Skip to main content
Vraag

super wifi bestaande klanten?

  • February 5, 2020
  • 29 reacties
  • 12214 keer bekeken

Mljtanis
Deelnemer
Forum|alt.badge.img

Het bevreemd mij dat super Wi-Fi alleen 'gratis' beschikbaar wordt gesteld voor nieuwe klanten. Bestaande klanten hebben mogelijk wel in het verleden een welkomst bonus gekregen  echter niet ter waarde van €199,- . Daarbij hebben bestaande klanten lange tijd een abonnement gehad met een lagere internet snelheid dan kpn aanbied omdat er nog gebruik wordt gemaakt van een oud abonnement. Daarbij werd er in het verleden wifi tot in iedere hoek van het huis aangeboden, helaas is dit nooit waar gemaakt want er werden maximaal 2 versterkers verstrekt. Het lijkt me zeer klantvriendelijk als bestaande klanten tevens gebruik kunnen maken van het 1jarige abonnement met daarbij de super Wi-Fi versterkers. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

29 reacties

Tycha
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • February 5, 2020

Welkom @Mljtanis 

Zie ook Super wifi alleen voor nieuwe klanten?

Dezelfde vraag.


Mljtanis
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • February 5, 2020

Welkom @Mljtanis 

Zie ook Super wifi alleen voor nieuwe klanten?

Dezelfde vraag.

En ook precies hetzelfde commentaar/mening en tevens geen passende oplossing 


Lisa
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+17
  • Oud moderator
  • February 8, 2020

@Mljtanis Welkom op ons KPN Forum! Goed dat je hier je ervaring/mening deelt met ons. Het is inderdaad (helaas) een Welkoms-actie voor nieuwe klanten. Daar kunnen we jammer genoeg niet om heen. Het gaat in jou geval volgens mij niet om de wifi versterkers die je krijgt, maar een slechte internetverbinding bij jou thuis, begrijp ik dat goed? 
Had je de Wifi Manager al eens doorlopen nadat je de Experia wifi's hebt geïnstalleerd? Laten we voorop stellen, als je internetverbinding niet goed is bij jou thuis, dan moet daar natuurlijk verandering in komen. Welke down-/upload snelheid haal je in huis en zijn er plekken in huis waar je helemaal geen wifi hebt? 

Laat het maar weten, want ik denk graag met je mee, hoe de verbinding verbeterd kan worden. 
Ik hoor graag van je!


Mljtanis
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • February 8, 2020

Hallo, 

Inderdaad ervaar ik zo nu en dan zeer slechte Wi-Fi, en op sommige plekken hebben we inderdaad geen Wi-Fi. Het gaat er mij ook om dat kpn reclames maakt met Wi-Fi tot in iedere hoek van je huis maar dit niet waar maakt, als klant kan je 2 experia wifi krijgen echter doet de expreria v10 dan geen signaal meer uitzenden dus feitelijk heb je 1 extra punt gekregen waarmee je dan perfect Wi-Fi zou moeten krijgen. Ik woon in een ouder huis van 25x6 x 3 verdiepingen en dan is dat onvoldoende dekking. Hieronder het resultaat van de Wi-Fi test. 

 


Lisa
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+17
  • Oud moderator
  • February 8, 2020

@Mljtanis Ik begrijp de frustratie nu een stuk beter. Een classis en veel voorkomend probleem V10 en EW betekent inderdaad dat de wifi uit gaat op de V10. Als ik kijk naar jou download snelheid beneden, lijk het mij inderdaad de beste oplossing of om nog een EW toe te sturen of de V10 om te ruilen voor de V10a. De V10a behoudt namelijk zijn wifi functionaliteit. Als je de  V10 wilt houden, maar de ethernet poorten schieten te kort, kan ik je voorzien van een Switch.

 


Mljtanis
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • February 8, 2020

Hallo bedankt voor de mogelijke oplossing hopelijk biedt de oplossing van het plaatsen van een extra EW in combinatie met een switch (er zijn idd geen utp poorten over) een goede verbetering aangezien er nu op 1 verdieping 2 EW staan.

Bedankt voor het meedenken in ieder geval en we gaan er vanuit dat de oplossing werkt.

 

Met vriendelijke groet,

Mij Tanis 


Lisa
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+17
  • Oud moderator
  • February 8, 2020

@Mljtanis Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan maak ik het voor je in orde!


Mljtanis
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • February 9, 2020

@Lisa gegevens zijn ingevuld.


Lisa
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+17
  • Oud moderator
  • February 9, 2020

@Mljtanis Bedankt voor het invullen van je gegevens. De Switch komt jullie kant op en de extra EW moet even handmatig worden goedgekeurd door de afdeling logistiek. Ik ga er van uit dat je morgen een bevestiging krijgt over de levering daarvan. Hou je ons op de hoogte hoe alles verloopt? Mocht er iets mis gaan of mocht het lang duren voordat je een bevestiging krijgt, laat het mij hier dan even weten, dan ga ik er voor je achteraan. 


  • Helper
  • February 10, 2020

Het bevreemd mij dat super Wi-Fi alleen 'gratis' beschikbaar wordt gesteld voor nieuwe klanten. Bestaande klanten hebben mogelijk wel in het verleden een welkomst bonus gekregen  echter niet ter waarde van €199,- . Daarbij hebben bestaande klanten lange tijd een abonnement gehad met een lagere internet snelheid dan kpn aanbied omdat er nog gebruik wordt gemaakt van een oud abonnement. Daarbij werd er in het verleden wifi tot in iedere hoek van het huis aangeboden, helaas is dit nooit waar gemaakt want er werden maximaal 2 versterkers verstrekt. Het lijkt me zeer klantvriendelijk als bestaande klanten tevens gebruik kunnen maken van het 1jarige abonnement met daarbij de super Wi-Fi versterkers. 

