Skip to main content
Antwoord

Storingupdates schuiven telkens oplostijd 12 uren op. Ik wil gewoon duidelijkheid

• July 11, 2025
  • 3 reacties
  • 47 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Sinds twee en een halve dag geen internet door een kapot getrokken kabel. Kan de KPN niets aan doen en ik heb daar ook geen probleem mee. 

Wat mij wel dwars zit is de standaard updates...12 uur opschuiven en hopen dat het goed komt. En dan is het weekend en stoppen de updates. 

We zijn volwassen mensen...zeg gewoon dat het een week gaat duren, zeg gewoon dat er geen monteur beschikbaar is. We kunnen het hebben. Die valse, loze beloftes daarentegen….

Beste antwoord door Jan van KPN

Hoi ​@benzjie , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op de KPN Community!
Storingen duren standaard te lang en komen ook per definitie ongelegen. Nu weet ik natuurlijk niet om welke storing het hier gaat (en hopelijk is deze inmiddels ook al verholpen) maar dit soort zaken kunnen soms lastiger zijn dan dat ze in eerste instantie lijken. Zo kan het bijvoorbeeld voorkomen dat er uiteindelijk een vergunning nodig is om te mogen graven en door dat soort zaken kan ook de eindtijd van zo'n storing moeten worden aangepast. Ik begrijp wel dat dit heel vervelend en ook verwarrend kan zijn. Maar uiteraard doen we er alles aan om storingen zo snel mogelijk te verhelpen, daar hebben zowel de klant als KPN het meeste baat bij. Ik kan je in ieder geval de garantie geven dat we geen loze beloftes doorspelen!

3 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • July 14, 2025

Woensdag 11.32 begin van de storing, een graafmachine maakt een glasvezel kabel stuk. kan gebeuren, kan KPN niks aan doen. in de app staat dan “verwachte eindtijd 23.32. Die tijd wordt niet gehaald, is ook meer de hoop van KPN dan de verwachting.

Vrijdag 11.52 stoppen de updates. Kan gebeuren. Er wordt door een vriend gebeld, zelfde storingsgebied, en dan word ter verteld “voor 18.00” . Zoals verwacht wordt ook die tijd niet gehaald. Zondag zelf gebeld en die persoon weet te vertellen dat het op zijn vroegst maandag wordt. Prima helemaal goed.

Maandag kijk ik in de MijnKpn app en tot mijn verbazing is er geen storing meer. De storing is nog wel maar wat blijkt; er is een monteur wezen kijken en die is wegegaan zonder iets te doen. En dat schijnt te tellen als het oplossen van een storing. 

De hiervoor al genoemde vriend heeft maandagmiddag van KPN te horen gekregen dat er dinsdag tussen 13.00 en 17.00 een monteur voor de storing zou komen. Helemaal goed.

Helaas krijgt diezelfde vriend net een bericht dat de monteur is teruggetrokken omdat de storing onderdeel zou zijn van een grotere storing. Ik heb net even gekeken en er is in mijn stad geen enkele KPN storing. 

Zes dagen zijn er verstreken en we zijn nog niet langs start gekomen.

Over de medewerkers van de klantenservice niets dan goeds maar over het bedrijf KPN zelf…..

OdidO begint erg aanlokkelijk te klinken. Wat is KPN een onpersoonlijk baggerbedrijf geworden.

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • Antwoord
  • July 15, 2025

Hoi ​@benzjie , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op de KPN Community!
Storingen duren standaard te lang en komen ook per definitie ongelegen. Nu weet ik natuurlijk niet om welke storing het hier gaat (en hopelijk is deze inmiddels ook al verholpen) maar dit soort zaken kunnen soms lastiger zijn dan dat ze in eerste instantie lijken. Zo kan het bijvoorbeeld voorkomen dat er uiteindelijk een vergunning nodig is om te mogen graven en door dat soort zaken kan ook de eindtijd van zo'n storing moeten worden aangepast. Ik begrijp wel dat dit heel vervelend en ook verwarrend kan zijn. Maar uiteraard doen we er alles aan om storingen zo snel mogelijk te verhelpen, daar hebben zowel de klant als KPN het meeste baat bij. Ik kan je in ieder geval de garantie geven dat we geen loze beloftes doorspelen!

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • July 15, 2025

Dank voor je antwoord Kan.

Vandaag eindelijk iemand aan de lijn gehad die een antwoord had op de situatie . 

Het gaat over een glasvezel breuk. En deze breuk hangt, voor iedereen zichtbaar en bereikbaar, op een meter boven de grond in een stukje afgegraven straat.

De KPN monteur die daar gister was heeft even gekeken en is weer weggegaan. Naar nu blijkt alleen om te bevestigen dat het inderdaad om een kabelbreuk gaat en dat er een aannemer moet komen. Deze grap heeft 4 werkdagen geduurd en gaat naar nu blijkt nog wel wel even duren ook.

Als dit vanaf het eerste moment duidelijk was gemaakt was er, wat mij betreft, weinig aan de hand geweest. Maar het in het ongewisse laten, met opzet of onwetendheid, frustreert mensen tot op het bot. 

Kom met updates, kom met duidelijkheid. We kunnen het hebben, geloof me.