Skip to main content

Vermoedelijk geeft de V10 glasvezel modem naar een aantal trouwe dienstjaren de geest. 

Het ververelende is dat het niet herproduceerbaar is.

Waar praten we over: Uitval van zowel internet (LAN+wifi) als TV. Webpagina via Lan niet toegankelijk.

Verbinding valt ergens tussen 18:00 &2300 weg. Lampjes op het modem zijn groen waar hoort. 

Andere aparaten op het netwerk zijn wel benaderbaar. 

Voorlopig gaat het probleem vanzelf weg na een minuut of 5~10. Echter levert een reset via de uit/aan knop sneller resultaat.

Kabel tussen glasvezelkast en modem is vervangen. Kabels zijn over gezet naar een andere switch zonder resultaat.

 

Is er nog iets wat ik over het hoofd zie?

Zijn er items die ik kan controleren?

Waar kan er een nieuw modem bestelt worden?

 

Mvg,

 

Remco

 

Een kapotte v10 !! Dat hoor je zelden. Heb je al een keer een reset gedaan zonder dat er iets op aangesloten is?


Dat zal ik vanavond eens proberen.


Zojuist de reset gedaan met de kabels los.

Ik ga kom weer in de lucht als er een uitval is geweest.


Rond een uur of 2 een hapering in de verbinding gehad. Internet valt weg voor een minuut of 5. 

 

Is er een tip waar of bij wie ik aan kan kloppen voor een vervangend modem?


Zojuist weer gehad. +/- 21:00. Interactieve TV werd niet onderbroken. Webpagina's via lan konden niet geladen worden. Discord reageerd heel vreemd. Ten tijde van de disconnet kunnen de webpagina;s niet laden maar het gesprek in discord kan ik nog wel luisteren. Als ik iets zeg komt dat niet aan bij de andere partijen. 

 

Toen ik terug was van de reset van de uit/aan van het modem kwam ik onderstaande tegen op de eerste webpagina :

 

Dit is de eerste keer dat ik dit tegen kom…. wie weet wat er nou in de achtergrond gebeurt?


Heel bijzonder.  Ik denk dat er een medewerker aan te pas moet komen. Ik denk dat die morgen wel reageert.  Nog even voor de zekerheid..Je gebruikt geen draadloze verbindingsets of iets wat data verstuurd vis het electriciteitsnetwerk? 


@Joep1965 er wordt wel een verbinding set gebruikt voor een enkele camera.
Echter alle andere verbindingen zijn gewoon via cat 5e “high speed” kabels. Origineel was cat 6a besteld, maar ja iets fout gegaan bij de aannemer. 


@Joep1965 er wordt wel een verbinding set gebruikt voor een enkele camera.

Toch zou je die eens los moeten trekken. Kijken of het probleem dan nog optreedt. 


Draadloze verbindingsets kunnen de bron zijn van hele rare storingen. Je zou nog kunnen kijken wat er gebeurt zonder de dvs. Haal die er eens tussenuit en reset de v10. Kijken wat er gebeurt.


Ik haal die er zo van tussen. Eens kijken wat dit doet.

Worden er dan storingen verwacht over het LAN gedeelte of de voedingen?

 

Ik heb als een beveiliging een UPS tussen de voedingen naar alle netwerk toepassingen zitten. En de verbindingset maakt hier geen onderdeel van.

De UPS zou als een filter of stabilisator moeten functioneren.

 

 


kleine update. De kabel van de verbindingset is los gehaald. Camera's zijn niet toegangelijk.

Modem niet kunnen resetten wegens conference call.

10:25 weer uitval geweest van internet. nu wel reset gedaan.

Sommige VPN diensten accepteren een downtime waardoor het nog niet eerder is opgevallen. 


Update: ik heb Startrinity continius speed test draaien om aan te kunnen tonen hoeveel keer dit gebeurd.

Zojuist weer een dc gehad. Ik moet even kijken hoe ik 1 laptop direct aan het modem kan krijgen om netwerk apparatuur uit te sluiten. 

 

Dit gebeurt mij nu te vaak.


Hoi @S Remco, welkom op het forum! Ik kijk graag meteen even met je mee! 
Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?
 


@Thomas Goedemorgen, profiel is ingevuld. Vanaf het moment van loggen (8:21) is de verbinding er al 2x uit gevallen. 

 

Ps gisteren jeukte de handen nogal en heb alsnog een utp kabel gelegd waar voorheen de de verbindignsset in gebruik was. 1x potentiele stoorzender minder.


Kleine screenshot van vanmorgen met tijdstippen. Vanmorgen is gelijk het modem uit/ aan gezet om versneld internet te krijgen voor een teamsmeeting. De verbinding komt vanzelf terug na 10,5 minuut.

 

 


Bedankt voor je toelichting @S Remco, ik heb meteen even meegekeken en zie vanaf deze kant eerlijk gezegd geen rare dingen. De verbinding vanaf ons naar de experiabox lijkt behalve een paar herstarts de afgelopen dagen stabiel.
Het probleem dat je beschrijft zie ik vaak voorbij komen als er iets op het netwerk problemen veroorzaakt.

Kun je toelichten hoe je je netwerk hebt ingericht? Gebruik je hier nog andere apparatuur dan je experiabox voor?
Zou je ook eens diverse apparaten eens ontkoppeld kunnen laten om te kijken of hier iets de problemen veroorzaakt?


Het heeft even geduurt maar zie bijgaande omschrijving van het netwerk.

Note1: alle kabels cat 5e… (helaas)

Note2: router op 1ste heeft de input via de “internet”poort en is gedaan vanwege VPN via docking station.

 

netwerk

 


Ah top!
Ik zie een hoop sonos apparatuur, zou je het eens kunnen testen met deze apparaten ontkoppeld?


Voor nu heb ik de kabel los genomen van de begane grond. maar alles hiervan stond al uit en dus geen verkeer.

Sonos's op de 2de staat & de wifi staan uit.

 

 

 


Update: router > acces point wifi DHCP van auto naar uit gezet van 2de verdieping.

router van de eerste is er van tussen. tot voor kort kon ik nog op de webpagina maar dat is mij niet meer gelukt. Een reset via de speciale knop heeft nog geen resultaat gehaald. 

Kortom ik ga kijken wat dit doet op de stabiliteit. 

 

Wordt vervolgd!


Btw ik ga de sonos apparaten weer in bedrijf nemen.

En mocht er nou weer storingen optreden dan gaan deze weer als eerste uit.


Goedemorgen @S Remco, dat zijn veelbelovende resultaten!
Een DHCP instelling zou dit heel goed kunnen veroorzaken. Laat me vooral weten hoe het gaat!


@Thomas Helaas is het probleem de wereld nog niet uit. Zojuist is er weer een DC geweest over het interne netwerk. Voor ik alles weer had opgetuigd is alles al weer toegankelijk. TV was live en deed het prima. Web pagina over LAN was niet toegankelijk, echter via directe wifi was dit wel het geval.

Modem is deze keer niet gereset. Service log een backup gemaakt.

 

Router op de 2de staat nu ook uit. Trouwens bij een andere blik in het service log zie ik dat er binnen een minuut naar dit router een “Dhcps:SendAck” gestuurd wordt met een lease time van 86400 sec. Die leasetime maak ik mij niet zo'n zorgen om, maar wel het feit dat er 2 berichten plaatsvinden binnen een minuut.

Wat zou een beter vertrekpunt zijn om dit verder uit te zoeken?

Is het een slimmer idee om een managed switch tussen te gaan zetten en het modem de “domme” internet aanbieder te laten worden?

Ik sta inmiddels open voor alle suggesties.

Mvg


Je kunt er natuurlijk voor kiezen je eigen modem te gebruiken, daar hebben we hier een speciaal topic voor 🙂 @wjb  weet daar alles van!
In dit topic staat een hoop waardevolle informatie over Sonos apparatuur in combinatie met de onze!

Zelf heb ik hier helaas niet heel gek veel kaas van gegeten maar ik denk altijd graag even mee :relaxed:


Wat is het merk en type van de tweede "router"?

Staat deze in accesspoint mode?

Met welke poort is die router op een LAN poort van de Experia Box aangesloten?

Als de Sonos apparatuur uit staat, heb je dan wel goed Internet?