Skip to main content

Sinds ik 2 superwifipunten heb valt mijn internet meerdere malen per dag uit (maar we blijven wel met WiFi verbonden!). Superwifipunten én V10 router zijn inmiddels vervangen, glasvezelkastje is gereinigd. Superwifipunten zijn bedraad en lampjes branden groen. Op moment van uitval WiFi is het modem ook niet meer te bereiken via de webinterface.

Weet iemand hoe ik mijn internet stabiel kan houden? 

Oke want als ik op bol klik staat er GS108E   (niet v3).  Bij Amazone Netgear GS108E-100PES


Oke want als ik op bol klik staat er GS108E   (niet v3).  Bij Amazone Netgear GS108E-100PES

Die is prima, v3 staat voor versie 3 en dat is de enige die momenteel als nieuw verkocht wordt.


Ik heb de gs108E-100PES besteld


Trouwens werkt een access point niet beter ivm superwifi?


@Edwin_Merks Ik heb mijn sonos boost er nu uit gehaald. Stond op WM:0

 

Echter valt de muziek op sommige speakers nu af en toe weg, omdat de speaker dan net geen bereik meer heeft…..Hoe kan ik dit nu oplossen?


@Edwin_Merks Ik heb mijn sonos boost er nu uit gehaald. Stond op WM:0

 

Echter valt de muziek op sommige speakers nu af en toe weg, omdat de speaker dan net geen bereik meer heeft…..Hoe kan ik dit nu oplossen?

Tja...en daar mis je dus je Boost. Is het nu WM:1? Want dan zouden ze nu via de wifi punten moeten lopen. 

 


Trouwens werkt een access point niet beter ivm superwifi?

Die begrijp ik niet. Wat bedoel je?

 


@Edwin_Merks Nee hij is nu uit, want heb hem losgekoppeld:$

Lvdwijk schreef:

Trouwens werkt een access point niet beter ivm superwifi?

Die begrijp ik niet. Wat bedoel je?

 

Wat ik bedoel is. Werkt een access point niet beter als een superwifi mesh punt? Heb ik mij nooit afgevraagd. 


@Edwin_Merks Nee hij is nu uit, want heb hem losgekoppeld:$

Lvdwijk schreef:

Trouwens werkt een access point niet beter ivm superwifi?

Die begrijp ik niet. Wat bedoel je?

 

Wat ik bedoel is. Werkt een access point niet beter als een superwifi mesh punt? Heb ik mij nooit afgevraagd. 

 Eigenlijk zijnnde SuperWifi's access points die in mesh draaien. Ik heb nu ook mesh en hiervoor access points die goed waren in roaming. Weinig verschil alleen wat ik nu heb is stabieler. 

 

Ok..dus je Boost is uit. Als je nu in de app kijkt wat staat er dan bij je systeem? Dat moet dan toch WM:1 zijn? Dat betekent namelijk dat ze verbonden zijn met je bestaande wifi netwerk en dus niet meer met SonosNet.


oke dank. foto's toegevoegd van de info van mijn sonos systeem @Edwin_Merks 

 


@Edwin_Merks 


@Lvdwijk 

Ok. SonosNet is inderdaad weg. Je hebt 2 groepen zie ik: eetkamer en woonkamer. De eetkamer zijn 2 stuks Play5 in stereo en indin Woonkamer een Beam met 2 surround speakers (vandaar WM2). Klopt dat?


Ja klopt @Edwin_Merks en dan heb ik nog de connect platenspeler WM:1 alleen. Dus eigenlijk 3 groepen. 


Ja klopt @Edwin_Merks en dan heb ik nog de connect platenspeler WM:1 alleen. Dus eigenlijk 3 groepen.

Dan begrijp ik je opstelling. Welke units verliezen nu connectie en hoe ver staan die van een WifiPunt af?

 


@Edwin_Merks 

Momenteel omdat de sonosboost weg is. De eetkamerlinks(play5) links en woonkamer RS(play 1) en heel soms LS(play 1)

Met sonosboost, stopte de app met afspelen en waren opeens alle groepen niet meer zichtbaar, soms de speakers weg of een gedeelte van de speakers niet zichtbaar.


@Lvdwijk staan ze ver van de wifipunten af en zijn die dichterbij te plaatsen? Het lijkt er op dat  ze niet genoeg bereik hebben voor de Sonos-units.

 

PS Hoe lang heb je de SuperWifi's in bezit?


@Edwin_Merks het is niet mogelijk om de sonos producten dichterbij te plaatsen. Ze staan nu al soms op een plek die niet helemaal mijn voorkeur heeft. Ik woon overigens in een nieuwbouwwoning. 

