Skip to main content

Ik heb vandaag  mijn net ontvangen Experia modem aangesloten, die werkt prima. Eerste Superwifi aangesloten bedraad bij het modem. Tweede geconfigureerd en op de eerste etage neergezet.

Nu zou ik toch 1 geheel wifi netwerk moeten hebben met als SSID die van het Experia modem ?

Op mijn bovenste etage is er geen dekking met het SSID van het modem. Wel kan ik verbinden met de SSID van het tweede super wifi punt, maar dat is niet de bedoeling toch ? Het zou toch een mesh netwerk moeten worden met maar 1 SSID ?

Hoe kan ik dit instellen of herstellen ?

Probeer eens om in te loggen op http://192.168.2.151. Lukt dat?


Nee lukt niet, gebruik het admin ww van modem, ene wifipunt en andere wifipunt. Maar wordt niet toegelaten.


Nee lukt niet, gebruik het admin ww van modem, ene wifipunt en andere wifipunt. Maar wordt niet toegelaten.

Het moet lukken met het admin wachtwoord wat achterop de SuperWiFi staat. 

Het admin password dus, niet de wireless key. Goed kijken naar vreemde tekens. I is niet hetzelfde als l en O niet hetzelfde als 0.


Ik gebruik het admin paswoord van de powerwifi met de ssid waarop ik ben aangesloten. Nu 3x geprobeerd maar kom er niet in. Moet ook steeds langer wachten na iedere foute login.


Toch raar dat de ssid en wireless key kloppen maar het admin pw niet

 


lijkt er op dat de configuratie van de tweede superwifi niet goed is gegaan. Voor de zekerheid bij de tweede "factory reset" aan de achterkant gebruiken en dan opnieuw instellen met de KPN Thuis app op android of ios


Toch raar dat de ssid en wireless key kloppen maar het admin pw niet

 

Heeft u het admin password van de andere SuperWiFi ook geprobeerd? 


Achterop het Wifi apparaat met het blauw knipperende lampje tijdens de inlogpoging vindt je het Web password van jouw WiFi apparaten. Dat admin password moet je hebben.

Let ook op de verschillen tussen bijvoorbeeld ( of { of [  in dit admin password, goed lezen!


Hoi @HanG, welkom hier. Al goed geholpen door de andere zie ik. Is het inmiddels gelukt om in te loggen? Of liever nog om 'm correct te laten werken?

Wat algemene uitleg die wellicht van pas kan komen:

Het basiswerkingsprincipe van deze apparaten is gebouwd rondom een onderling communicatieprotocol waarbij 1 van de apparaten “Master” speelt.
Het masterapparaat is eenvoudig te lokaliseren. Het is degene die blauw staat te knipperen op het moment dat er een verbinding via de browser of via de KPN Thuis app met de master is gemaakt.

Verbinding maken het masterapparaat is eenvoudig. Elke EW vraagt namelijk automatisch een IP adres aan het modem en onafhankelijk van met welke EW/SW je verbinding maakt ze verwijzen automatisch door naar de “master”.

Het toegangspaswoord om te gebruiken staat achterop de SW. Als er meer dan 1 SW is dan geldt het wachtwoord van het apparaat dat blauw staat te knipperen. Als er de eerste keer is ingelogd dan wordt er gevraagd om een nieuw eigen wachtwoord op te geven en dat is dan vanaf dat moment het wachtwoord voor de SW en niet meer wat er op de desbetreffende sticker staat.

Bij gebruik van de KPN Thuis app is voorgaande nog eenvoudiger omdat het masterapparaat automatisch gevonden wordt en het wachtwoord van de sticker gescand kan worden met de camera van de smartphone.


Inmiddels met alle tips alles aan de praat gekregen. Nu 1 netwerk en gemanaged met de KPN Thuis app. Leuke eigen naam gegeven en SuperWIFI maakt het waar, WIFI in het hele huis. Dank aan allen die hier hulp hebben geboden.

 

Heb nog 1 vraag, WIFI om het modem zou toch uit moeten staan ? Ik zie nog de SSID van het modem, en kan nog verbinden.


Heb nog 1 vraag, WIFI om het modem zou toch uit moeten staan ? Ik zie nog de SSID van het modem, en kan nog verbinden.

@HanG  Welk modem heb je? Van de Experia Box v10A en de KPN Box 12 wordt de WiFi niet uitgezet.


Ik heb de Box 12 vandaar dus. In de handleiding kon ik dat niet vinden overigens.


Ja @HanG , op de Box 12 blijft de WiFi inderdaad aanstaan. Het is wel een separaat WiFi, de box doet (nog) niet mee met ‘meshen’ en ‘roamen’ op de SuperWiFi’s. Daarvoor komt nog een software update van de Box 12, maar wanneer is nog niet bekend.

Daarom heb ik ervoor gekozen om de WiFi op de Box 12 zelf uit te zetten, de SuperWiFi’s bestrijken mijn hele huis. Zodra de update van de Box 12 er is, mag die WiFi bij mij ook weer meedoen.

Zie deze topics voor meer info en interessante gebruikerservaringen over de KPN Box 12:


Dan werkt alles zoals is bedoeld @HanG, bedankt voor de update. Verder geeft @RBxx al mooi de uitleg over de KPN Box 12. Dank!