Skip to main content
Beantwoord

Straatkast kapot maar niemand komt het repareren

• February 4, 2026
  • 26 reacties
  • 344 keer bekeken

Vorig jaar is door een boer de straatkast/verzamelkast aangereden. De kast/ombouw is nu scheef en de deksel ligt er vanaf. De boer heeft kpn zelf direct op de hoogte gesteld. Naar het een week of 8 afgewacht te hebben heb ik eind vorig jaar kpn zelf gebeld. Degene aan de lijn, kon mij niet helpen en ik kreeg een ander telefoonnummer. Daar heen gebeld, ik had wederom de verkeerde aan de lijn, en ze kon mij nog wel een ander telefoonnummer geven. Toen heb ik het afgekapt. Het is niet mijn probleem, en ik ga niet de hele middag aan de telefoon hangen om van het kastje naar de muur gestuurd te worden. Degene die ik als laatst aan de telefoon had, wist mij wel te vertellen dat het probleem bekend was. Nu weer zeker 1,5 verder… is er nog steeds niks veranderd. KPN ik hoop dat jullie dit lezen, en eens actie gaan ondernemen! Lijkt mij niet bevorderlijk met regen etc dat de kast niet goed afgesloten is! 

Beste antwoord door joey92

thx voor de tag ​@RBxx en ​@Michel.uit.Arnhem 

@KKV ik heb zojuist een melding gemaakt met de foto die je gemaakt hebt. het kan eventjes duren voordat er actie op wordt ondernomen. maar als het goed is moet er een deze dagen/weken iets mee gebeuren.

26 reacties

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@KKV  . Welkom hier.

Fijn dat je toch de tijd neemt om hier een bericht aan te wijden.  

Heb je misschien een foto van de kast en eventueel coordinaten (google maps)  ?   Dan kan ik dit wel doorgeven naar de juiste partij. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 4, 2026

coördinaten lukt mij niet te delen. 
de kast staat aan de kerkhuisstraat, naast ons huis. (Zuider markweg 18) in Beek gemeente Montferland (postcode 7037 CV) 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 4, 2026

Beste ​@KKV bij bij is vorig jaar een glasvezelkast ‘aangereden’, staat ook uit het lood, alles werkt wel, want ik zit er ook op, maar wordt niets mee gedaan, helaas.

• February 4, 2026

Deze kast?

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 4, 2026

Dat is typisch een 'Ziggo’-kast in mijn beleving of een heel oude KPN xDSL-kast voor koperverbindingen.

Misschien kan ​@Ik_Combineer hier iets mee?

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 4, 2026

Deze kast?

Ja! 

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 4, 2026

Dat is typisch een 'Ziggo’-kast in mijn beleving of een heel oude KPN xDSL-kast voor koperverbindingen.

Er stond eerder wel eens een kpn busje bij.. 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 4, 2026

Er stond eerder wel eens een kpn busje bij.. 

Dan is het inderdaad een oude xDSL-kast voor de koperlijnen.

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • February 4, 2026

De dichtstbijzijnde straatkast leek in 2018 wel een heel stuk verderop te staan. Maar daar zie ik niks op Street View, terwijl de kast van bovenstaande foto ook in 2010 al vlakbij de kruising stond. (Goed dat ik niet bij de politie werk; onderzoek van niks! 🤓)

Forum|alt.badge.img+8
  • KPN Monteur
  • February 4, 2026

@KKV 

kun je een actuele foto plaatsen of maken van hoe de kast er nu op dit moment bij staat?

dan kunnen wij hier inderdaad melding van maken. maar dan hebben we wel foto's nodig van de actuele situatie.

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 5, 2026

Beste ​@KKV bij bij is vorig jaar een glasvezelkast ‘aangereden’, staat ook uit het lood, alles werkt wel, want ik zit er ook op, maar wordt niets mee gedaan, helaas.

Ja dat zal het wel zijn dan, zolang het geen storing veroorzaakt. Voorkomen lijkt me beter dan genezen maargoed.. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 5, 2026

@KKV 

kun je een actuele foto plaatsen of maken van hoe de kast er nu op dit moment bij staat?

dan kunnen wij hier inderdaad melding van maken. maar dan hebben we wel foto's nodig van de actuele situatie.

