Skip to main content
Beantwoord

Storingen internet en TV

  • April 16, 2020
  • 18 reacties
  • 171 keer bekeken

We hebben ten minste 2 keer per dag storingen met ons internet en TV. Elke storing duurt een paar minuten. De TV beeld van wat zenders bevriest constant en maakt ook een klik geluid.

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi Tim, ik zie dat het voor dinsdag al is geregeld. Tussen 8 en 10. :relaxed:

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

18 reacties

Dennis Overbeek
Wijsgeer

Beste @timbatch 

Wat vervelend dat je problemen ervaart met internet en TV, welke aansluiting heb je thuis? Koper of glasvezel? En hoe is de TV ontvanger aangesloten met de Experiabox? Is dat bekabeld of met een DVS? (Draadloze Verbindingsset)


  • Auteur
  • Deelnemer
  • April 16, 2020

Hoi Dennis,

Dank je wel voor je reactie.

We hebben koper en bekabeld aansluitingen.

Tim


Dennis Overbeek
Wijsgeer

Bedankt voor de terugkoppeling @timbatch,

Wat is de maximale snelheid wat je kan krijgen op jou adres? 

Wat geeft deze site aan, en zou je daar een screenshot van willen maken? (Zonder jou postcode en huisnummer)


  • Auteur
  • Deelnemer
  • April 16, 2020

Volgens Speedtest krijgen we een maximale download snelheid van 55 Mbps. 


Dennis Overbeek
Wijsgeer

@timbatch Ik lees dat je op koper 111 Mbit/s kan halen. Je zou eigenlijk 100 Mbit/s kunnen hebben. 

Hoe heb je de snelheid gemeten? Via WiFi of bekabeld? WiFi heeft de eigenschap dat het niet echt stabiel is. Met de kabel is het wel veel beter.

Wat voor aansluiting heb je in het huis zitten? En is deze aangesloten met een rond kabeltje of een plat kabeltje? Zo’n platte kabeltje kan namelijk ook storen op de verbinding. En deze is ook nog niet goed geïsoleerd. (Goede mantel eromheen)

Deze is fout:

 

Deze is goed:

Deze kabel zit aan de KPN aansluiting in de muur van jou huis naar de Experiabox in de aansluiting: DSL.


  • Auteur
  • Deelnemer
  • April 16, 2020

Met WiFi, maar met een kabel krijg ik 59 Mbps, dus bijna hetzelfde.

We hebben een rond kabeltje.


Dennis Overbeek
Wijsgeer

@timbatch

Zou je je Forumprofiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Bij persoonlijke opmerkingen ook de laatste 4 cijfers van je IBAN. Deze gegevens kan alleen jij zien en de KPN moderators. Dan kunnen ze dieper in het systeem kijken. Want ik vind die snelheid erg laag, je zou minstens 90 à 100 Mbit/s moeten hebben. Want op jou lijn zit 111 Mbit/s volgens Fourstack. 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • April 16, 2020

Gedaan! Dank je.


Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • April 18, 2020

Hi Tim, welkom op het forum. 

Dankjewel voor de gegevens en ook @Dennis Schreve Dennis bedankt voor de fijne hulp hier. 

Ik zie dat je een iets oudere ontvanger hebt, deze kun je in ieder geval omruilen voor een nieuwe. Dit kun je hier doen. Werkt je internet op dat moment gewoon zoals het hoort? 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • April 21, 2020

We hebben de nieuwe TV ontvanger gekregen en hij doet het beter dan de andere dus dank je wel, maar helaas hebben we nog steeds ten minste twee keer per dag een internet storing. Deze duren een paar minuten. Onze maximale download snelheid is ook nog steeds beneden 50 Mbps.


Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • April 21, 2020

Dan stel ik voor om een monteur in te schakelen. In eerste instantie zal hij met jou bellen om wat dingen te bespreken en indien nodig zal hij langskomen als de situatie bij jou dit toelaat. Laten we dus eerst beginnen met een belafspraak inplannen. Kan het de komende dagen in de ochtend of middag ergens? Als jij een voorkeur aangeeft kan ik een tijdsvak van 2 uur aangeven waarin je wordt gebeld. 

Ik hoor graag van je.


  • Auteur
  • Deelnemer
  • April 23, 2020

Maandag ochtend is goed. Kan dat?


Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • April 24, 2020

Lastig dit regelen via het forum. Ik heb op dat moment geen mogelijkheden. Dinsdag wel, tussen 8 en 10. Vind je dat goed? Ik hoop het wel want anders wordt het gelijk de vrijdag erop ivm de drukke bezetting van de monteurs. 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • April 24, 2020

Mogen wij een bevestiging dat de afspraak op maandag 28 april tussen 8 en 10 met nummer 1032709022 een telefonische afspraak is?

In verband met het corona virus zijn wij graag op de hoogte of er fysiek iemand aanwezig zal zijn of niet, bedankt alvast. 

Gr. Chantal Batchelor


  • Auteur
  • Deelnemer
  • April 24, 2020

Indien het daadwerkelijk een telefonische afspraak betreft dan graag vanaf 8 uur bellen naar het volgende telefoonnummer: 06-*********

 

Ik verneem graag uw bevestiging.

Alvast bedankt.


Dennis Overbeek
Wijsgeer

Dinsdag wel, tussen 8 en 10. Vind je dat goed? Ik hoop het wel want anders wordt het gelijk de vrijdag erop ivm de drukke bezetting van de monteurs. 

@timbatch maandag lukt dus niet, dat zei @Alex_P, en hier op het Forum geen 06-nummer plaatsen! Dit is een open platform, iedereen kan het lezen. Zet jou 06-nummer in jou forumprofiel, dat kan alleen jij en de KPN moderator zien. 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • April 24, 2020

Dinsdag een telefonische afspraak?


Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • Antwoord
  • April 25, 2020

Hi Tim, ik zie dat het voor dinsdag al is geregeld. Tussen 8 en 10. :relaxed: