Skip to main content

Ik heb de verbetertest van KPN gedaan om mijn wifi te verbeteren. Resultaat: na verbetering: 15 Mbit/s en 11 Mbit/s op respectievelijk 1ste verdieping en begane grond. KPN beveelt of kabel aan (iets wat ik per se niet wil; ik betaal voor draadloos en wens geen kabels in huis) of ik kan voor € 150 wifipunten kopen. Ik betaal al heel lang aan KPN voor internet (en telefoon) en mag verwachten dat ik dan krijg waarvoor ik betaal (50Mbit/s). Zonder dat ik dan nog eens € 150 moet betalen. KPN is op geen enkele wijze bereid om hier een passende oplossing voor te bieden. Dit is super slechte reclame voor KPN!

Je betaald niet voor draadloos. Je betaald voor internet op een bekabeld aangesloten pc. Lees je contract er maar eens op na. Dan zult u zien dat over WiFi geen enkele garantie gegeven word.


Hoi @eMVee en welkom op het forum! Als ik je bericht goed lees kwam je via de Wifi Manager uit op gratis bekabelde wifi versterkers? Zo ja, dan is dat juist de manier waarop we klanten met wifi problemen thuis tegemoet komen. Deze versterkers kunnen alleen bekabeld aangesloten worden, zo komt het signaal het beste op de versterkers aan wat het wifi signaal ook ten goede komt. Zoals Nick83 al aangaf gaat de snelheid die bij je abonnement hoort over de bekabelde internetverbinding. Via de wifi is inderdaad geen garantie te geven, maar met deze versterkers valt er hopelijk in elk geval wat te verbeteren.

Als je geen kabels door je huis heen wilt is de SuperWifi een optie, zoals je zelf al noemde. Deze is echter alleen als betaalde optie verkrijgbaar. 


Reageer