Skip to main content
Beantwoord

Super slechte WiFi

  • February 7, 2020
  • 6 reacties
  • 128 keer bekeken

Heb al geruime tijd super slechte WiFi, alle opties gehad. 4G is sneller, en dan durven adverteren met super WiFi voor nieuwe klanten. Dus als je al jaren klant bent kunt je het lazarus krijgen. Je kunt bellen wat wil maar je krijgt zo’n brutaal wicht aan de telefoon dat alles super werkt. De Speedtest is ronduit stuitend.!!!!! Ben niet gewoon boos maar mega boos wat een neperrij zeg. 

Beste antwoord door Jasper van KPN

Hallo @WBB, welkom bij ons op het forum. Jouw WiFi verbinding werkt niet zoals je verwacht begrijp ik, en een speedtest geeft dat ook aan. Wat geeft de speedtest precies aan als resultaat? Heb je het ook op een bekabeld apparaat gemeten om te kijken wat het verschil is? Via een bekabelde verbinding krijg je een beter beeld van wat er op de modem binnenkomt, daarbij gaat het signaal door een beschermde omgeving terwijl het bij WiFi door de lucht gaat en gevoelig is voor omgevingsfactoren.

Naast de speedtest ben ik net als Joep ook benieuwd wat je al gedaan hebt om de WiFi verbinding te verbeteren, heb je bijvoorbeeld zelf instellingen aangepast, de WiFi manager op onze site gedaan of iets anders?

Ik hoor het graag van je.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • February 7, 2020

Wat heb je al gedaan om je Wi-Fi te verbeteren?


Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • February 11, 2020

Hallo @WBB, welkom bij ons op het forum. Jouw WiFi verbinding werkt niet zoals je verwacht begrijp ik, en een speedtest geeft dat ook aan. Wat geeft de speedtest precies aan als resultaat? Heb je het ook op een bekabeld apparaat gemeten om te kijken wat het verschil is? Via een bekabelde verbinding krijg je een beter beeld van wat er op de modem binnenkomt, daarbij gaat het signaal door een beschermde omgeving terwijl het bij WiFi door de lucht gaat en gevoelig is voor omgevingsfactoren.

Naast de speedtest ben ik net als Joep ook benieuwd wat je al gedaan hebt om de WiFi verbinding te verbeteren, heb je bijvoorbeeld zelf instellingen aangepast, de WiFi manager op onze site gedaan of iets anders?

Ik hoor het graag van je.


Jasper van KPN
Moderator

Hoi @WBB, we hebben nog geen reactie van je gezien. Ik hoop dat dat betekent dat de verbinding is verbeterd. Als dat niet zo is horen we het graag van je.


  • Auteur
  • February 14, 2020

Heb alle opties gehad, bekabeld, alles uit en slechts 1 WiFi apparaat aan. Niks helpt. Zelfs met KPN getest maar helaas, router anders ingesteld, ook door KPN maar echt niks helpt.

Soms duurt het een minuut voordat een site opent. Nieuwe telefoon iPhone X ( voordat dat als excuus gebruikt wordt) het is gewoon slecht. En vind als trouwe klant hoor die versterkers te krijgen ipv er de hoofdprijs voor te vragen.


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • February 14, 2020

Wil je nou geholpen worden of niet? Voor iedereen is goed Wi-Fi door het hele huis mogenlijk dus ook bij jou. Vertel nou eens wat over je netwerk. Welke snelheid haal je bekabeld? Welke snelheid haal je via Wi-Fi? Wat zegt deze site over de te behalen snelheid https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nlWelke experiabox heb je? Als de basis niet goed is gaan de super wifi's echt geen betere Wi-Fi geven. Heb je de wifi tuner al gedaan?https://www.kpn.com/internet/wifi/tuner.htm#/login


Jasper van KPN
Moderator

Welkom terug @WBB, om met je mee te kunnen kijken hebben we zoals Joep al zegt wel wat meer informatie nodig. Zou je zijn vragen en mijn eerdere vragen nog kunnen beantwoorden? Met die antwoorden kunnen we samen kijken wat we kunnen doen.