Skip to main content

Goedemiddag, 

 

Glasvezel storing dus heel het weekend geen internet heen tv.

Maandag pas een monteur

Kon heeft geen oplossing onze zoon heeft maandag examen moet via internet leren geen oplossing moet via 4 g  wij geen telefoonabonnement van kpn en ze kunnen ons niet aanbieden zodat hij toch kostenloos zou kunnen leren , zou hij mbs moeten kopen doordat hij dadelijk geen mbs meer heeft is het de vraag op kpn dit gaat vergoeden omdat je andere provider hebt je moet toch wat 

Heeft iemand soms een oplossing voor ons of tips???

Vragen om het gastennetwerk van de buren. Of ergens anders gaan zitten. Bij familie/vrienden ofzo.

En zorg in de toekomst voor een "plan B".


Onze buren hebben op zondag alles uit i v.m zondags rust dus gaat ook niet helaas

Voor de rest geen wifi in de buurt

Denk dat kpn moet zorgen dat ze met zo iets plan b hebben vooral in dit geval 

Zelfs een abonnement op telefoon voor deze dagen gevraagd kan ook niet  hebben een hulppakket maar kan je niet in een winkel halen dus kan op geschuurd worden dan is het er maandag hebben we ook niets aan lang leven kpn

 


KPN geeft geen garantie dat de verbinding het altijd doet. Het staat gewoon in de algemene voorwaarden dat de verbinding het misschien soms niet doet.

5.1 Beschikbaarheid en werking van de dienst

We doen ons best om ervoor te zorgen dat onze dienstverlening zo goed mogelijk verloopt. Maar het is technisch onmogelijk om elke storing of beperking van onze dienstverlening te voorkomen. Soms heeft een storing een lange herstelperiode. Bijvoorbeeld als gevolg van een kabelbreuk door graafwerkzaamheden of een technische storing. U kunt dan gedurende die periode mogelijk geen gebruik maken van diensten via uw mobiele en/of vaste aansluiting, zoals internet, telefonie of tv.


Als je wèl een telefoonabo hebt, vul je dat aan met genoeg data en gebruik je je telefoon als hotspot voor de pc van je zoon, zodat hij  het hoogstnoodzakelijke kan doen wat voor de studie benodigd is, dus geen spelletjes spelen of andere websites bezoeken die niks met de studie te maken hebben. @beuk44 

KPN heeft inderdaad een plan B voor grootzakelijke klanten die 24/7 online moeten zijn, dat is bij jouw zoon niet het geval.

 


Juist daarom is het van belang om zélf te zorgen voor een plan B, een back-up. Is geen verplichting voor een provider. Denk dus in oplossingen!  


Hoe plan b als de provider geen plan b weet heb alles aangeboden om zelf te halen of te doen ik kan niet voor de rest niets doet het zelfs de koper kabel die hier nog binnen ligt kan niet aangesloten worden 

 


Wij hebben op onze mobiel een andre provider geen kpn vandaar dat ze daar ook niets mee doen heb gevraagd voor eventueel 2 dagen van hun abonnement om mijn zoon te helpen kon niet dus helaas


Hoe plan b als de provider geen plan b weet heb alles aangeboden om zelf te halen of te doen ik kan niet voor de rest niets doet het zelfs de koper kabel die hier nog binnen ligt kan niet aangesloten worden 

 

Een provider is niet verplicht om te zorgen voor een plan B! Daar ga je al de mist in. Dan maar extra mb's kopen. En nee, KPN hoeft dit niet te vergoeden. 

Ja, een storing/uitval van diensten is niet leuk, zachtjes uitgedrukt, en niemand zit hier op te wachten. Maar het gebeurt en het is overmacht. Het is en blijft techniek. 


@beuk44 Koop bij je huidige mobiele provider extra MB’s en gebruik dit mobieltje als hotspot. Als het puur om studie gaat en je geen andere zaken zoals tv streamen of apps updaten uitvoert moet het te doen zijn.

Koper weer aansluiten, ook als deze nog in je MK ligt gaat niet. Vaak is in de centrale of wijkkast alles afgekoppeld of zelfs de hardware verwijderd.  


Plan B zonder modem en glasvezel valt niet mee😔


hoeveel lampjes brandde er op het glasvezel kastje? en welke wel/niet?


Wij hebben op onze mobiel een andre provider geen kpn …

Een plan B zou kunnen zijn: in ieder geval 1 mobiel abonnement in het huishouden bij KPN houden.


hoeveel lampjes brandde er op het glasvezel kastje? en welke wel/niet?

Glasvezel brand niet de rest wel ( geel)


Wij hebben op onze mobiel een andre provider geen kpn vandaar dat ze daar ook niets mee doen heb gevraagd voor eventueel 2 dagen van hun abonnement om mijn zoon te helpen kon niet dus helaas

Wat ik eerder schreef @beuk44 je kunt bij jouw huidige mobiele provider toch een extra databundel installeren en dan jouw mobiel tijdelijk als hotspot laten fungeren, dit heeft niets met KPN te maken.

