Skip to main content

Volgens de TV reclame kan je met andere personen met superwifi samen online musiceren.

Kan iemand met superwifi bevestigen dat dit inderdaad mogelijk is?

Ik geloof hier namelijk helemaal niets van.

 

Kan wel, maar dat kan met elke vorm van verbinding met internet 😂

Nee, het is niet zo dat er speciale functies daarvoor in zitten ofzo.


Nou volgens mij kan dit met geen enkele consumenten internet verbinding momenteel, 

probeer maar eens samen met iemand te zingen of te musiceren via teams/zoom/whatsapp, dat gaat niet lukken door de latency.

 


Hoi @CoenKPN! Als je met lage latency wilt internetten of musiceren met andere muzikanten op afstand kun je dit altijd beter met een bekabelde verbinding doen.
Hoewel SuperWifi wel snel stabiel en makkelijk is blijft het natuurlijk gewoon WiFi!

 


De latency die ontstaat tijdens die activiteiten ligt dan voornamelijk aan de gebruikte software. Teams, Skype, Zoom hebben allemaal die latency (omdat het standaard lastig is die latency eruit te krijgen en het normaalgesproken niet echt uitmaakt dat er een halve seconde latency is, want bij een normale vergadering merk je daar toch niets van). Er is echter wel software op de markt die latency-vrij is, en ja, dat werkt ook prima op onze internetverbindingen. Als het bijvoorbeeld puur gaat om geluid zonder delay, dan is er bijvoorbeeld de software genaamd LUCI Live. Ongetwijfeld heb je ook nog wel soortgelijke software waarbij ook delay-vrij beeld aanwezig is. Het is vaak wat prijziger dan de gangbare software, maar als je het echt wil is een leuk stukkie muziek maken via onze verbindingen prima mogelijk :)


Nou volgens mij kan dit met geen enkele consumenten internet verbinding momenteel, 

probeer maar eens samen met iemand te zingen of te musiceren via teams/zoom/whatsapp, dat gaat niet lukken door de latency.

Ik heb de reclame nu ook gezien. Wat ze daar doen ziet er leuk uit, maar serieus "musiceren" kun je het niet noemen...