Skip to main content

Hallo,

 

ik heb vorige week Superwifi bij jullie besteld 3 stuks, omdat twee van mijn zoons een PlayStation hebben en graag online gamen… na installatie blijkt zo nu en dan WiFi weg te vallen en ik weet ook dat als je aan het gamen bent en de WiFi valt uit er niets vervelenders is dan dat ! Heb gister dan ook gebeld en geprobeerd een oplossing te vinden, maar nu blijkt die is er niet… zit nu dus ook echt te twijfelen om ze gewoon weer terug te sturen gezien ik ze nog maar een week heb. Heb eentje 18 meter verder van mijn vaste superwifi punt gezet en die werkt dus al niet naar behoren gezien de PlayStation waar mijn zoon nu op speelt die zo nu en dan offline schiet….! Dan heb ik nog eentje op de 1e verdieping gezet die 15 meter verderop zit in een open hal met trapgat , maar ook die heeft het soms moeilijk, omdat ie geen goed signaal krijgt…(geel lampje) heb ook nog gevraagd of er evt een monteur langs kan komen, maar gezien de Corona tijd hebben jullie dat liever niet, maar zit wel beetje met de gebakken peren zeg maar… dus ben bang dat ik ze dan maar terugstuur...!

Die afstanden die je noemt zijn best wel groot. Dat gaat ten koste van de snelheid. Doe je zoons een plezier en trek een kabel. Veel werk maar je krijgt er nooit spijt van. De echte gamer doet het bekabeld!!


Snap ik, maar dat moet dan wel lukken en dan moet er ook geen ‘super WiFi ‘ voor door het hele huis… zal eens zien wat de volgende optie kan worden...


In aanvulling op Joep

Wil je je zoons een plezier doen, lees dan eerst even dit artikel

https://www.internetvergelijk.nl/blog/internetsnelheid-online-games/

Het antwoord op je vraag staat eigenlijk heel goed beschreven in de link hieronder (forum draad.)

Even de begin review over slaan, want de schrijver ervan komt er al op zijn eerste antwoord al op terug. Het meeste wat ik las, was dat het heel netjes was ingepakt. 

https://forum.kpn.com/internet-9/review-kpn-superwifi-489621

Ik hoop alleen dat er weer niet een moderator dit gaat samenvoegen, want jouw vraag betreft een heel specifiek argument.


Bedankt CorL voor je bericht… ben er wel achter ja gezien alle berichten… het lijkt allemaal mooi, maar de werkelijkheid is toch jammergenoeg beetje anders...😕


Hoi @Keie13, welkom hier. 

Jouw zoons gamen graag online. Ik wil ten alle tijden aanraden om dat via de kabel te doen. Veel stabieler dan via de WiFi. 

De SuperWiFi's geven wel aan als ze te ver van elkaar zijn. Dus als het signaal niet goed opgevangen wordt, dan kun je deze beter wat dichterbij zetten. En heb je de tips al doorlopen voor wegvallende WiFi? Zorgt dat nog voor verbetering?


Hallo Bart…

 

ik heb een groter huis gekocht en daarom er ook super WiFi bij gedaan, maar heb er nog wel paar nodig geloof ik...😅 maar vind het in ieder geval geen ‘super’ WiFi… en de bedrading voor de jongens moet ik maar snel regelen ja… dit is niet leuk nee… maar bedankt voor je antwoord… heb nu drie punten en nog niet genoeg… had ook liever gehad dat ze waren langsgekomen om te installeren en kijken of het werkt...


Ken je niet iemand die eens mee kan kijken naar installatie? Ik kan geen monteur voor je regelen om het te installeren, en al zeker niet gratis. Je kan het nog eens proberen om helemaal opnieuw te beginnen met de Thuis app. En bekabeling lijkt mij zeker handig. 


Ja is een optie Bart, maar vind het gewoon jammer dat ze niet echt willen helpen in deze (Corona) tijd zeg maar, maar daar kan ik niet zoveel mee… en zou er gerust wat voor over hebben… maar heb wel €200,- betaald voor iets waar ook nog ‘super’ voor staat...


super wifi terug doen en voor een goede ap gaan

een netgear ex7000 is een goede voor de wifi dekking

en zet dat ding op Canada

zelf heb ik een r9000 router voor de wifi achter een fritzbox

maar voor die ps neem de tip van @Joep1965 aan (beste)

wifi is echt bagger op een ps4

en bekabeld ook niet best

als je het vergelijkt met een recente pc/laptop


Bedankt Peter… zal eens kijken of ik iemand kan vinden om zoiets evt te installeren, want heb er zelf niet zoveel doel over...😅👍🏼😎 maar bedankt voor de informatie ! Tja en jammergenoeg zijn de dozen vd (super) WiFi al weg… dus terugsturen wordt pittig...


Ja het is nu allemaal wat lastiger tijdens Corona. Een betaalde monteur aansturen om de SuperWiFi te installeren lukt mij nu gewoon niet. Is er geen handige bekende in je omgeving die je eens kan helpen? Dan moet het volgens mij goed komen. 


Bedankt Peter… zal eens kijken of ik iemand kan vinden om zoiets evt te installeren, want heb er zelf niet zoveel doel over...😅👍🏼😎 maar bedankt voor de informatie ! Tja en jammergenoeg zijn de dozen vd (super) WiFi al weg… dus terugsturen wordt pittig...


het klinkt niet leuk

maar echter moet (kun je beter) die schotel dingen bedraad koppelen

het is een pleer werk om overal utp te leggen

maar dat heb ik hier ook gedaan zeer groot huis

dat heeft mij echt dagen gekost

die “super” wifi ben ik geen voorstander van

omdat ook de rede dat de experia wifis 2 poorten hebben

en deze simpel tussen een tv ontvanger geplaatst kunnen worden

bv woonkamer 1 en tv boven zo heb je op een makkelijke manier overal wifi

maar de tip gewoon draad trekken helaas

experia wifi simpel plug en play tussen itv ontvanger

“super” wifi bij plaatsing tv extra kabel nodig of extra switch