Skip to main content

Wanneer gaat de KPN de storing verhelpen met de happerende verbinding in postcode 1511 cz. Het tv beeld staat regelmatig stil terwijl het geluid door gaat, internet is zeeeeeeer traag. Er zijn in onsĀ  complex meer bewoners met klachten, er is al een monteur geweest en die heeft aangegeven dat er een storing is, in een van de wielkasten.Ā Dus nu ben ik benieuwd wanneer de KPN dit gaat verhelpen of ons gaat compenseren voor niet goed verleende dienstverlening.Ā 

*Admin:Ā AfgesplitstĀ en eigen topic aangemaakt.

Wanneer komt er een reactie van KPN?


Doorgaans reageren ze binnen 48uur na het plaatsen van je eerste topic.Ā  Ga er maar vanuit dat het wat langer duurt in deze coronatijd.


Hoi @BigbytesĀ . Welkom op het forum.

Wat hinderlijk dat jij en andere bewoners last hebben van een slechte verbinding. KPN heeft miljoenen klanten dus ik kan zonder gegevens heel lastig beoordelen wat er precies aan de hand is.

Ik begrijp dat jij hier zelf geen melding van hebt gemeld maar een andere bewoner wel? Ik wil dan namelijk even zoeken naar een technisch ticket.

Kun jij jouw profiel aanvullen en mij een seintje geven? Weet je toevallig ook een huisnummer van iemand die hier melding van heeft gemaakt?Ā 


Gegevens bijgewerkt.


Dank! In verband met privacy kan ik niet inhoudelijk in tickets van andere bewoners kijken. Maar wat ik wel kan zien is dat er geen vervolg ticket is aangemaakt bij het huisnummer wat jij noemde. Dus in dat geval zal er niks meer gebeuren.

Uiteraard weet ik niet wat er loop bij andere adressen en ook dat mag ik niet pro-actief onderzoeken.

Wat gebeurt er precies bij jou? Valt de verbinding helemaal weg? En hoe is de tv aangesloten? Het lijkt me namelijk het beste om dit voorlopig als indivueel probleem op te pakken.Ā 


Tv is verbonden via dvs 1200 boxen die gewoon blauw blijven branden. Als je tv zit te kijken blijft het beeld stil staan en het geluid gaat door. Heb je een tweede tv aan dan heb je kans dat het geluid ook gaat happeren. Ik denk gewoon dat er regelmatig hokjes op de lijn zitten die storing veroorzaken.


Er is een goede kans dat het probleem door de DVS veroorzaakt wordt. We weten het zeker als je de mogelijkheid hebt om Ć©Ć©n tv (tijdelijk) met een netwerkkabel aan te sluiten. Als het dan goed blijft, hebben we een aanknopingspunt en kunnen we daar naar handelen.Ā 

De DVS is gevoelig voor storing en mag als enige een plek innemen in een wandcontactdoos. Soms helpt het om een ander stopcontact te proberen. Verder kunnen lampen met dimmers heel makkelijk storen.


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.


Dit is al een keer gecontroleerd door een monteur van de KPN. Dus daar kan het niet aan liggen. De snelheid van het netwerk is niet voldoende in onze wijk daar zal de KPN iets aan dienen te veranderen. Ik ben al zo ver dat ik aan het kijken ben naar een andere provider. Wat betreft de DVS1200 deze wordt verkocht door de KPN dan mag je toch verwachten dat deze spullen goed zijn.


Nee, dat zijn ze niet. Bij veel mensen werken ze goed, maar storing komt ook heel veel voor. Bijvoorbeeld door ledlampen of adapters ofzo. Omvormers van zonnepanelen is tegenwoordig ook een veelvoorkomende storingsbron. Er zijn mensen die jaren probleemloos via een dvs tv kijken, dan zonnepanelen laten installeren en dat dan het tv kijken niet meer lukt.

Dus om uit te sluiten dat het aan de dvs ligt: gebruik tijdenlijk voor een paar dagen een kabel. Gewoon los over de vloer van Experiabox naar ontvanger.


Hoi @BigbytesĀ . Ik meet op jouw lijn een haalbare snelheid van plusminus 40Mbit. Dat is voldoende om zonder storing tv te kijken. Zeker met een kabel.

Uiteraard heb ik hier niet volledige inzage in de situatie maar ik wil je toch vragen om het tijdelijk met een kabel te testen. Dat sluit gewoon een heleboel dingen uit. Als het met die kabel nog steeds pet is, dan kan ik veel makkelijker actie ondernemen.Ā 


DVSsen zoals de DVS1200 zijn een lapmiddel die uitkomst kĆŗnnen bieden als een kabel Ć©cht niet mogelijk is. Net eigenlijk als met Wi-Fi: de beste verbinding heb je via een kabel en alleen als dat niet kan (b.v. bij een tabletĀ of mobiele telefoon) kun je overstappen op Wi-Fi, maar de snelheid noch de kwaliteit daarvan wordt door de provider (of dat nu KPN isĀ of Ziggo) gegarandeerd.

Let er bij DVSsen altijd op dat ze direct worden aangesloten op een wandcontactdoos en dat (als dat een dubbele doos is) het andere stopcontact niet gebruikt wordt. Sluit ook nooit een DVS aan op een verlengkabel; je mag wel een verlengkabel aansluiten op het stopcontact van de DVS.