Skip to main content

Beste forumleden,

 

ik heb 2 superwifi punten ontvangen en geïnstalleerd via de kpn thuis app. Beide zijn succesvol geïnstalleerd. Nu geeft de 1e aan dat de netwerkkabel niet goed is; ik heb de bijgeleverde utp kabel gebruikt, en aangesloten op een switch. Ik begreep dat dit kon. Lampje brandt ook oranje. Wat doe ik verkeerd?

 

vast dank.

 

Waarschijnlijk is je switch beperkt to max fast ethernet, dus 100Mbit, daarom brand het lampje ook oranje. Je kunt het dan zo laten, alleen zal je nooit meer dan 94Mbit via de versterker halen omdat de switch de beperkende factor is.

Als het wel een gigabit switch is, probeer dan de meegeleverde kabel rechtstreeks op het modem, brand dan het oranje lampje ook?


Dank voor je snelle reactie,

rechtstreeks op het modem gaat wel goed.

ik maak gebruik van de ooit meegeleverde switch van kpn zelf. Inderdaad een 100mb switch. Ik heb een gigabite switch liggen, die sluit ik over een week of 3 aan. Het zou dus beter gaan als ik de superwifi hier op aansluit begrijp ik?


3COM of HP switch? Inderdaad max 100Mbit.

Uiteindelijk zou het wel beter zijn ja, zeker als je een hoger abonnement dan 100Mbit afneemt. Maar die 3 weken kun je prima met oranje lampje en 94Mbit doorkomen.


De hp switch.

Bedánkt voor je reactie, ik zie ze in de app, dus ze werken wel. Ik sluit hem straks aan op de gigabit switch, kijken wat die dan doet.