Skip to main content

Vermoedelijk geeft de V10 glasvezel modem naar een aantal trouwe dienstjaren de geest. 

Het ververelende is dat het niet herproduceerbaar is.

Waar praten we over: Uitval van zowel internet (LAN+wifi) als TV. Webpagina via Lan niet toegankelijk.

Verbinding valt ergens tussen 18:00 &2300 weg. Lampjes op het modem zijn groen waar hoort. 

Andere aparaten op het netwerk zijn wel benaderbaar. 

Voorlopig gaat het probleem vanzelf weg na een minuut of 5~10. Echter levert een reset via de uit/aan knop sneller resultaat.

Kabel tussen glasvezelkast en modem is vervangen. Kabels zijn over gezet naar een andere switch zonder resultaat.

 

Is er nog iets wat ik over het hoofd zie?

Zijn er items die ik kan controleren?

Waar kan er een nieuw modem bestelt worden?

 

Mvg,

 

Remco

 

Wat is het merk en type van de tweede "router"?

Staat deze in accesspoint mode?

Met welke poort is die router op een LAN poort van de Experia Box aangesloten?

Als de Sonos apparatuur uit staat, heb je dan wel goed Internet?

@wjb Alle 2 de routers zijn van Tp-link AC2300. De laatste staat inderdaad in access point mode, dhcp uit.

In een eerdere post staat een uitgeschreven blokschema. Uiteindelijk komt de verbinding op poort 4 binnen van de V10. Poort 3 is de andere switch op aangesloten.
In het storingzoeken heb ik het geheel 2 poorten opgeschoven…. heeft nog niet tot de heilige graal geleidt Der oplossingen.

Met het eerste router verwijderd uit het netwerk is de frequentie van storingen / korte disconnects behoorlijk opgeschoven. Met de sonos apparaten zoals ze waren had ik goede verbindingen en weinig fouten.

@Thomas ik heb snel de Posts mbt Sonos door gespit en sta perplex over de hoeveelheid problemen die zich hiermee voordoen. Nogmaals mijn huidige ervaring tov het verleden is dat het stabiel functioneert.
Wat ik ga doen is het eigen netwerk van Sonos volledig uitschakelen en hardwired maken waar kan en waar dit niet kan een gaat dit over de bestaande WiFi.

Misschien een vraag voor u beiden; ik ga de forums nog een goed doorspitten maar zijn er ervaringen met de ubiquiti dream machine pro voor het vervangen van de Experia box? 
uiteindelijk zag ik een post met uiteindelijk ubiquiti edge routers en speciale bestanden hiervoor.

Voor een eigen modem zie ik 2 beren op de weg , hoe kan ik in de huidige setup een degelijke verbinding opzetten voor 1 iptv terwijl over dezelfde verbinding ook andere apparaten zitten dan wel of niet gebruik maken van het netwerk?

De 2de is naar mijn mening het belangrijkste….. gaat het dan wel functioneren met 24/7/365 uptime ? 
 

al met al moet ik nog het nodige gaan nakijken en uitzoeken en dank jullie alvast voor de suggesties en inzet!!


De Ubiquiti Dream Machine Pro is niet geschikt om de Experia Box te vervangen aangezien deze niet voorzien is van een goed configureerbare IGMP proxy server.

 

Je schrijft dat de laatste TP-Link in accesspoint mode staat. Staat de eerste niet in accesspoint mode?

En welke is de laatste, die op de 1e verdieping of die op de 2e verdieping?

Ik ga de vraag toch nog een keer herhalen met welke poort die routers op een LAN poort van de Experia Box aangesloten zijn.

Ook ben ik nog steeds benieuwd of het probleem ook optreedt als de Sonos apparatuur uit staat.

Wat is het merk en type van de door jou gebruikte switches?


