Skip to main content

Hi, 

Ik overweeg om over te stappen naar glasvezel van KPN. Op dit moment heb ik een t-mobile DSL abonnement en versterk dat in huis met meerdere wifi powerline adapters. TP-Link TL-WPA4220 KIT - AV600 - Wifi Powerline. Daarmee heb ik zowel punten waar ik een ethernetkabel op kan aansluiten als wifi-versterkers. 

 

Nu vraag ik me het volgende af: 

  • Werken de superwifi punten i.c.m. met deze TP-Link Wifi powerline adapters?
  • Of kan ik alleen de powerline adapters gebruiken (en niet de adapters die ook wifipunten maken?) 
  • Kan ik ook zonder de superwifi punten het glasvezel abonnement gebruiken, en dat dan versterken met de TP-link adapters? 

Hoor het graag!

Bedankt voor het meedenken. 

 

Als je voor glasvezel gaat ga je voor de beste verbinding die er is momenteel.  En dan wil jij verder gaan met het slechtste wat er is. Namelijk data versturen via een stroomkabel. Zonde! Data verstuur je via een utp kabel! Doe het nou goed!!!


Als je voor glasvezel gaat ga je voor de beste verbinding die er is momenteel.  En dan wil jij verder gaan met het slechtste wat er is. Namelijk data versturen via een stroomkabel. Zonde! Data verstuur je via een utp kabel! Doe het nou goed!!!

 

Dank voor je reactie Joep. Ik wist niet dat het zo’n doodzonde was - goed dat je mij er op wijst. Al had je het wel iets vriendelijker mogen zeggen - dit moedigt niet echt aan om nog eens advies van anderen te vragen. 


Sorry dan heb ik het op de verkeerde toon ge zegt. Ik wil je oprecht helpen om het perfect te maken.


Super fijn, dank je wel! 

 

Wat zou je dan adviseren om de verbinding bij mijn tv te krijgen zonder een kabel door het huis te trekken? 🙂 Of is dat gewoon niet mogelijk? Of is tv verbinden via wifi (vanuit glasvezel) beter dan een ethernetkabel via een powerline adapter? 


Dat is nou net de moeilijkheid😉. De kabel! Als je echt optimaal gebruik wil maken van die prachtige glasvezelverbinding dan ontkom je niet aan een kabel. Draadloze verbindingsets geven zo vaak problemen.  En dan wordt je hele netwerk instabiel. En het is veel werk hoor dat snap ik meteen maar je hebt er zoveel plezier van. Woon je in een appartement of een huis?


In een huis. Ik heb eigenlijk 2 dingen die direct op een kabel zouden moeten: het apparaat van de zonnepanelen op zolder en de tv in de woonkamer op dezelfde verdieping. De rest kan gewoon via wifi. Die twee apparaten heb ik nu verbonden via zo’n powerline adapter. Voor de zonnepanelen hoeft dat ook echt niet beter - maar is het voor de rest van de verbinding slecht als ik er een powerline adapter (zonder wifi versterker) op aansluit? 


De meeste forumleden zijn geen voorstanders van draadloze verbindingsets.  Omdat het vaak problemen oplevert.  Wat ook kan is de tv ontvanger via Wi-Fi. Wordt dan wel niet ondersteunt maar het wordt meer gedaan. Als je dan klant wordt kan je kiezen voor de super wifi's.  Dan koop je er nog één bij dan heb je overal goed wifi. Je plaatst er één bekabeld in de gang, nr. 2 naast de tv ontvanger die je dan aansluit op het Wi-Fi punt en nr. 3 hang je op de 1ste overloop.  Snap je em?


Ik snap hem, dank voor het meedenken! Je hebt me echt geholpen :)  

Nog wel een vraag - zodat ik het goed snap. Als ik het zonnepanelen-apparaat boven toch via zo’n powerline adapter doe, heeft dat dan slechte invloed op de rest van mijn verbindingen? Ik denk namelijk niet dat ik op korte termijn een kabel helemaal netjes naar boven getrokken krijg.  

 

 


Kwestie van proberen maar er zijn gevallen waar draadloze verbindingsets het complete netwerk plat leggen. Mocht je dat overkomen dan weet je ook waar je het probleem dan moet zoeken. Met de dvs 1200 of 650 maak je nog de meeste kans dat het goed gaat. Als je die nog moet kopen ga dan snel testen zodat je ze nog terug kan sturen als het niet werkt.