Skip to main content

Hallo,

 

Bij mij in de straat staat een glasvezel kast open. Weet niet bij wie ik het moet melden. Ik weet dat het voor KPN is. Op deze is het niet te zien. Hij zit niet op slot.

 

Die linkse kast is van Ziggo. Die rechtse heb ik nog nooit gezien. En het hele dorp is voorzien van KPN glasvezel.


De rechtse is 100% glasvezel heb de kabels gezien. En weet dat het daarvoor is omdat ze jaren geleden deze gesloopt hadden. 


Op de foto die je plaatst herken ik niet iets van KPN. Kan je een foto van de kast plaatsen die open staat? 

Er zijn mij geen kasten van KPN bekend in die straat dus denk dat het van een andere partij is. MAar misschien dat een foto van de binnenzijde wat duidelijkheid kan verschaffen


Zoals je ziet glasvezel. Deze zit al 15 jaar. En ik heb kpn glasvezel. 


Ik zie inderdaad glasvezel, maar KPN is niet de enige partij die glasvezel legt. En ik zie hier niets waaruit ik kan afleiden van wie dit is. Lijkt in ieder geval niet op wat ik ken van KPN. 

Staat er nergens tekst, een naam of iets dergelijks?


Dit is vroeger aangelegd door reggefiber en dat is nu onderdeel van KPN. Na die tijd is er geen nieuwe of andere vezel gelegd. En ik weet dat ik daar op zit omdat ik de aanleg gezien heb. 


Meld dit anders eens bij 0800-0150. Dat is de afdeling infrastructuur van KPN (voorheen KPN Netwerk). 


Ik heb het een en ander nagekeken en volgens mij is dit echt geen kast van onze netwerk collega’s / oud reggefiber. Heb gezocht op postcode en dan vindt ik wel enkele glasvezelkasten uit ‘06 maar deze staan of inpandig ergens in de buurt of op de Floraweg. Dat is wel in de buurt maar niet op het kruispunt Papaverstraat/varenstraat. Op die tweede locatie hebben we wel een kast staan maar dat staat dan aan het einde van de straat en is voor koper. 
 

Helaas, ik had graag een melding voor je gemaakt want wij kunnen dat gewoon in een app doen. Ik kom zelf uit Rotterdam maar misschien hebben ze in Nijmegen ook een BuitenBeter app om misstanden bij de gemeente te melden? Hun kunnen uitzoeken van wie de kast is en de juiste partij informeren.


@NHendriks jij komt daar wel vandaan. (Sorry voor de tag midden in de nacht, hoop dat je meldingen uit hebt) Enig idee wat het is? Zou het misschien een bovengrondse DP kunnen zijn? In ons gebied heeft reggefiber weinig gedaan dus geen idee welk materiaal hun mee werkte.


Volgens mij een bovengronds DP inderdaad. Ik weet dat XMSNet die nog wel eens wilde plaatsen. Kan hiervoor ook niet even een van mijn oud-collega's appen want hier hebben ze geen sleutels voor 😶


Nu je zegt het is van xmsnet geweest.


Hi Enmot, ik sluit me ook aan bij @Ik_Combineer. Heb zojuist een reactie gehad van die afdeling, dit is inderdaad niet eentje van ons. 


In Nijmegen (en omgeving) ligt ook nog een glasvezelproject van de TeleMANN-ring (voor diverse non-profit instellingen (denk aan gemeente, Radboud, 4daagse, scholen).

 

Ik ben niet meer werkzaam bij de 4Daagse, kan dan ook niet meer inloggen bij de info van TeleMANN-ring, anders had ik op tekeningen kunnen zien of het soms van hen is. Telefoonnummer van TeleMANN is  (024) 361 79 99

Donald
 


Dan weet ik niet voor wie het is. Ik heb kpn glasvezel 1gb en dat is met de vezel van 18 jaar geleden door xmsnet gelegd. Daarna is de straat niet open geweest. 


TeleMann-ring bestaat ook al meer dan 20 jaar.

In jaarversslag 2011 staat een plaatje met daarin aantal aansluitingen in 2002/2003.

Donald