Skip to main content

Ik heb 1,5 week na afgesproken datum mijn aansluitdatum eindelijk bereikt. Helaas blijft het lampje van het Xperia modem rood branden. Nu heb ik zelf mijn aansluiting (ouderwetse telefoon aansluiting) nagelopen, die draden gaan naar de meterkast. In de meter kast zit geen aansluitpunt (geen ISRA) , de kabels lopen door naar beneden, buiten mijn apartement.

Naar klantenservice gebeld, maar die zei enkel een binnenmonteur te kunnen sturen. En dat die binnenmonteur dan daarna wel weer een buitenmonteur kon aansturen. Prima dan maar doen. Maar nee dat lukte ook niet. Klantenservice zei: ik ga een mail sturen zodat je m zelf kan inplannen. Krijg ik dus net een mail voor een installatiemonteur. Nou zeg, wat is dit nou, daar moet ik dan voor gaan betalen, voor iemand die voor jan met de korte achternaam langskomy en dat  terwijl er aan de kant van KPN een probleem zit..

Heeft iemand enig idee hoe ik een storingsmonteur kan regelen die buiten bij het aansluitkastje gaat kijken of de kabels nog wel goed zitten?

 

Anders zit er niks anders op dan annuleren. 

 

 

Goedemorgen @Lsd, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

De inzet van monteurs is op dit moment wat lastiger, maar op het moment dat je geen diensten hebt dan moeten hier mogelijkheden voor zijn! Zou je daarom jouw Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en 06-nummer (bij persoonlijke opmerkingen)? Dan kunnen we even kijken wat er achter de schermen mogelijk is.


@Susan_  Goedemiddag,

 

Natuurlijk, excuus ik dacht dat deze door het inloggen met mijnKPN-ID al bekend waren.

Ik heb ze nu ingevuld en opgeslagen. Klantnummer is (…).

 

Ik heb al een paar keer gebeld, het loopt namelijk vanaf het begin al niet lekker. Vanochtend ook gebeld om te annuleren. Daarvan geen bevestiging ontvangen nog. 

Als het opgelost kan worden heel graag, Ik heb internet bij jullie besteld omdat het binnen een paar dagen geleverd kon worden.  Dat bleek niet goed te gaan. Is door de klachtenafdeling netjes opgelost, snel het pakket ontvangen, maar onderwijl zijn we nu twee weken en een boel telefoontjes verder,

 

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy


Els, ik zou het klantnummer direct weer wegpoetsen (door te klikken op de drie puntjes rechtsonder aan je bericht > Bewerken). Het is voldoende als dat in je profiel staat. Dat moet je wel binnen een uur na je post doen, daarna kun je het niet meer bewerken.


Hoi @Lsd . Ik heb een ticket aangemaakt met het verzoek om te controleren of wij aan onze kant een fout kunnen vinden. Ik durf geen uitspraken over een monteur te doen gezien de huidige situatie in Nederland. Dat is aan die afdeling. 

Ze zullen je in ieder geval op de hoogte stellen. Houdt wel rekening met een maximum reactietijd drie werkdagen. Daar hoort het weekend niet bij. Uiteraard hoop ik dat er sneller een oplossing gevonden wordt. 

Heb je toevallig een mobiel nummer van KPN ? Zo ja, zou je die in je profiel kunnen zetten en hier een seintje geven, want dan zet  ik daar een gratis bundel op.


Geen reactie gekregen, geen gemiste oproepen, geen mails.. Niets tot op heden.

Ik wil mijn bestelling nu dus annuleren. telefonisch gedaan, maar ontvang er geen bevestiging van dus betwijfel of dat goed gaat. 

Ik weet niet meer zo goed hoe ik dit kan regelen met de beperkte kanalen waar via KPN bereikbaar is. De chat loopt vast. Kan iemand die dit leest dit voor nij annuleren? (en zorgen dat ik hiervan dan ook een bevestiging krijg).

Ik zal mijn annulering ook per aangetekende post versturen indien ik geen repsons ontvang deze week. Ik zal het ook blijven proberen via de chat onderwijl.

 

 

  


@Lsd, ik zie nog geen opzegging erin staan dus het klopt dat je nog geen bevestiging hebt ontvangen. Je zou gewoon maandelijks moeten kunnen opzeggen! Wat kwam er verder uit die chat? Je kan namelijk doorverbonden worden om op te zeggen. Wil je zeker weten opzeggen? Want dan ga ik dat doorgeven. En nog per een bepaalde datum?

Mocht je willen kunnen we altijd nog kijken naar een monteur die vanaf een afstand kan helpen, in verband met de omstandigheden en maatregelen. Is dat nog een optie?


Ik heb twee keer gebeld, omdat ik mijn bestelling wil annuleren binnen de wettelijke 14 dagen bedenktermijn. Twee keer toegezegd dat ik een bevestiging zou ontvangen per mail. Chat werkt helaas niet, zal ik vandaag ook weer blijven proberen. Ik heb inmiddels ook maar een brief gestuurd voor het weekend.

Mijn aansluiting werkt niet, er is geen contact geweest m.b.t. een storingsmonetur

Kortom; annuleren graag, niet opzeggen via maandleijkse termijn want ik ga geen cent betalen voor een pakket dat niet werkt en dat ik nu al een week probeer te annuleren. 

Ik heb hier inmiddels zoveel tijd ingestoken.

Mvg,

 

Els

 


@Lsd, bedankt. Ik heb een collega gesproken en vanaf morgen wordt het abonnement opgezegd. Je krijgt een retour doos thuisgestuurd om het apparatuur van KPN weer retour te sturen met een brief hoe dit in zijn werk gaat.


Het verhaal stopt nog neit . Ik heb nu een bevestiging ontvangen van opzegging. Per 17 april.