De eerste acces point was ooit aangesloten via de internet poort waardoor je alles achter de router isoleert van de rest. Als bijkomstigheid kwam ik recentelijk niet meer op de webpagina om instellingen te controleren. Dit apparaat is nu ook buiten bedrijf, resetten en opnieuw instellen heb ik geen succes mee gehad. 
dit apparaat was van de 1 set verdieping.

die van de 2de kan ik bevestigen dat de DHCP nu ook echt uit staat ipv auto en in acces point modes.

zou er naar jullie weten een verschil zijn tussen alle Sonos apparaten uit en alle Sonos apparaten die draadloos verbinding maken > uit zetten ? 
Met het lezen van de forums zou je dit haast kunnen concluderen maar ik ben wel in voor een experiment.

Kwa aansluitingen worden poort 3 en 4 gebruikt. poort 4 zit de verdeling van de 3 verdiepingen. poort 3 zitten de nodige apparaten die fysiek in de meterkast zitten dan wel origineel hadden moeten aankomen.

De switch op poort 4 is een gs105ev2 in unmanaged mode. De switch op poort 3 is een gs108 unmanaged switch. Beide van Netgear.

Switch op de 2de is een netgear gs105v5 unmanaged. Van zowel de 1ste als de begane vloer switches moet je mij het type van verschuldigd zijn, deze waren toen geschikt voor IPTV en door de kpn monteur aangeraden.
De POE injector switch in de schuur is een 60 watt switch van Ubiquiti en meen unmanaged. 


En toch ga ik je opnieuw vrage welke poort van de TP-link er gebruikt wordt om die TP-Link op de Experia Box aan te sluiten. Is dat de blauwe WAN poort of één van de gele LAN poorten?


Goedemorgen, ja een sessie begrijpend lezen. De TP link router op de 2de staat aangesloten op de LAN poort. Die van de 1ste stond aangesloten op de WAN poort. Maar is nog steeds uit het netwerk verwijderd. 
 


Dus je hebt één van de gele LAN poorten gebruikt om jouw TP-Link met de Experia Box te verbinden?

Klopt dat?


Klopt dat?

 

Dat is correct.


Klopt dat?

Dat is correct.

Dan zou ik dat maar eens veranderen.

Een TP-Link moet altijd met de blauwe WAN poort op het bovenliggende netwerk aangesloten worden, ook als deze in accesspoint mode gebruikt wordt.

Zie hoofdstuk vijf in de handleiding.

Helaas heb ik al zo vaak LAN-LAN bruggen gezien die roet in het eten gooien dat ik daar zelfs een alinea aan gewijd heb aan het einde van het openingsbericht van het topic

"Gebruik een eigen router achte de Experia Box".


Hallo @wjb 

Een TP-Link moet altijd met de blauwe WAN poort op het bovenliggende netwerk aangesloten worden, ook als deze in accesspoint mode gebruikt wordt.

Ik ben zo vrij het niet met je eens te zijn, ik kan me wel voorstellen dat als een TP-link ingebouwde software heeft om deze dan als AP te laten werken dat het klopt, maar heb je een oudere TP-link, zonder die ingebouwde omzettingsmogelijkheid, moet je toch echt op een LAN-poort aansluiten.

Zelf had ik een C7 zonder die software en die wilde echt niet werken als AP als de LAN-kabel in de WAN-poort zat.

 


Zelf had ik een C7 zonder die software en die wilde echt niet werken als AP als de LAN-kabel in de WAN-poort zat.

En toch hoort ook de C7 met zijn WAN poort op het bovenliggende netwerk aangesloten worden.

Bron (pdf).

 

En als een router geen accesspoint mode kent, dan moet je deze ook niet als accesspoint willen inzetten. Veel mensen denken dat een router zich als accesspoint gedraagt door het uitzetten van de DHCP server maar niets is minder waar. Een router kan nog heel wat andere functionaliteit hebben die roet in het eten kan gooien als je die dan met een LAN-LAN verbinding op een andere router aansluit. Er zal maar een IGMP proxy server in zitten. Daar gaat je TV ontvangst.