Skip to main content

Beste topic en/of KPN, 

Ik wil hierbij melding doen van het enorme lawaai c.q. gezoem van de straatkast aan de Bentinckstraat te Oldenzaal. Wij hebben hier als meerder buurtbewoners enorm al geruime tijd, sinds de plaatsing van de straatkast, veel hinder/overlast van en willen graag dat de KPN overgaat tot actie(s) om de geluidshinder te beperken. 

Nog een vraag die ik over dezelfde straatkast heb is de volgende. In het verleden stond er een straatkast welke is vervangen voor een veel grotere. De nieuwe straatkast is wel 4 maal zo groot als de straatkast die er stond. Nu is mijn vraag of de KPN zomaar een veel grotere kast kan/mag neerzetten of is dat vergunningsplichtig? Het uitzicht van meerdere woningen aan de Bentinckstraat is er niet beter/mooier op geworden. Ik zou het op prijs stellen dat KPN samen met de buurt zou zoeken naar een alternatief in vergelijk met de huidige situatie.

Hallo @Chrico 69 , uiteraard kan en mag KPNNetwerk dat, die moet zich ook gewoon aan de regels houden. Vermoedelijk is de oude analoge kast vervangen door een digitale. In de praktijk komt het er op neer dat de nieuwe grotere kast over de bestaande kast heen geplaatst wordt en dan digitaal ingericht, na eerst een glasvezelkabel naar de nieuwe kas getrokken te hebben.

Zo is dat bij mij om de hoek van de straat 1 ½ jaar geleden ook gebeurd, heeft alleen maar voordelen, eerst kreeg ik slechts 17Mbit/s binnen, nu 100 en kan tot 200 Mbit/s. Maar ook die kast is weer bijna achterhaald, want ze zijn in mijn wijk met glasvezelaanleg begonnen, dus wordt de kast in de loop van dit jaar weer overbodig.

Jij kunt ook voordeel van die nieuwe kast hebben omdat je nu misschien ook sneller internet kunt hebben.

 

 

 


Betreft het deze kast? Die is van KPN.

Ook grote kans dat het een kast van het kabelbedrijf is. In Oldenzaal dan Caiway / Cogas.


Hi @Chrico 69,
Welkom op het forum. Melding over kabelverdelers/ straatkasten kun je melden bij het volgende nummer: 0800 0150. Lijkt me ook zeer vervelend dat dat ding staat te blazen. Hoop dat er snel iets aan gedaan kan worden :relaxed: