Skip to main content
Antwoord

Storing duurt nog tot 6 oktober maar noodpakket is niet mogelijk

• September 5, 2025
  • 16 reacties
  • 240 keer bekeken

Hans Tx
Deelnemer

Na een week zonder internet, tv en telefoon gezeten te hebben door een kabelbreuk veroorzaakt  door wegwerkzaamheden, was het na 3 dagen weer raak: de oude leiding is wederom beschadigd.

Bij de gesprekken met de KPN word ik steeds vriendelijk te woord gestaan, maar een verzoek voor een tijdelijk noodpakket met digitenne en dongelmodem wordt tot dusver niet gehonoreerd. Dit in tegenstelling tot buren die het pakket direct ontvangen hebben.

Op het adres is een inwonende moeder van 90 die aan huis gebonden is en dankbaar gebruik maakt van TV en internet, en voor haar sociale contacten aangewezen is op haar telefoon. 

De lijn is door haar ruim 65 jaar naar tevredenheid in gebruik.

Volgens KPN wordt de leiding 6 oktober gerepareerd 😞

Waarom wordt hier met twee maten gemeten en wordt een zeer trouwe klant aan haar lot overgelaten?

Beste antwoord door Sanne van KPN

Hi ​@Hans Tx en welkom bij de KPN Community. Heel goed dat je hierover aan de bel trekt, want ik kan me voorstellen dat je moeder en jij zo lang niet zonder diensten kunnen zitten. Dank voor de heads-up ​@PeterG!

Heel gek ook dat er met twee maten wordt gemeten wat betreft het noodpakket. Ik zie dit ook in de notities van mijn collega's terug dus heb hen hier direct feedback over gegeven en een noodpakket met TV en internet naar jullie op laten sturen. 

Je krijgt een SMS hierover op het 06-nummer dat bij ons bekend is, daarin staat ook waar hij afgeleverd wordt. 

Excuses voor deze gang van zaken en heel fijn dat je dit op de Community meldt. Ik zie in de notities van het storingsticket ook dat je moeder een alarm heeft. Het noodpakket zal hier niet mee samenwerken, is het voor haar levensbedreigend als dit alarm niet werkt nu? 

16 reacties

• September 6, 2025

Misschien moet je eens een jaartje ziggo proberen...

Hans Tx
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • September 6, 2025

Hier is geen Ziggo beschikbaar, bovendien lukt dat niet zonder kabel 😉

• September 6, 2025

Hebben de omliggende huizen ook storing dan  ?
Geen andere netwerken (buiten Z.) beschikbaar daar ?
Bij Z. storingen heb ik wel eens creatieve tijdelijke kabels gezien, een omleiding langs bomen en langs de gevel en zo.
Dat zou kpn hier ook kunnen doen maar dat neem ook tijd en dat zal nu juist het punt zijn, man uren (v/m).

Tijdelijk internet “lenen” bij de buren is ook niet echt een optie want daar werkt de kpn tv niet op.

De snelste manier voor tv is een DVB-T2 ontvanger (kpn merknaam is digitenne).
Die koop je voor een paar 10-tjes, heb ik altijd achter de hand.
Alleen is de ontvangst niet altijd even goed, afhankelijk van de locatie.
Als je kan verklappen over welke regio het gaat dan kunne we al aangeven wat de kans op goede ontvangst gaat zijn.

MR_CHIP
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • September 6, 2025

Hier is geen Ziggo beschikbaar, bovendien lukt dat niet zonder kabel 😉

KPN en Ziggo gebruiken hun eigen kabels

KPN telefoonkabel

ziggo coax kabel

Hans Tx
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • September 6, 2025

Hebben de omliggende huizen ook storing dan  ?
Geen andere netwerken (buiten Z.) beschikbaar daar ?
Bij Z. storingen heb ik wel eens creatieve tijdelijke kabels gezien, een omleiding langs bomen en langs de gevel en zo.
Dat zou kpn hier ook kunnen doen maar dat neem ook tijd en dat zal nu juist het punt zijn, man uren (v/m).

Tijdelijk internet “lenen” bij de buren is ook niet echt een optie want daar werkt de kpn tv niet op.

De snelste manier voor tv is een DVB-T2 ontvanger (kpn merknaam is digitenne).
Die koop je voor een paar 10-tjes, heb ik altijd achter de hand.
Alleen is de ontvangst niet altijd even goed, afhankelijk van de locatie.
Als je kan verklappen over welke regio het gaat dan kunne we al aangeven wat de kans op goede ontvangst gaat zijn.

KPN biedt normaal een noodpakket aan met digitenne, de vraag is waarom bij ons niet... De werkzaamheden betreffen compleet nieuwe inrichting van een weg, waarbij alle partijen nieuwe kabels hebben getrokken: gas, water, elektra. KPN gaat daarin niet mee met als gevolg dat de verouderde leiding van ' 76 eenvoudig beschadigd raakt en er dan dus geen internet/tv/telefoon beschikbaar is. Digitenne zou voldoen, m'n buurman heeft goede ontvangst met de ontvanger uit het noodpakket

• September 6, 2025

KPN biedt normaal een noodpakket aan met digitenne, de vraag is waarom bij ons niet...

