Skip to main content

Zojuist, op advies van KPN, 3x Superwifi aangesloten voor beter Wifi bereik. Thuisapp gaf aan dat het succesvol is verlopen. Daarna Wifi op modem uitgezet ( KPN box 12 ).

Probleem is nu dat Wifi het niet doet via de Superwifi punten. Ondanks een succesvolle installatie. Modem alleen geeft wel gewoon Wifi als ik deze aanzet.

1e ( Primair ) is bekabeld aangesloten op de modem en de andere 2 draadloos op 5 meter. Alle 3 branden ze groen.

In de thuisapp zie ik de punten ook in het thuisnetwerk. 

Hoe kan ik dit oplossen?

Hallo @Bretojo , je zegt dat de KPN Thuis app jouw netwerk ziet. Dan is er dus Wifi.
Maar op welk apparaat doet de wifi het dan niet?
Heb je op de SuperWiFi wel de juiste SSID (netwerknaam) en WPA2 (password) ingesteld?


je zegt dat de KPN Thuis app jouw netwerk ziet. Dan is er dus Wifi.

Alleen als ik de WiFi van de box 12 aanzet.
Maar op welk apparaat doet de wifi het dan niet?

Op de Superwifi punten niet.
Heb je op de SuperWiFi wel de juiste SSID (netwerknaam) en WPA2 (password) ingesteld?

Nee. Heb de gebruiksaanwijzing en thuisapp opgevolgd. Dacht dat automatisch overgenomen werd.

:bulb:Hoe kan ik dat aanpassen?
Op alle 3 moet dit, neem ik aan.


De wifi gegevens in de thuisapp kloppen met waar jij mee verbonden bent?

 

Wifi doet het niet.. Kun je niet verbinden of krijg je geen data? Foutmelding? Uitroeptekentje?


Probleem is opgelost. 

Ingelogd op de Superwifi en daar bleek de oude ( origineel op modem ) veiligheidssleutel ingesteld te zijn. Deze aangepast. Wel stond de goede Wifi naam ingevuld.

Inlogcode op Superwifi bleek na vele pogingen de code, die bij installatie ingevuld moest worden, ipv code op het fysieke apparaat. Op zich achteraf logisch, maar aangezien het niet dagelijks mijn werk is, was dit even zoeken.

Bedankt voor de hulp!


Mooi dat het nu werkt @Bretojo en graag gedaan.
Het verschijnsel rond de veiligheidssleutel heb ik eerder gehoord.  Daar blijft wat ‘hangen’ lijkt het. De inlogcode is inderdaad initieel de code op het etiket, maar die wordt overruled tijdens de installatie.


KPN Superwifi aangeschaft: 1 master, 1 slave.  Werkt op zich redelijk, in elk geval een stuk beter dan de ‘oude’ extenders. Maar nu zit ik met het probleem dat de videodeurbel niet meer aangesloten kan worden.  Die werkt alleen op 2,4 Ghz.  Maar kan nergens de kanalen van de superwifi op 2,4 Ghz instellen en de videodeurbel met de router verbinden. Weet iemand een oplossing?


KPN Superwifi aangeschaft: 1 master, 1 slave.  Werkt op zich redelijk, in elk geval een stuk beter dan de ‘oude’ extenders. Maar nu zit ik met het probleem dat de videodeurbel niet meer aangesloten kan worden.  Die werkt alleen op 2,4 Ghz.  Maar kan nergens de kanalen van de superwifi op 2,4 Ghz instellen en de videodeurbel met de router verbinden. Weet iemand een oplossing?

 

Gastnetwerk maken op 2,4ghz zou kunnen. 


KPN Superwifi aangeschaft: 1 master, 1 slave.  Werkt op zich redelijk, in elk geval een stuk beter dan de ‘oude’ extenders. Maar nu zit ik met het probleem dat de videodeurbel niet meer aangesloten kan worden.  Die werkt alleen op 2,4 Ghz.  Maar kan nergens de kanalen van de superwifi op 2,4 Ghz instellen en de videodeurbel met de router verbinden. Weet iemand een oplossing?

Superwifi werkt standaard op 2.4/5GHz . Dus alleen 2.4GHz gaat niet. In eerdere uitleg bij andere onderwerpen in dit forum staat dat in de volgende software update van de superwifi er extra functionaliteit komt om dit apart in te kunnen stellen. 

 


Probleem is opgelost. 

Ingelogd op de Superwifi en daar bleek de oude ( origineel op modem ) veiligheidssleutel ingesteld te zijn. Deze aangepast. Wel stond de goede Wifi naam ingevuld.

Inlogcode op Superwifi bleek na vele pogingen de code, die bij installatie ingevuld moest worden, ipv code op het fysieke apparaat. Op zich achteraf logisch, maar aangezien het niet dagelijks mijn werk is, was dit even zoeken.

Bedankt voor de hulp!

Kan je me zeggen hoe je op de superwifi zelf inlogd? Ik heb namelijk hetzelfde probleem


Dat ligt er aan wat voor KPN modem er aan hangt. Als dit een een v10a of een v12 is dan kan er niet specifiek op het ip adres van de superwifi worden ingelogd. Dat loopt dan via het modem. Pas bij de volgende generatie KPN software kan op elk apparaat separaat worden ingelogd ondanks dat ze onderling gegevens uitwisselen.