Skip to main content

Hallo,

Ik heb op mijn kamer (tuinhuisje achter in de tuin, dus van het huis los) een KPN super wifi punt aangesloten die ik met een ethernet kabel aan mijn pc heb verbonden. Tot kort gaf ie altijd een groen lampje en werkte die vrijwel perfect. De laatste tijd is het lampje de gehele tijd oranje gebleven en nu is ie rood geworden… terwijl onze andere 2 superwifi punten gewoon groen branden. Ik heb geprobeerd het superwifi punt te herstarten maar dat was geen succes, ook heb ik de modem herstart maar dat zorgde er ook niet voor dat ik weer verbinding had… Ik ben nu een beetje ten einde raad over hoe ik dit nu moet oplossen en zorgen dat ik weer wifi heb.

Beste @TWB Bas, welkom! Kan het zo zijn dat het SuperWifi punt te ver van de andere af staat? In ons topic over de SuperWifi punten, lees ik dit: 

Rood

  • Controleer of de ethernetkabel tussen het modem en het eerste KPN SuperWifi punt goed aangesloten is. Controleer ook of het modem op dat moment verbinding heeft. Als het modem de verbinding tijdelijk verloren heeft dan wordt automatisch weer verbinding gemaakt met de (gekoppelde) SuperWifi punten.
  • Als je een draadloze verbinding wilt opzetten tussen 2 versterkers. Houdt de WPS knop op het KPN SuperWifi punt met rode led ingedrukt tot de led oranje gaat knipperen, doe ditzelfde hierna met het KPN SuperWifi punt dat gedraad aangesloten is.

Dat zou je dus eens kunnen proberen. Mocht dit geen soelaas bieden, is het advies om alles te resetten en dan opnieuw te koppelen. Ook daarover staat uitleg in dat topic.