Skip to main content

Hallo,

 

Als ik hier op het forum kijk lijk ik niet de enige te zijn die last heeft van de verdeelkast in zijn straat.

Ik zou graag met iemand spreken om hier over tot een oplossing te komen. 

Het gaat om de volgende locatie

 

Alvast bedankt!

 

Hi @Arno_ , welkom op het forum!

Top dat je direct de locatie meestuurt, ik ben nog wel benieuwd naar de aard van de overlast? Hoor je een bepaald geluid en zo ja, wanneer en om wat voor geluid gaat het? Of is er iets anders aan de hand?

Zou je ook je contactgegevens in willen vullen bij je profiel en mij een seintje willen geven als je dat hebt gedaan? De partij die de situatie gaat bekijken wil altijd graag de mogelijkheid om zelf contact op te nemen met de melder van de overlast, mocht dat nodig zijn :slight_smile:


Hoi Maja, 

Contactgegevens staan er reeds bij.

 

De kast is 24 uur per dag hoorbaar, maar in de nachten kunnen wij er slecht van slapen.

Het lijkt een beetje alsof door de omliggende huizen het geluid precies op onze slaapkamer gericht wordt.

Eerst dacht ik dat er misschien een temperatuursensor kapot zou zijn en dat de kast daardoor continu op vol vermogen blaast, maar het vervelende is juist dat de toeren continu lijken te veranderen. als het een monotoon geluid zou zijn zou het probleem al veel minder worden denk ik.

ik ben natuurlijk geen expert, en heb geen idee wat er allemaal voor techniek in die kast zit, maar het klinkt nu alsof de kast overdreven hard staat te koelen. (helemaal in deze wintermaanden)

 

Hopelijk heb je er zo een beter beeld bij?


Zo heb ik er een heel goed beeld bij, bedankt voor de heldere omschrijving! 

Ik heb je volledige omschrijving en de locatie doorgestuurd naar de beheerders van onze straatkasten, wanneer ze hier mee bezig zullen gaan durf ik niet precies te zeggen. Ook weet ik niet of ze als eerst contact met jou op zullen nemen, of dat ik zelf als eerst een reactie zal ontvangen. Zullen we afspreken dat we elkaar op de hoogte houden zodra er nieuwe ontwikkelingen zijn?


ik snap niet dat deze kasten zo ontwikkeld worden

en dan ook nog in woonwijken gaat plaatsen

je krijgt dit soort klachten in de toekomst meer

nu de overlast van stink pelletkachels (wat veel meer belastend is voor het milieu)

de warmtepomp dus daar komen of gaan klachten van komen

en vooral als het hele blok warmtepompen heeft

kun je een inverter (meestal) hebben maar die zijn hoorbaar en vooral in de nacht als alles stil is

 

 


Is er inmiddels verbetering @Arno_? Na de bevestiging dat de kast zou worden bekeken, heb ik zelf niets meer vernomen. Ik ben dus benieuwd of jij wel bent benaderd en of de overlast af is genomen? :slight_smile:


Toevallig vandaag een monteur langgewenst voor de internetverbinding die het niet deed, maar deze wist niks van deze melding.

 

wat zou een redelijke termijn zijn voor het langskomen van een monteur?

(de kast maakt nog steeds net zoveel herrie)


Omdat je nog niks gehoord hebt, heb ik navraag gedaan bij de afdeling waar ik de melding naar door heb gezet. Daar geven ze aan dat ze er een spoedopdracht van hebben gemaakt, ze durven echter geen tijdsbestek te benoemen. Ik kan je nog niet meer duidelijkheid geven dus, hopelijk duurt het niet al te lang meer!


nou we gaan het meemaken!

 

hopelijk is het voor de lente opgelost en kunnen we dan gewoon weer met het ventilatierooster of het raam open slapen


Dat zou toch wel heel erg fijn zijn inderdaad :wink:

Ik hoor het graag als er schot in de zaak zit!


Hoe staat het er nu voor @Arno_?


Helaas nog niks gehoord van een monteur…

Misschien moet ik het van de week maar eens via de gemeente proberen


Flauw :slight_frown:

Ik heb nogmaals navraag gedaan, zodra ik meer weet, hoor je weer van mij!


Op mijn mail heb ik geen reactie ontvangen, maar nu wel een bericht dat er iets aan gedaan zou moeten zijn, kan je dat bevestigen? :smiley:


Ik heb geen reactie meer van je ontvangen en hoop dat dit inhoudt dat het nu gedaan is met het lawaai! Als je toch nog vragen hebt, trek dan vooral weer aan de bel :slight_smile: