed:.

OPGELOST DUS!!

Iedereen bedankt voor het meedenken.

Vr Gr Theo