Skip to main content

Sinds ongeveer een half jaar 2 superwifipunten geïnstalleerd na een lange strijd met KPN dat mijn wifi teveel storing vertoonde. Ik moest blij zijn dat ik deze wifipunten met korting mocht kopen. Na, inmiddels 4 wifiversterkers ( die zwarte kastjes) aangeschaft te hebben want dat was de 1ste oplossing van de deskundige kpnmedewerkers. Anyway, nu dus 2 superwifi punten. 1 net buiten de meterkast en de andere op de 1ste verdieping. Op de 1ste verdieping ( ook een ps4 staan)  geen problemen maar op de begane vloer wel. Telefoon en laptop werkt prima. Maar bijv sonos valt enkele seconden stil!? om vervolgens weer door te gaan. En nog erger, de PS4 op de begane vloer doet het niet goed op de (super)wifi. Ook daar enkele seconden weg wifi. Dat is niet goed voor de ps4 en voor mijn 3 opgroeiende jongens. Nu heb ik ook al ooit tplink aangesmeerd gekregen door kpn maar deze kan ik niet bedraad aansluiten omdat ik geen ethernetpoort meer over heb in mijn experia v10a om die klotestekkers weer op aan te sluiten. Ik ben echt ten einde raad en sta op het punt om op te geven bij kpn! Daar schijnen ze niet te begrijpen dat superwifi toch geen superwifi is...  help me aub! 

Met 4 bekabelde experia wifi's moet je gewoon goed Wi-Fi hebben door het hele huis. Er is dus wat anders aan de hand. Test eens zonder aangesloten Sonos apparatuur.  Er worden daar vaak problemen mee gemeld.


De Playstation 4 staat nou niet echt bekend om zijn goede wifi mogelijkheden. Het beste is dan ook om deze bekabeld aan te sluiten. Bovendien kan de Playstation 4 enkel gebruik maken van de 2.4Ghz-band en is daarmee ook flink beperkt in de maximum haalbare snelheid via wifi terwijl er met een kabel veel hoger haalbaar is.

 

Staat er een tv-ontvanger van KPN bij de televisie die bekabeld is aangesloten? Dan zou ik gewoon een switch (zoals deze) kopen en bij de tv plaatsen, dan kan alles wat daar staat mooi bekabeld aangesloten worden, daar wordt alles beter van. Zo'n switch kan ook gebruikt worden om het aantal poortjes bij het modem uit te breiden.

 

Dan even over die Superwifi's; veel mensen denken dat deze beter zijn dan Experia-wifi's omdat ze ook draadloos aangesloten kunnen worden maar dat hoeft niet perse zo te zijn. Ja, als je ze bedraad aansluit hebben ze 4 antennes ter beschikking voor wifi in plaats van 2 maar dat geeft geen groter bereik, alleen als er veel apparaten in gebruik zijn kan het zorgen voor verbetering maar over het algemeen zijn de twee antennes die er in een Experia-wifi zitten voldoende. Vanuit die reden adviseer ik ook enkel Superwifi's als kabels trekken geen optie is of veel te veel werk. Het is aan de klant of ze het waard vinden om 30 euro per wifipunt meer te betalen om het kabeltrekken te vermijden. Bekabelde wifipunten zijn namelijk altijd beter dan draadloze omdat het gewoon veel minder gevoelig is voor storingen.


Dank, ik ga me er eens in verdiepen.