Skip to main content

Hallo,

 

Ik heb sinds een update van mijn Experiabox V10a (v5.00.49 build487-owl) een melding in de thuis app van KPN dat ik mijn primaire Superwifi punt nu ook ergens anders neer kan zetten omdat het modem nu als primair punt zou moeten werken.

Zodra ik de internetkabel uit mijn eerste Superwifi punt haal gaan ze beiden op rood en werkt het niet meer. Ook na factory resets en opnieuw verbinden werkt het alleen met de kabel er in.

 

Doe ik iets verkeerd of kan het modem toch niet als primair punt functioneren?

Er is een hoop gedonder met die V10A. Dus dat je nu ook problemen hebt met SuperWiFi, dat het iets anders doet dan verwacht, verbaast me eigenlijk niets.


Na het factory reset van het modem en beide superwifi punten en alles opnieuw installeren lijkt het voor nu gelukt te zijn.

 

Eens kijken of het ook stabiel blijft...


Na het factory reset van het modem en beide superwifi punten en alles opnieuw installeren lijkt het voor nu gelukt te zijn.

 

Eens kijken of het ook stabiel blijft...

 

 

Ja dat is volgens mij ook de procedure, maar ja, nieuwigheid hé.

Ben benieuwd hoe het bevalt.


Hey @Jeroennnnnnnn! Goed om te horen dat het gelukt is om het primaire SW-punt draadloos aan de praat te krijgen. Alleen SuperWifi's resetten, opnieuw verbinden en primaire punt wegzetten, zou voldoende moeten zijn. Maar hoe je het nu hebt opgelost is ook goed:blush:


Hee @Lisa 

Alleen de SW punten resetten is wat ik eerst had geprobeerd, maar zodra ik ze dan beide weer geïnstalleerd had en de laatste zonder kabel aansloot bleven ze allebei rood en werkte het niet.

 

Alle oplossingen die ik online kon vinden geprobeerd (zoals de wps knoppen etc) maar alleen de reset van het hele modem kreeg het voor elkaar.

 

Viel me ook op dat mijn netwerknaam 2 keer verscheen in mijn telefoon in plaats van 1 keer, dus leek alsof zowel het modem als de SW punten probeerden een netwerk op te zetten.


Viel me ook op dat mijn netwerknaam 2 keer verscheen in mijn telefoon in plaats van 1 keer, dus leek alsof zowel het modem als de SW punten probeerden een netwerk op te zetten.

 

 

Ik denk omdat je 1e Superwifi voorheen de master (baas) was over je netwerk, maar nu de v10a dat heeft overgenomen. Wellicht dat het doordoor botst en alleen alles resetten en opnieuw installeren helpt.


Ja, dan is het opnieuw uitbouwen van het netwerk de enige optie! Ga ervan uit dat het nu blijft functioneren zoals je gewend bent.