 

 


  • Helper
  • February 10, 2020

dus moet ik mijn abonnement opzeggen om dan mij als nieuwe klant weer aan gaan melden.

 


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • February 10, 2020

Het bevreemd mij dat super Wi-Fi alleen 'gratis' beschikbaar wordt gesteld voor nieuwe klanten. Bestaande klanten hebben mogelijk wel in het verleden een welkomst bonus gekregen  echter niet ter waarde van €199,- . Daarbij hebben bestaande klanten lange tijd een abonnement gehad met een lagere internet snelheid dan kpn aanbied omdat er nog gebruik wordt gemaakt van een oud abonnement. Daarbij werd er in het verleden wifi tot in iedere hoek van het huis aangeboden, helaas is dit nooit waar gemaakt want er werden maximaal 2 versterkers verstrekt. Het lijkt me zeer klantvriendelijk als bestaande klanten tevens gebruik kunnen maken van het 1jarige abonnement met daarbij de super Wi-Fi versterkers. 

Dus moet ik eerst mijn abonnement opzeggen en dan als nieuwe klant weer aanmelden.

Tussen het opzeggen en weer opnieuw aanmelden moet wel 6 maanden tussen zitten. Als word u niet gezien als nieuwe klant.


  • Helper
  • February 10, 2020

Oké, maar blijf het jammer vinden dat bestaande klanten hier alleen tegen betaling gebruik van kunnen maken. 

Beetje waardering voor mensen die al jaren trouw een abonnement  hebben zou ook een  goede reclame zijn.


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • February 10, 2020

Jammer?? Het zou een ramp worden als alle klanten die gratis krijgen.  2 miljoen vaste klanten. Dat is niet te betalen!


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • February 10, 2020

Oké, maar blijf het jammer vinden dat bestaande klanten hier alleen tegen betaling gebruik van kunnen maken. 

Beetje waardering voor mensen die al jaren trouw een abonnement  hebben zou ook een  goede reclame zijn.

KPN is een commercieel bedrijf, er moet gewoon geld verdient worden. Alle klanten zomaar gratis versterkers toesturen kan niet.


  • February 10, 2020

Het kan wel, enkel niet de duurdere variant, en je moet de wifimanager gebruiken. Verder maak ze beschikbaar via bruikleen/huur voor €1,00 of 2,00 p/m 


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • February 10, 2020

Het kan wel, enkel niet de duurdere variant, en je moet de wifimanager gebruiken. Verder maak ze beschikbaar via bruikleen/huur voor €1,00 of 2,00 p/m 

Tja, dat doet Ziggo. KPN doet dat niet.


  • February 10, 2020

Het kan wel, enkel niet de duurdere variant, en je moet de wifimanager gebruiken. Verder maak ze beschikbaar via bruikleen/huur voor €1,00 of 2,00 p/m 

Tja, dat doet Ziggo. KPN doet dat niet.

Klopt, iets klant vriendelijker deze extra keuze, die extra  één of twee euro is soms makkelijker op te brengen dan meteen € 59,00 of € 99,00 bij Ziggo, en vanaf €49,00(EW)  tot  maar liefst €199,00 voor 3 'Super' wifipunten.

 


Lisa
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+17
  • Oud moderator
  • February 10, 2020

@Jangerie Heb jij slechte wifi thuis, of niet overal bereik? Dat is natuurlijk niet de bedoeling. We vinden het belangrijk dat iedereen een goede internetverbinding heeft. Had je de Wifi Manager al eens doorlopen? 


  • Nieuwkomer
  • March 4, 2020

Goedenavond, 

Ik begrijp de frustratie en ik begrijp KPN, je kan niet iedereen gratis super WiFi geven. Al zou het wel de standaard moeten zijn.
 

Ik ben al twee jaar aan het stoeien met mij WiFi. Ik heb een nieuwe modem V10 en twee versterkers  om mijn WiFi uit te breiden. Ik heb de WiFi manager gedaan maar heb uiteindelijk veel in mijn huis bedraad aangelegd, aangezien ik een best wel duur internet abonnement heb gekozen met veel snelheid. 
 

ik zit er toch aan te denken om ze aan te schaffen aangezien niks zo vervelend is als geen goede WiFi hebben in je huis. 


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • March 14, 2020

Ja maar je hebt voor korting gekozen blijkbaar.


  • Deelnemer
  • March 14, 2020

Ik dacht toch echt dat ik voor de superwifi gekozen had, maar zal dan toch de korting geweest zijn. 


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • March 14, 2020

Het zal vast op de orderbevestiging staan.


  • Deelnemer
  • March 14, 2020

Ik heb de experia box vanmiddag aangesloten, maar het internet is nog steeds niet geweldig. Ik heb een meter op mijn gsm die de snelheid constant meet. Is meer 0k/s, soms schiet hij even naar 50k/s of ergens tussen 0 en 50, en zeldzaam even naar 70b/s. Maar staat dan weer op 0.

De experia box heeft dat probleem dus ook niet opgelost. 


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • March 14, 2020

Wat zegt deze site over de te behalen snelheid op jouw adres https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl graag een screenshot zonder je postcode dan kijk ik even mee.