Als je weet hoe je een extra databundel aan kunt vragen heb je die in de regel binnen een paar minuten actief.


Wij hebben op onze mobiel een andre provider geen kpn vandaar dat ze daar ook niets mee doen heb gevraagd voor eventueel 2 dagen van hun abonnement om mijn zoon te helpen kon niet dus helaas

Wat ik eerder schreef @beuk44 je kunt bij jouw huidige mobiele provider toch een extra databundel installeren en dan jouw mobiel tijdelijk als hotspot laten fungeren, dit heeft niets met KPN te maken.

Als je weet hoe je een extra databundel aan kunt vragen heb je die in de regel binnen een paar minuten actief.

Klopt we moet dan wel weer extra kosten gaan maken heb kpn gevraagd of ze dit gaan vergoeden maar ze dachten van niet omdat andere provider was . Heb ook gevraagd of mijn zoon niet voor deze 2 dagen eventueel abbonement bij kpn kon krijgen dan tijdelijk met ander nummer  dit kon ook niet . Heb aangegeven naar elke kpn winkel te willen rijden als ik daar iets kon halen dat het opgelost was. 


Je wilt graag spoedig een (noodverbinding), via KPN lukt dat niet, via je eigen provider kun je een databundel regelen zodat je zoon kan doen wat hij moet doen, dan kost het maar even wat geld en ben je geholpen.

Ik zou zeggen: gewoon doen!!! @beuk44 


Je wilt graag spoedig een (noodverbinding), via KPN lukt dat niet, via je eigen provider kun je een databundel regelen zodat je zoon kan doen wat hij moet doen, dan kost het maar even wat geld en ben je geholpen.

Ik zou zeggen: gewoon doen!!! @beuk44 

Gaan we zeker doen we moeten toch niets 


Gaan we zeker doen we moeten toch niets 

Je bedoelt waarschijnlijk ‘we moeten toch iets’ @beuk44 

 


Dus, is er een oplossing. Dan maar kosten maken. 


Kpn heeft wel degelijk een plan b. 100 GB week bundel voor alle mobiele kpn abonnementen op het adres. Maar ja, als jij er als klant voor kiest om niet alles van 1 provider te betrekken kan kpn toch niets aan doen?

Zelf heb ik een maand bundel van 20 GB (10 + 10). Gebruik ca 1 GB per maand maar heb zo een buffer. 


Kpn heeft wel degelijk een plan b. 100 GB week bundel voor alle mobiele kpn abonnementen op het adres. Maar ja, als jij er als klant voor kiest om niet alles van 1 provider te betrekken kan kpn toch niets aan doen?

Zelf heb ik een maand bundel van 20 GB (10 + 10). Gebruik ca 1 GB per maand maar heb zo een buffer. 

Kpn mobiel abonnement zijn te duur voor ons wij gebruiken bijna over al wifi zodat we een goedkoop abonnement hebben bij een andere provider  kon kon dit ons niet bieden 


Je hebt groot gelijk @beuk44 , zelf zijn we bijSimyo , ook KPN, met 2 mobiele abo's, samen nog goedkoper dan 1 abo bij KPN


Je hebt groot gelijk @beuk44 , zelf zijn we bijSimyo , ook KPN, met 2 mobiele abo's, samen nog goedkoper dan 1 abo bij KPN

@N.N. en vergeet hierbij niet dat als je ook nog vaste diensten internet of internet + itv of alles in 1 van kpn hebt word je Simyo abonnement verdubbeld ivm simyo compleet !! Hoe voordelig wil je het hebben...


Je hebt groot gelijk @beuk44 , zelf zijn we bijSimyo , ook KPN, met 2 mobiele abo's, samen nog goedkoper dan 1 abo bij KPN

@N.N. en vergeet hierbij niet dat als je ook nog vaste diensten internet of internet + itv of alles in 1 van kpn hebt word je Simyo abonnement verdubbeld ivm simyo compleet !! Hoe voordelig wil je het hebben...

Inderdaad, super toch? @beuk44 en @Steve Mnt 


Alleen bellen vanaf huistelefoon naam je mobiele simyo nummer moet wel betaald worden. Als dat met enige regelmaat gebeurt ben je zo een paar euro verder per maand. Weg is je winst. Want bij KPN kost dat niks.

En bij simyo moet je ook opletten dat je perongeluk niet een keer over de databundel heen gaat. Want dan ben je ook zo 10tallen euro's verder. Daar zijn zat topics over te vinden op het simyo forum. Bij KPN kan dat nooit geld kosten. Bij simyo is dit volgens mij het hele verdienmodel. Klanten die over hun databundel heen gaan. 


Reageer