Daar zal een moderator hier wel op inspringen.
Maar wel vreemd dit :

Bij de gesprekken met de KPN word ik steeds vriendelijk te woord gestaan, maar een verzoek voor een tijdelijk noodpakket met digitenne en dongelmodem wordt tot dusver niet gehonoreerd. Dit in tegenstelling tot buren die het pakket direct ontvangen hebben.

Nog een keer bellen ?
En/of vul de gegevens in bij deze forum inlog, voor de moderator.

De werkzaamheden betreffen compleet nieuwe inrichting van een weg, waarbij alle partijen nieuwe kabels hebben getrokken: gas, water, elektra.

Aha.

KPN gaat daarin niet mee met als gevolg dat de verouderde leiding van ' 76 eenvoudig beschadigd raakt

Dat is geen wonder

Ik hoop dat er dan mantelbuizen worden meegenomen voor glasvezel, maar ik betwijfel het.
Soms doet de gemeente dat ( heel soms ).

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 6, 2025

Zet je de gegevens (van je moeder uiteraard) even in je profiel? Dan kan een moderator hier zo snel mogelijk induiken. Misschien wil je hier in het topic even aangeven als het ingevuld is (dat kunnen wij aardbewoners niet zien, maar de moderators wel).

Hans Tx
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • September 6, 2025

Heb gegevens bijgewerkt, bedankt voor t meedenken !

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 6, 2025

Nog even dit: noodpakket particulieren is Digitenne voor tv.

En 100 GB op de mobiel voor internet (Hotspot telefoon voor apparaten). 

Bellen kan met de eigen mobiel. De vaste telefoon werkt tot 6 oktober sowieso helaas niet. 

Heeft je moeder überhaupt een mobiel?

En alternatief voor gebruik vast nummer is er helaas niet. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 6, 2025

Dongel modem is er bij mijn weten niet met particuliere abonnementen. ​@Ik_Combineer ?

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • September 6, 2025

Dongel modem is er bij mijn weten niet met particuliere abonnementen. ​@Ik_Combineer ?

Een mifi router is beschikbaar voor klanten zonder mobiel abonnement van KPN. Dit is een heel klein kastje welke je in het stopcontact steekt en wifi uit zendt.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 6, 2025

Hi ​@Hans Tx en welkom bij de KPN Community. Heel goed dat je hierover aan de bel trekt, want ik kan me voorstellen dat je moeder en jij zo lang niet zonder diensten kunnen zitten. Dank voor de heads-up ​@PeterG!

Heel gek ook dat er met twee maten wordt gemeten wat betreft het noodpakket. Ik zie dit ook in de notities van mijn collega's terug dus heb hen hier direct feedback over gegeven en een noodpakket met TV en internet naar jullie op laten sturen. 

Je krijgt een SMS hierover op het 06-nummer dat bij ons bekend is, daarin staat ook waar hij afgeleverd wordt. 

Excuses voor deze gang van zaken en heel fijn dat je dit op de Community meldt. Ik zie in de notities van het storingsticket ook dat je moeder een alarm heeft. Het noodpakket zal hier niet mee samenwerken, is het voor haar levensbedreigend als dit alarm niet werkt nu? 

Hans Tx
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • September 6, 2025

Wow Sanne... wat super dat je dit regelt! Na 8 telefoontjes en afwijzingen door meerdere afdelingen eindelijk de juiste persoon, hulde!

Terwijl het niet een onmogelijk verzoek was. Ik hoop dat hier van geleerd wordt.

De moeizame houding van KPN bij vernieuwing van de leiding of aanleg van glasvezel in een al compleet op de schop zijnde weg krijgt vast zijn vervolg.

Wij zijn in ieder geval blij met het tijdelijke noodpakket!

Voor het alarm hoop ik maar op t beste 😉

Dank je Sanne!

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • September 6, 2025

Heel graag gedaan en ik hoop zeker dat hiervan geleerd wordt. 😅 De collega's die ik feedback heb gegeven weten nu in elk geval beter. 

Trek gerust hier aan de bel als het gebrek aan een alarm voor je moeder echt gevaarlijk is. Zonder diensten zitten is tot daar aan toe, maar in daardoor in een gevaarlijke situatie komen is echt niet de bedoeling. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 6, 2025

Als het alarm via internet (LAN poort) werkt kan het.

Werkt het via de telefoon lijn (phone poort) dan kan het niet. Dat zit niet op zo'n mifi router. 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • September 6, 2025

Als het alarm via internet (LAN poort) werkt kan het.

Werkt het via de telefoon lijn (phone poort) dan kan het niet. Dat zit niet op zo'n mifi router. 

Een lan poort ook niet. Het is enkel wifi.