Zal ik vanmiddag even doen. 

Erwin van KPN
Moderator

Top! We wachten in spanning af ;-)

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 5, 2026

Kan geen foto uploaden, bestand te groot.. 🥴 de ombouw van de kast staat scheef en de deksel ligt eraf. Genoeg redenen om er even naar te kijken lijkt mij. Begrijp niet dat het zo moeilijk kan zijn, er zal vast een monteur in de buurt wonen die even een blik kan werpen.. 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 5, 2026

Kan geen foto uploaden, bestand te groot.. 🥴 de ombouw van de kast staat scheef en de deksel ligt eraf. Genoeg redenen om er even naar te kijken lijkt mij. Begrijp niet dat het zo moeilijk kan zijn, er zal vast een monteur in de buurt wonen die even een blik kan werpen.. 

Beste ​@KKV dan maak je het bestand iets kleiner en kun je het alsnog uploaden.

Als je Windows gebruikt of een ander fotoprogramma op je mobiel kun je het verkleinen en uploaden.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • February 5, 2026

Of upload hem op https://imgbb.com/ en deel de link. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 6, 2026

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 6, 2026

Ik zie geen binnenkant van de kast, dus dat die open zou zijn, alleen ligt er ergens iets van een deksel.

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 6, 2026

Ik zie geen binnenkant van de kast, dus dat die open zou zijn, alleen ligt er ergens iets van een deksel.

De ombouw is scheef. Maar ik geef het op. Ook hier kom ik geen steek verder.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • February 6, 2026

Niet direct laten ontmoedigen ​@KKV , je bent goed bezig. KPN monteurs zoals ​@Ik_Combineer en ​@joey92 zijn aanwezig op de community maar doen dat in eigen tijd. Zij kunen dit beter beoordelen. Even afwachten dus 😉

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

De ombouw is scheef. Maar ik geef het op. Ook hier kom ik geen steek verder.

Hoi ​@KKV 

Natuurlijk schiet je hiermee wel iets op, aangezien twee KPN monteurs ( ​@Ik_Combineer en ​@joey92 ) om een foto vroegen, zodat zei het kunnen doorzetten naar de juiste afdeling.

Het is duidelijk op de foto te zien (die je als link hebt bijgevoegd), dat het deksel van deze kast is afgevallen en nu in het gras ligt naast deze kast.
Dit houdt dus in, dat er regenwater in de kast kan komen, en dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Ook staat deze kast iets uit het lood.

Wacht dus even af op de reactie van ​@Ik_Combineer of ​@joey92 en wat zei hiermee kunnen doen.

Het is nu te voorbarig om te zeggen: “ook hier kom ik geen steek verder”.

Forum|alt.badge.img+8
  • KPN Monteur
  • Antwoord
  • February 6, 2026

@KKV ik heb zojuist een melding gemaakt met de foto die je gemaakt hebt. het kan eventjes duren voordat er actie op wordt ondernomen. maar als het goed is moet er een deze dagen/weken iets mee gebeuren.

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • February 6, 2026

alleen ligt er ergens iets van een deksel

Ik zie wel iets meer:

Straatkast scheef of los van sokkel

Beschadigde straatkast

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • February 6, 2026

@Ik_Combineer en ​@joey92, enig idee waarom die kasten allemaal zo anoniem zijn?

Ikzelf heb ook wel eens wat moeite gehad om een melding te doen, en toen wist ik tenminste nog dat het om een glasvezelkast ging. Dat er geen bedrijfslogo’s opstaan snap ik misschien nog wel. Maar zelfs geen telefoonnummer? Of een registratienummer/QR-code met een generieke website om een melding te doen?

Bij bijvoorbeeld Liander en Stedin is de eigenaar vaak wél zichtbaar.

Liander verzint gewoon zelf woorden. 🤓

Liander doet niet geheimzinnig, hoewel, “verrebediend”?! 🤓

En Stedin lijkt bang voor diefstal of is erg trots op hun naam. 😅

Stedin lijkt net als Donald Trump overal hun naam op te willen zetten

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 6, 2026

Dankjewel! We gaan het zien.