Skip to main content
Beantwoord

Structureel falen KPN, al enkele weken geen diensten

• 16 februari 2025
  • 7 reacties
  • 258 keer bekeken

• Nieuwkomer
  • 2 reacties

Beste KPN,

Ik ben nu 4 weken zonder KPN-service, en het is een drama. Er zijn al 4 monteurs langs geweest, een 5e moet nog komen van KPN Netwerk en een 6e servicemonteur is alweer nodig. Ik heb dagen vrij genomen om te wachten op monteurs die niet eens op de afgesproken tijd kwamen (zoals laatst: afspraak tot 13:00, monteur pas om 18:00).

Daarnaast heb ik zelf achter KPN Netwerk aan moeten bellen én zelfs de onderaannemer van glasvezel direct moeten contacten, omdat ik maar niet werd teruggebeld. Tot nu toe ben ik al 18 keer met KPN aan de lijn geweest. Ik wacht momenteel weer op een telefoontje van KPN Netwerk om mij überhaupt in te plannen.

Ondertussen betaal ik voor een duur abonnement dat ik onlangs heb verlengd, zonder dat ik er gebruik van kan maken. Er is extra werk verricht waarvoor ik ook nog een rekening krijg! Dit is onacceptabel.

Ik wil een serieuze oplossing:
✅ Ontbinding van mijn contract als dit niet snel wordt opgelost
✅ Flinke compensatie/korting voor alle geleden frustratie en verloren tijd
✅ Een volledig doormeten van mijn woning om te voorkomen dat dit blijft aanhouden

Dit kan toch niet de standaard service zijn? Ik hoor graag wat KPN hieraan gaat doen!

Met vriendelijke groet,

Beste antwoord door Vikash van KPN

Hoi ​@jbvb. Welkom op de community! Wat ontzettend vervelend dat je al zo lang zonder service zit en dat je zoveel moeite moet doen om dit opgelost te krijgen. Ik begrijp goed dat dit frustrerend is, zeker als afspraken niet worden nagekomen en je zelf overal achteraan moet. Helaas kunnen we jou via deze weg niet verder helpen hierin. Heb je inmiddels al contact gehad met de klantenservice hierover? En is er al een officiële klacht aangemaakt? Op die manier kan er gericht naar een oplossing worden gezocht en gekeken worden naar mogelijke compensatie.

Bekijk origineel
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

7 reacties

• 6929 reacties
  • 16 februari 2025

Dit is een klant-helpt-klant forum. Voor alles wat jij wilt is dit forum niet de juiste plek. Hiervoor moet je gewoon bellen.

bnh
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3106 reacties
  • 16 februari 2025
  1. Je hebt recht op ontbinding naar mijn mening omdat het niet gelukt is om binnen een redelijke termijn je probleem op te lossen.
  2. KPN kent alleen compensatie voor de missende dagen waarvoor je betaalt, dat is het exacte abonnements geld, verder compenseren ze niks.
  3. Het doormeten lijkt mij geen probleem.

Het beste dien je de eisen hier in, het klachtenformulier. Dit forum kan je hierbij inderdaad niet helpen. Je wordt redelijk snel teruggebeld na het indienen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 16 februari 2025

Bedankt bnh, precies wat ik zocht.

bnh
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3106 reacties
  • 16 februari 2025
jbvb schreef:

Bedankt bnh, precies wat ik zocht.

Houd er rekening mee dat ik ook gewoon een klant ben en dat dit mijn mening is, gebaseerd op het volgende:

13.2 Tussentijds opzeggen

De overeenkomst kan alleen tussentijds worden opgezegd:

• Als we iets aan de overeenkomst of aan de tarieven veranderen en u daardoor de overeenkomst kunt opzeggen. 

• Als we onze verplichtingen niet nakomen en de niet-nakoming zo ernstig is dat het terecht is dat u opzegt

• Als u een openbare elektronische communicatiedienst, zoals internet of (mobiele) telefonie, afneemt en de daadwerkelijke kwaliteit van de diensten voortdurend afwijkt van wat met u is afgesproken

• Als u verhuist naar een plaats waar we de dienst of een vergelijkbare dienst niet kunnen leveren

• Bij overlijden

Vergeet niet om bij het indienen van een officiële klacht, je te beroepen op dit artikel uit hun eigen Algemene Voorwaarden.

Wacht eerst op een reactie van de klachtenafdeling voordat je verdere stappen onderneemt.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22
  • Moderator
  • 17170 reacties
  • Antwoord
  • 19 februari 2025

Hoi ​@jbvb. Welkom op de community! Wat ontzettend vervelend dat je al zo lang zonder service zit en dat je zoveel moeite moet doen om dit opgelost te krijgen. Ik begrijp goed dat dit frustrerend is, zeker als afspraken niet worden nagekomen en je zelf overal achteraan moet. Helaas kunnen we jou via deze weg niet verder helpen hierin. Heb je inmiddels al contact gehad met de klantenservice hierover? En is er al een officiële klacht aangemaakt? Op die manier kan er gericht naar een oplossing worden gezocht en gekeken worden naar mogelijke compensatie.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 21 februari 2025

​@Vikash van KPN 

Dank voor je reactie. Ja, ik heb meerdere keren contact gehad met de klantenservice en monteurs. Sinds 24-01 had ik geen internet en pas op 18-02 is het opgelost. In de tussentijd ben ik van het kastje naar de muur gestuurd, zijn monteurs niet op komen dagen, en is de meterkast onnodig overhoop gehaald. Ik heb twee werkdagen gemist en kreeg uiteindelijk een rekening voor een kabel die essentieel bleek voor KPN TV.

Daarnaast is mijn netwerk nu een rommel met verlengsnoeren die volgens een andere monteur niet nodig waren. Mijn tv vertoont zwarte schermen en ik durf het noodpakket nog niet terug te sturen omdat ik niet zeker weet of alles nu stabiel is.

Compensatie heb ik net aangevraagd via een zakelijke link (die mij als particulier is toegestuurd na een belafspraak zelf ingepland te hebben), maar ik kon geen klacht indienen via dat formulier, ik heb mijn uren storing maar ingevuld en hoop dat iemand me gaat bellen/mailen. Ik hoop dat iemand mij serieus neemt en niet opnieuw afwimpelt met standaardantwoorden.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22
  • Moderator
  • 17170 reacties
  • 24 februari 2025

​@jbvb Bedankt voor je bericht. Ik begrijp dat deze situatie erg vervelend voor je was. Zo lang zonder internet, onduidelijke communicatie en problemen met je werk maken dit extra lastig. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Goed dat je een compensatieverzoek hebt ingediend. Ik ga ervan uit dat mijn collega’s dit zo snel mogelijk oppakken.

✕

KPN Community
15 jaar!

En dat vieren we graag samen met jou.
Vier je het met ons mee?

Jubileum topic