Skip to main content

Beste,

 

Graag wil ik mijn wifi verbeteren. Deels heb ik een internetkabel in huis liggen en kan dus de Experia Wifi aansluiten. Mijn vraag is nu, indien ik de Experia Wifi probeer, kan ik dit dan later altijd nog uitbreiden met KPN Super Wifi (Mesh) of is de combinatie niet mogelijk?

Heb je de wifi tuner al gedaan?https://www.kpn.com/internet/wifi/tuner.htm#/login De uitkomst is soms 2 gratis Wi-Fi versterkers. Die moeten echter wel bekabeld aangesloten worden.  In principe zou je daar voldoende aan hebben. Ik denk dat ze te combineren zijn maar dat weet vast iemand hier. @Nick83 weet jij dat?


Nog even als aanvulling, ik maak gebruik van een Experia box V9.


Ik heb inderdaad de test gedaan en kan 2 gratis versterkers ontvangen. Ik zou hier graag mee starten, maar twijfel of dit alles oplost. Vandaar eventueel later uitbreiding naar Mesh.


Ik snap je helemaal. Heb je een heel groot huis? Ik ga er even van uit dat je ook tv hebt van kpn en dat de ontvanger direct met een kabel naar de experiabox gaat. Zet dan 1 versterker naast de ontvanger. De kabel  die nu in de ontvanger zit doe  je in de versterker met het korte bijgeleverde kabeltje verbind je de ontvanger met de versterker.  Versterker 2 zet je dan ergens anders, bijvoorbeeld boven, neer. Dan moet het goed komen.


Klopt, TV ontvanger is direct met kabel verbonden. Dank je wel voor het advies. Dan ga ik dat inderdaad in eerste instantie proberen.

Blijft voor mij alleen nog de vraag of een latere uitbreiding met het Super wifi (mesh) te combineren valt.

Er zijn nu namelijk meerdere plekken in huis waar helemaal geen verbinding is en het trekken van kabels niet echt mijn voorkeur heeft.

 


De Experia WiFi's en de "Super" WiFi's zijn te combineren maar ook dan geldt dat er minimaal één "Super" WiFi bekabeld aangesloten moet worden.

Ik schijf "Super" WiFi overigens opzettelijk met aanhalingstekens want super wifi bestaat helemaal niet. De wifi van de "Super" WiFi is precies dezelfde wifi als die van de Experia WiFi.


Ok dank je wel. Is mij nu duidelijk.


Kan het super wifi punt ook als slave werken op het expiria wifi punt


Kan het super wifi punt ook als slave werken op het expiria wifi punt

Dat zou inderdaad moeten kunnen maar, naar ik begrepen heb, moet er zelfs dan minimaal één "super"WiFi met een netwerkkabel aangesloten zijn.


Beetje oud draadje maar toch wil ik hier graag nog een over vragen.

Lees ik het nou goed en is het wifi netwerk van experia wifi identiek aan het wifi van "super"wifi? Dat zou dan betekenen dat men met het plaatsen van de zwarte experia wifi boxjes een mesh netwerk opbouwd. De signalen van de exeperia wifi punten moeten elkaar raken, heb je een plek waar geen utp ligt (bijvoorbeeld een schuur of tuinhuisje) dan kun je door twee super wifi punten te kopen waarvan je er één bedraad aansluit en de ander (in het schuurtje of tuinhuisje) onbedraad, dus ook wifi in de tuin realiseren (er van uitgaande dat je geen mega afstand hebt tussen de twee "super" wifi punten).

Heb ik het zo goed begrepen? 


Beetje oud draadje maar toch wil ik hier graag nog een over vragen.

Lees ik het nou goed en is het wifi netwerk van experia wifi identiek aan het wifi van "super"wifi?

Zo zou je het kunnen zeggen, ze werken samen.

Dat zou dan betekenen dat men met het plaatsen van de zwarte experia wifi boxjes een mesh netwerk opbouwd.

Mesh is dat meerdere WiFi punten met elkaar draadloos samenwerken. Dat kunnen de Experia WiFi's niet. Deze moeten altijd bekabeld aangesloten blijven. Maar ze werken verder wel gewoon samen met de SuperWiFi's. 

De signalen van de exeperia wifi punten moeten elkaar raken, heb je een plek waar geen utp ligt (bijvoorbeeld een schuur of tuinhuisje) dan kun je door twee super wifi punten te kopen waarvan je er één bedraad aansluit en de ander (in het schuurtje of tuinhuisje) onbedraad, dus ook wifi in de tuin realiseren (er van uitgaande dat je geen mega afstand hebt tussen de twee "super" wifi punten).

Heb ik het zo goed begrepen? 

Ja, dat is correct. De Experia WiFi's kunt u dan ook nog gewoon in huis blijven gebruiken, op eerste verdieping en op zolder bijvoorbeeld, bekabeld aangesloten. 

Trek niet te zwaar aan het woord "mesh". Het word te pas en te onpas gebruikt. Vaak in een verkeerde context. Het is eigenlijk meer een marketingterm geworden dan dat het ook nog echt iets inhoud.