 

Ik heb de superwifi's nu ongeveer 2 maanden.


@Edwin_Merks het is niet mogelijk om de sonos producten dichterbij te plaatsen. Ze staan nu al soms op een plek die niet helemaal mijn voorkeur heeft. Ik woon overigens in een nieuwbouwwoning. 

 

Ik heb de superwifi's nu ongeveer 2 maanden.

Ik bedoel niet de Sonos verplaatsen, maar de SuperWifi's. Nieuwbouw is lastig gezien gebruikte bouwmaterialen. Als je als test de SuperWifi's dichterbij zet,  de Sonos verbinding houdt en alles goed blijft werken dan weet je in ieder geval of je op de goede weg bent. Blijft het slecht en loopt alles nog steeds in de soep dan is het even wachten op de switch. Sluit de SuperWifi's op de switch aan (loop-detectie aan) en test weer. Als het dan nog niet goed is licht het echt aan de combi Sonos en KPN. Dan resteren nog de opties: wachten op een update van KPN of de SuperWifi's vervangen door goed spul.


@Edwin_Merks Ik ga proberen om de superwifi's dichterbij te plaatsen. 

Nu zijn mijn superwifi punten vaak ook niet meer zichtbaar in de kpn Thuis app en kan ze ook niet via het ip adres benaderen. Ze branden wel groen. Kortom ik moet er dus vanuit gaan dat ze het doen(op basis van het groene ledje). @wjb 

Ik krijg de nieuwe switch morgen binnen. Ga ik het gelijk proberen.

 

Je hebt het over ‘goed spul’? Waar heb je het dan over? Graag je tips?


@Edwin_Merks hebt het over ‘goed spul’? Waar heb je het dan over? Graag je tips?

 

Ja dat is een lastige. Iedereen heeft hier een eigen ervaring mee. Ik kan dus alleen voor mezelf spreken (en wat ik er over lees). Toen ik bij KPN zat met een V10 heb ik de wifi versterkers van KPN vervangen door accesspoints uit de TP-Link Omada serie (EAP245). Die had ik hier 3 hangen (op elke verdieping eentje). Hoog aan de muur en ze werden gevoed door POE (stroom via UTP). Prima spul wat ik ongeveer 2-3 jaar heb gehad. Enige nadeel was dat clients soms connectie verloren. Dat was zelden maar het stoorde me wel. Intussen was ik overgestapt naar XS4ALL en kreeg een Fritz!Box 7590 als router. Dat is gewoon een klap beter dan een V10. Ook wilde ik alles van hetzelfde merk en heb de EAP's vervangen door spul van AVM. Die accesspoints heb ik bekabeld aangesloten en draaien in mesh. Ik heb nog nooit zo'n stabiel netwerk gehad. Zoals eerder gezegd heb ik totaal geen problemen met SonosNet. Sommige mensen zweren ook bij Ubiquiti. Dat zijn, net als de Omada serie, bedrijfsmatige accesspoints die veel door particulieren worden gekocht. Wel iets duurder dan Omada en ik lees daar stiekem toch wel wat klachten over. Je kunt natuurlijk ook nog de V10 vervangen daar een andere router of een eigen router achter de V10 plaatsen. Die kan dan de wifi voor zijn rekening nemen. Kijk even op dit forum bij kopje Netwerk. Daar staan de topics over die twee mogelijkheden.  


Ik zou eerst morgen maar eens kijken of het probleem verholpen wordt door "loop detection" aan te zetten op jouw nieuwe switch.


@Edwin_Merks dank voor je uitgebreide uitleg.

 

AVM is het merk van Fritz!Box? Welk model van de AVM heb je dan? 

 

Ik hoor het graag.

 

@wjb ga ik doen, dank.

 

 


Ik zou eerst morgen maar eens kijken of het probleem verholpen wordt door "loop detection" aan te zetten op jouw nieuwe switch.

Dat zei ik 😉


 AVM is het merk van Fritz!Box?

Nee, FRITZ!Box is het merk van AVM. :wink:

Heb je glasvezel dan is de 7590 prima.

Bij VDSL is de 7583 of 7581 aan te raden.


haha het staat zelfs ook onder je bericht. Sorry ben nog niet zo lang op dit forum

 

Nou ik ben al ongeveer een jaar lang aan het steggelen met KPN en wordt er inmiddels erg zat van. Dus misschien ga ik maar eens informeren bij xs4all;) Zal eens wat info lezen.

 

Ik heb glasvezel.