Skip to main content

Hallo,

 

Vandaag heb ik de twee superwifi punten opgehaald die ik besteld had voor mijn vader. Ben meteen begonnen met het installeren hiervan en kwam tot de conclusie dat in de Experia box V10A geen beschikbare ethernet ingangen meer over zijn. Mijn vader heeft namelijk ook twee televisies aangesloten. Nu heb ik begrepen dat er een Switch zal moeten komen. Kan iemand mij adviseren welke Switch het beste past bij de situatie. Het liefst een die niet al te duur is als dat mogelijk is!

 

Dank jullie wel!

 

Hoi! Welkom op het forum :bouquet:

Deze… Via de webshop van KPN. “Maakt” van 1 poort 4 poorten. Dus + 3. € 29

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/?pos=0


Hallo Peter,

Hartelijk bedankt voor uw antwoord! Ik ga er eens naar kijken.

Weet u toevallig ook of ik in aanmerking zou komen om door KPN een switch toegestuurd te krijgen? Ik weet dat mijn vader in ieder geval twee tv aansluitingen heeft. De derde ingang wordt bezet door nog een kabel die van het modem naar de dichtstbijzijnde televisie loopt. Ik zou, leek als ik ben, niet weten waar deze precies voor dient of voor zou kunnen dienen. Hijzelf weet het ook niet (ook al niet de meest technische!).

In totaal gaat het dan dus om één superwifi punt, twee televisieverbindingen en de mysterieuze kabel die van modem naar dichtstbijzijnde televisie loopt.

Sorry voor de vele vragen.

 

 


Je vader komt niet in aanmerking voor de gratis switch. Pas als je net zo veel tv ontvangers (of meer) als poorten hebt op je modem krijg je er éénmalig één.

Dus met een V10A van af 3 tv ontvangers.


@deHaas94 

De kabel modem - tv zit hoogstwaarschijnlijk in de netwerkaansluiting van de tv.

Daarmee kan de tv software updates binnenhalen, en kan naar bv NPO+ gekeken worden.


IK heb hierover contact gehad met KPN, zij sturen ‘gratis’ als service een switch. 


Kijk even welke je krijgt, meestal is de gratis variant er 1 zonder IGMP ondersteuning, deze niet mixen met de TV ontvanger maar alleen voor een internet verbinding, kun je kiezen op die mysterieuze aansluiting bij de TV of bij het modem.

Krijg je wel de netgear uit de link mag die overal, die ondersteund IGMP wel.


Hartelijk bedankt voor alle antwoorden iedereen! Ik ga even telefonisch contact opnemen met KPN en weet zeker dat ik al jullie informatie hiervoor goed kan gebruiken.

Bewerkt voor update: net de klantenservice aan de lijn gehad. Hier werd mij verteld dat er een update is geweest waardoor ook het eerste superwifi punt niet meer via een ethernetkabel aan het modem verbonden dient te zijn en dat deze na installatie dus ook losgekoppeld kan worden. Zal dit eens gaan proberen!