Skip to main content

superwifi ook graag rondom het huis…

 

We hebben enkele wifi camera's rondom ons nieuwbouw huis (binnen een straal van plusminus 10 meter buitenshuis) waar we regelmatig een slechte of wegvallende wifi verbinding hebben. Momenteel hebben we een Experia V10 modem en 3 KPN wifi versterkers (geen super wifi), maar meer gericht op versterken signaal binnenshuis). Van de gebruikers reviews Experia V12 begrijp ik dat deze een sterker/stabieler wifi signaal geven en de kans groot is dat signaal minstens niet slechter wordt dan de V10…. Echter de KPN klantenservice ruilt niet om tenzij modem aantoonbaar kapot is (en ja ik heb er aan gedacht, maar het moet ook niet erger worden). De KPN wifi manager heb ik wel binnen gebruikt, niet buiten….

 

Kortom ik heb een klacht waar de KPN me mee zou kunnen helpen, maar niet wil. Ik heb gevraagd om een notitie te maken in mijn klantendossier dat ik de onwelwillenheid van de klantenservice ervaar als onvriendelijk. 

 

Ron.

Admin: Reactie afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Om goed wifi buiten te hebben zal je met producten aan de slag moeten die voor buiten geschikt zijn. TP-Link Omada EAP225-Outdoor bijvoorbeeld. Met modems of wifi punten die binnen staan gaat u nooit goed wifi krijgen buiten. Zeker niet in een nieuwbouw huis wat goed geïsoleerd is.


Welke versterkers heeft u dan wel? De Experia WiFi's? Als u deze versterkers heeft, dan zorgen deze voor WiFi, en staat het WiFi van de Experiabox uit. Die doet niks met WiFi en heeft ook geen enkele invloed op de werking van WiFi.

Dat zal ook bij de KPN Box zo zijn. Ook die doet helemaal niets met WiFi als er versterkers aangesloten zijn. De Experiabox omruilen heeft helemaal geen enkel nut dus. En als dat ding morgen plots stuk is, dan is de kans groot dat u gewoon weer dezelfde Experiabox v10 krijgt en geen KPN Box. 

Als u een nieuwbouwhuis heeft, dan heeft u wellicht goed geïsoleerde muren en dubbel glas. WiFi binnen vandaan naar buiten krijgen gaat daardoor heel moeilijk. En al helemaal geen 10 meter. Je zult met kabels naar buiten moeten gaan en tegen de buitengevel outdoor WiFi accespoints moeten plaatsen. Bekabeld aangesloten.


Buiten het gedoe met wifi, de V10 is het beste modem wat KPN op dit moment heeft. Leuk die Wifi6 in de Box12 maar heel veel apparaten kunnen er toch niets mee en zoals @Nick83 al aangeeft, bij een aantal wifiversterkers van KPN gaat de wifi uit op het modem omdat dat anders te veel storing geeft.

 

Als de wifi binnen goed is dan zou ik dat gewoon zo laten, ik zou dan zoals @Joep1965 aangeeft die EAP225-Outdoor nemen, die is betaalbaar en kan je buiten ophangen. Geef die een andere wifinaam en gebruik die voor je camera's. Andere wifinaam is nodig omdat die anders gaat storen op je netwerk, of je moet alles willen vervangen voor TP Link Omada maar dat werkt niet zo plug and play en vereist wel een beetje kennis.


ik  geef toe dat (geen) wifi experia modem meer hout snijdt dan standpunt klantendienst, bedankt voor de tips ik zal naar de EAP225 kijken!

Gr,

Ron. 


voordeel van de tp-link eap225 outdoor dat je deze kan voeden met poe

een poe switch of de bijgeleverde poe injector

daar hoef je enkel alleen een netwerk kabel naar buiten te leggen

en hoef je niet te klooien met voeding adaptors

gebruik zelf de omada set met controller oc200

je kunt de eap225 ook makkelijk instellen via de Omada app

zie hier voor meer info

je hoeft geen controller te gebruiken

 

 


Hier ook Omada. Ik heb de controller software geïnstalleerd op een (virtuele) pc.


Hier ook Omada. Ik heb de controller software geïnstalleerd op een (virtuele) pc.

Heb het ook met docker op de synology gehad

Werkt wel maar met updates?

Daarom het oc200 bakje gekocht

En in de poe switch gepropt