Niet per 2 april wat mijn ingangsdatum was. Laat ik nogmaals, voor de inmiddels 20ste keer heel dudielijk zijn, ik wil mijn bestelling annuleren en gebruik maken van mijn recht als consmunent om binenn 14 dagen na levering af te zien van mijn koop op afstand.


@Susan_ Ik had mijn bericht getypt, zonder jouw reactie gezien te hebben. Deze was dus niet op jouw gericht. Maar feit blijft dat het nu niet goed gaat. Ik wil niet opzeggen maar gebruik maaken van de wettelijke annuleringstermijn/bedenktermijn van 14 dagen. Oftewel annuleren per 2 april, dat is de datum van levering van de aansluiting. Zodat ik ook geen factuur krijg voor een dienst die ik nooit heb kunnen gebruiken,


@Lsd, klopt vanaf morgen. Dat heb ik in mijn vorige bericht gezegd. Per 2 april kan niet, omdat dit niet in de toekomst ligt. Je hebt al een factuur ontvangen van 9 april tot en met 9 mei. De kosten vanaf 17 april tot en met 9 mei krijg je nog teruggestort in mei. Je bent pas per 9 april gaan betalen, daar start je eerste factuur mee. Dus de kosten van 9 april tot en met 16 april zal ik er nog bovenop gaan vergoeden, dat komt neer op € 11,80. 


Ik heb overigens het pakket al klaarliggen voor retourzending, ik heb alles terug in de originele verpakking en doos gedaan.

Dus enkel een antwoordnummer waar het heen kan zou ook voldoende te zijn. Scheelt ook weer kosten van jullie kant,


@Susan_  Dat is een wettelijk recht bij koop op afstand om te ontbinden.

Er mogen in dat geval geen kosten berekend worden. Oftewel er moet niet opgezegd worden maar geannuleerd. 

Zodat de gehele factuur komt te vervallen, er is dan dus ook geen ‘vergoeding’nodig,

Dat is zelfs al had ik wel gebruik kunnen maken van de dienst.

In dit verhaal is het zo dat ik;

 

Heb besteld op 17 maart, met lever datum 23 maart

In  bevestigingsmail werrd echter opeens gesproken over een aanlsuitdatum van 21 april

Gechat, medewerker kon het niet oplossen

Ik moest maar een klacht indienen

Klacht ingediend

Gebeld; netjes geholpen (ode aan deze mw, daar zouden jullie er 1000 van moeten hebben).

Die bestelling meost geannuleerd, nieuwe ingeschoten, leverdatum 2 april. Aansluiting actief tussen 14-22 uur.

Ook na 22:00 blijft modem rood. Aansluiting telefoonpunt en meterkast nagelopen. Modem is correct aangesloten. check 

Gebeld: Medewerker wil monteur inplannen via een soort videogesprek.

Prima als niet anders kan, maar evrmoed dat storing buitenshuis zit. 

  • geen monteur, geen verder bericht

Opneiuw gebeld, om te annuleren ; bevestiging nooit ontvangen/

Hier op forum verder gegaan.

Nogmaals gebeld annuleren ; wederom geen bevestiging op mail

Vandaar nu verder op het forum, Chat ook nog geprobeerd, maar blijft zoals eerdere bijlage toont vasthangen.

 

Nogmaals: ik probeer al een week te annuleren. Er is niks opgelost er is dus ook door mij nooit gebruik gemaakt van jullie dienst. Ik zit binnen de wettelijke 14 dagen annuleringstermijn; annuleren dus, niet opzeggen.

 

 


 


Ter informatie de incasso die vandaag is gedaan door KPN, van 77,13 heb ik uiteraard bij deze gestorneerd.

 

 


@Lsd het is in jouw geval een bijzonder proces geweest. Het abonnement is vanuit KPN wél geactiveerd, waardoor het annuleren per 2 april niet kon. Ik heb ervoor gezorgd dat je abonnement de dag nadat we contact hebben gehad, per direct dus, opgezegd zou worden. Zoals aangegeven is jouw factuur op 9 april begonnen. 

Per 2 april kan niet, omdat dit niet in de toekomst ligt. Je hebt al een factuur ontvangen van 9 april tot en met 9 mei. De kosten vanaf 17 april tot en met 9 mei krijg je nog teruggestort in mei. Je bent pas per 9 april gaan betalen, daar start je eerste factuur mee. Dus de kosten van 9 april tot en met 16 april zal ik er nog bovenop gaan vergoeden, dat komt neer op € 11,80. 

Deze kosten gaan vergoed worden, dat komt erop neer dat je géén kosten hebt gehad. Automatisch krijg je de kosten van 17 april tot en met 9 mei terug, de rest heb ik handmatig vergoed. De retour doos is onderweg, wil je daar niet op wachten? Dan kan je alles in een doos stoppen en retour sturen naar KPN, Antwoordnummer 10119, 2400VB Alphen aan Den Rijn.


Activering van 2 april niet geslaagd; monteur niet geleverd, ook week later (9april?) geen signaal en nog steeds geen monteur, geen telefoontjes van kpn, geen afspraak ingepland. Heel erg vriendelijk dat de kosten voor een niet geleverde service vergoed worden. Heel bijzonder inderdaad.

Zolang er geen kosten worden berekend, zal ik mij er verder bij neer leggen dat dit nu zo wordt afgehandeld. Nooit meer KPN of aangesloten partijen iig.


Klopt, dit verdient zeer zeker geen schoonheidsprijs en ik begrijp het sentiment. We hebben vanuit de klantenservice wel geprobeerd het allemaal in goede banen te leiden, maar dit heeft niet mogen baten. De kosten die ik hierboven genoemd heb ga je hoe dan ook terugkrijgen. 


Reageer