Skip to main content
Antwoord

Storing glasvezel opgelost maar ervaar nu wederom problemen

• November 13, 2025
  • 9 reacties
  • 122 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+2

Goedemorgen allen,

Wij hebben in een straat in Leiden geen verbinding meer. Blijkbaar geld het zelfde voor Odido. 

Volgens de storingpagina was er een storing van 5 tot 11 november (klopt en opgelost), maar deze storing is gister (12-11-2025) rond 09:30 weer opgetreden. Glasvezelkastje rood lampje, modem oranje en groen knipperend. Gisteren ook de servicedesk van KPN gesproken. Die meneer kon niet vertellen wanneer deze storing opgelost zou worden, maar wel dat meer mensen al gebeld hadden. Ook kreeg ik een grote databundel om via hotspot te kunnen werken. Als ik het goed begreep kon hij geen precieze informatie ophalen, omdat “de melding dicht staat”. 

Ik heb nog geen SMS dat het opgelost is, maar ik neem aan dat een gebroken kabel (neem ik aan) herstellen wel even duurt. Daarna hoop ik dat het weer gaat werken, want (ondanks 5g) is het niet erg snel.

@KPN, kunnen jullie zien of er inmiddels meer bekend is?

Alvast bedankt, GJ

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@gertjana, welkom op onze community! Wat vervelend dat je al zolang zonder zit. op kpn.com/storing kun je alle bekende informatie terugvinden en je zult hier waarschijnlijk ook al een sms oid over gehad hebben. Soms kunnen mijn telefonische collega's nog iets meer achtergrondinformatie geven maar de site en sms berichten moeten je de meest actuele informatie geven. Als het grote ingewikkelde herstelwerkzaamheden zijn is dat soms wat lastig oordelen.

9 reacties

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Helper
  • November 14, 2025

Nou, het werkt nog steeds niet. Dat is dus al ruim 2 dagen. Al 2 keer klantenservice gebeld, maar krijg niet echt te horen wat er is, of hoe lang het nog gaat duren. Wel van de 1e meneer die ik gesproken heb een 100GB bundel gekregen voor het “ongemak”. 

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • November 14, 2025

Goedemorgen, een storing is altijd vervelend. Je kan er vanuit gaan dat er aan gewerkt wordt.  Een tijdsduur inschatten is vrijwel onmogelijk. Zeker bij een kabelbreuk moet er nogal wat gebeuren. Fijn dat je al een grote bundel hebt gehad. 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • November 14, 2025

Hoi ​@gertjana, welkom op onze community! Wat vervelend dat je al zolang zonder zit. op kpn.com/storing kun je alle bekende informatie terugvinden en je zult hier waarschijnlijk ook al een sms oid over gehad hebben. Soms kunnen mijn telefonische collega's nog iets meer achtergrondinformatie geven maar de site en sms berichten moeten je de meest actuele informatie geven. Als het grote ingewikkelde herstelwerkzaamheden zijn is dat soms wat lastig oordelen.

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • November 14, 2025

Ik ben klant van Freedom en heb ook al 3 dagen (!) last van de kapotte glasvezelkabel van KPN. 

Het frustrerende is dat er elke keer op de site van KPN wordt vermeld dat het aan het eind van de dag is opgelost maar elke keer wordt de melding (automatisch?) met een dag verlengd.

Mijn vermoeden is dat het probleem te maken heeft met de werkzaamheden bij de Kopermolen maar ik zie daar niemand van de KPN bezig om het probleem op te lossen.

Ik vind het verbazend dat KPN op deze luchtige manier met het probleem omgaat. Het minste dat KPN zou moeten doen is vertellen wat het probleem precies is en wat er wordt gedaan om het op te lossen.

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Helper
  • November 14, 2025

Hallo Thomas,

Op de storingen pagina staat helaas geen specifieke melding over dit probleem. Ik heb vanochtend weer gebeld, en nu had ik een mevrouw die zei dat zij het aan de backoffice doorgeeft, die dan in de loop van volgende week zal laten weten wanneer de storing wordt opgelost. Ik neem aan dat het niet kunnen gebruiken van Internet/TV/Bellen voor een aantal dagen van de maandelijkse faktuur wordt afgetrokken? ;-)

Gelukkig kunnen we (met mijn onbeperkte bundel, en de extra 100GB bundels van KPN, waarvoor dank) wel via hotspot werken en tv kijken. 

Buren verderop hebben een tijdelijk digitenne kastje gekregen, dat zat er bij ons helaas niet in. Maar, we redden ons wel. Als opmerking, nu valt pas op hoe internet is verweven in het dagelijks leven. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Helper
  • November 15, 2025

Nou, hiep hiep hoera. Het werkt allemaal weer. Gisteravond rond een uur of 20:00 waren ineens alle lampjes weer groen.

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • November 16, 2025

Ja heel fijn maar ik vind dat we erg slecht op de hoogte zijn gehouden van de problemen en de verwachte oplossingstijd. Het storing heeft 3 dagen geduurd en op de site van KPN stond elke dag dat het probleem om 21:13 opgelost zou zijn en dat was steeds niet het geval. Dat was overduidelijk een automatisch systeem dat elke keer 12 uur optelde bij de verwachte oplossingstijd.

Mijn provider (Freedom) wist niets van de storing, Het is mij onduidelijk waarom KPN die niet op de hoogte houdt.

Het zou mij overigens niets verbazen als het binnenkort weer fout gaat want de kabels liggen nog niet zoals ze zouden moeten liggen...

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • November 16, 2025

Klopt helemaal.  Als kpn van de netwerkbeheerder of aannemer geen update krijgt schuift de verwachte tijd van oplossing automatisch op. Zeker met dit soort problemen is het onmogelijk om vooraf een goede prognose te maken van wanneer het is opgelost. 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Dit blijft inderdaad een lastige vrees ik, maar fijn dat het inmiddels weer opgelost is!
We hebben trouwens net een nieuwe pagina online gezet voor tijdens storingen: kpn.com/volgjestoring, hier kun je de actuele informatie over een storing op jouw adres vinden en ook de bundels zelf beheren.